تکذیبی درباره شرکت‌های دولتی/ توصیه پلیس به زائران عتبات/ نجات ۷۰ نفر در تهران

دیدار پزشکیان با نمایندگان فعلی و ادوار مجلس شورای اسلامی، تکذیبی درباره شرکت‌های دولتی، توصیه پلیس به زائران عتبات، کارهای زیاد برای سعید جلیلی، نجات هفتاد نفر از یک حریق یک ساختمان در تهران، حمایت سناتور برجسته آمریکایی از جو بایدن و اولین حضور گاریدو در تمرین پرسپولیس از مهمترین اخبار شامگاهی بیست و سوم تیر ماه سرخط نیوز بودند.

تکذیبی درباره شرکت‌های دولتی/ توصیه پلیس به زائران عتبات/ نجات ۷۰ در تهران

به گزارش سرخط نیوز، شامگاه شنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۳ خبرنگاران سرخط نیوز به تهیه و تولید اخباری پرداختند که در ادامه به مرور گزیده‌ای از آنها می‌پردازیم:

دیدار رئیس جمهور منتخب با نمایندگان فعلی و ادوار مجلس

سیاسی:

دیدارهای مسعود پزشکیان با مسئولان مختلف کشور ادامه دارد.

تکذیبی درباره شرکت‌های دولتی/ توصیه پلیس به زائران عتبات/ نجات ۷۰ در تهران

نشست هم اندیشی نمایندگان فعلی و ادوار مجلس با مسعود پزشکیان رییس جمهور منتخب، شنبه ۲۳ تیر در محل سالن اجلاس سران برگزار شد.

ابلاغ مصوبه تشکیل منطقه بین المللی نوآوری ایران

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در پیامی در شبکه ایکس نوشت:

‏یک اقدام ماندگار دیگر با دستور و پیگیری‌های ‎رئیس‌جمهور شهید به سرانجام رسید: مصوبه تشکیل منطقه بین‌المللی نوآوری ایران، ابلاغ شد.
معرفی ایران به‌عنوان قطب فناوری جنوب غرب آسیا، شبکه‌سازی دانشمندان داخل و خارج، تسهیل همکاری متخصصین و کارآفرینان ایرانیِ غیرمقیم و استقرار بخش‌های تحقیق و توسعه (R&D) بنگاه‌های بزرگ صنعتی در پردیس از مزایای این تصویب‌نامه بدیع است.

جلیلی: خیلی کار داریم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  و نامزد انتخابات ریاست جمهوری در جمع خانواده شهدا گفت: تهمت می زنند، تخریب می کنند ولی تا جایی که می‌توانید افق بلند را نگاه کنید. این چیزهای کوچک که خب بعضی ها هم متاثر می‌شوند و درخواست می کنند به آنها جواب داده شود؛ نه، ما وقت برای آنها نداریم. آنقدر کار داریم برای انجام دادن، اگر ما برویم آن کارهای بزرگ را انجام دهیم خود به خود خیلی از این ها کنار خواهد رفت.

وی همچنین گفت: ما معتقدیم وقتی مردم انتخابی بکنند و رهبری تنفیذ کنند چه دولت رقیب ما باشد و چه رفیق، دیگر برای ما محترم است و باید کمک کنیم دولت پیش رود. 

جنجال بر سر بایدن در آمریکا

جهان:

برنی سندرز سناتور برجسته آمریکا،  به رغم درخواست‌ها از جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور برای کناره‌گیری از رقابت‌ها به دلیل وضعیت سلامتی او، از نامزدی او برای ریاست‌جمهوری حمایت کرد.

تکذیبی درباره شرکت‌های دولتی/ توصیه پلیس به زائران عتبات/ نجات ۷۰ در تهران

سندرز در یادداشتی که در روزنامه نیویورک‌تایمز منتشر شده، آورده است: بس کنید! آقای بایدن ممکن است نامزد ایده‌آل نباشد اما نامزد خواهد بود و باید باشد.

عدم تایید ترور فرمانده کل القسام

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شنبه شب در سخنانی اعلام کرد: تأیید نهایی ترور الضیف وجود ندارد.

وی افزود: «حمله هوایی به المواصی، محمد الضیف فرمانده قسام و رافع سلامه معاونش را هدف قرار داد، اما من از سرنوشت آنها اطلاعی ندارم و تایید نهایی ترور محمد الضیف وجود ندارد.»

تکذیب ادعای واگذاری چند شرکت دولتی

اقتصادی:

در پی انتشار یک توئیت در شبکه اجتماعی ایکس مبنی بر واگذاری پنج شرکت به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، این ستاد با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: واگذاری شرکت‌های دولتی مشمول واگذاری از طریق بازار سرمایه در دستور کار قرار دارد … در خصوص پنج شرکت مذکور در توییت انتشار یافته، به اطلاع می‌رساند که تشکیل پرونده دو شرکت گاز پارسیان و جم، از ماه‌ها قبل در سازمان خصوصی سازی شروع شده بود و هم اکنون در مراحل پایانی عرضه از طریق فرابورس است … در خصوص دو شرکت پالایش نفت آبادان و طراحی و ساختمان نفت نیز اخیرا، مرحله پذیرش را طی کرده و فرایند تشکیل پرونده دو شرکت در فرابورس آغاز شده است.

آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری مردادماه از فردا

پیش فروش بلیت‌ قطارهای مسافری برای ۱ تا ۲۳ مردادماه از روز یکشنبه ۲۴ تیر آغاز می‌شود.

تکذیبی درباره شرکت‌های دولتی/ توصیه پلیس به زائران عتبات/ نجات ۷۰ در تهران

پیش فروش بلیت برای بازه زمانی یاد شده در کلیه محورها (مسیرهای رفت تا تاریخ ۲۳ مرداد و مسیرهای برگشت تا ۲۴ مرداد) ، از ساعت ۹ صبح روز یک شنبه ۲۴ تیر ماه، از طریق سکوهای مجاز فروش اینترنتی بلیت آغاز می شود.

همچنین پیش فروش حضوری بلیت های این بازه زمانی، ۲ ساعت بعد، از ساعت ۱۱ روز یک شنبه ۲۴ تیر، از طریق مراکز مجاز فروش حضوری و از میان بلیت های باقی مانده انجام می پذیرد.

نجات هفتاد نفر از یک ساختمان آتش گرفته در تهران

اجتماعی:

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، از حریق یک ساختمان اداری در خیابان ولیعصر و نجات ۷۰ نفر خبر داد.

سید جلال ملکی گفت: ساعت ۱۴:۳۴ ظهر امروز یک مورد حادثه آتش سوزی در یک ساختمان اداری به آدرس خیابان ولیعصر خیابان دمشق به سامانه ۱۲۵ اعلام شد.

وی ادامه داد: بلافاصله ۵ ایستگاه آتش نشانی به همراه خودروهای تنفسی به محل حادثه اعزام شدند.همچنین مدیرعامل سازمان آتش نشانی و مدیران ارشد عملیات نیز در محل حادثه حضور پیدا کرده و مشاهده کردند در یک ساختمان اداری با ۱۳ طبقه روی زمین و ۵ طبقه منفی، آتش سوزی شده است. آتش نشانان ۷ نفر که در کابین های آسانسور گرفتار شده بودند را آزاد کردند. همچنین عده ای از افراد را سریعا خارج کرده و عده ای را پشت درب های بسته طبقات بالایی ساختمان در محل های ایمن نگه داشتند تا پس از اطفای حریق این افراد را نیز نجات دهند که در مجموع ۷۰ نفر از این ساختمان توسط آتش نشانان به سلامت از ساختمان خارج شدند و این حادثه خوشبختانه هیچ مصدومی نداشت و عملیات ساعت ۱۶:۳۰ به اتمام رسید. 

توصیه پلیس به زائران اربعین

معاون اجتماعی پلیس تهران به زائران ایرانی توصیه کرد که زائران برای دریافت و تمدید گذرنامه های زیارتی در اولین فرصت اقدام کنند و این امر را به روزهای آخر موکول نکنند.

تکذیبی درباره شرکت‌های دولتی/ توصیه پلیس به زائران عتبات/ نجات ۷۰ در تهران

سرهنگ علی همه خانی اظهار کرد: متفاضیان صدور گذرنامه زیارتی، می‌توانند از طریق اپلیکیشن «پلیس من» یا با مراجعه به آدرس POLICE-MAN.IR در بستر فضای مجازی درخواست خود را ثبت کنند.

خوشحالی گاریدو از حضور در تمرین پرسپولیس

ورزشی:

سرمربی اسپانیایی پرسپولیس در جلسه معارفه با تیم با تاکید بر انتظارات بالای هواداران و اهالی فوتبال از پرسپولیس، از آمادگی برای کار در شرایط سخت و دشوار و تاکید بر نظم و دیسپلین سخن گفت.

تکذیبی درباره شرکت‌های دولتی/ توصیه پلیس به زائران عتبات/ نجات ۷۰ در تهران

خوان کارلوس گاریدو در اولین دیدار و گفتگو با شاگردان خود عنوان داشت: خیلی خوشحال هستم و افتخار می‌کنم که قرار است با هم کار کنیم. همچنین افتخار می‌کنم سرمربی تیم بزرگ و شاخصی مانند پرسپولیس شده‌ام.

انتهای پیام