بین الملل

حج ابراهیمی شیطان ستیزانه است + فیلم

حج ابراهیمی شیطان ستیزانه است + فیلم

در ادامه برگزاری محافل انس و معرفت در مدینه منوره دو محفل دیگر با حضور شماری از زائران در هتل‌های مجاور مسجدالنبی برگزار شد. 

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محافل انس و معرفت یکی از برنامه‌های فرهنگی است که در مدینه منوره و در جوار مسجدالنبی به همت بعثه مقام معظم رهبری برای زائران بیت الله الحرام برگزار می‌شود.  
در این نوبت از برنامه‌های انس و معرفت که با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت برگزار شد؛ حجت الاسلام محمدباقر حیدری کاشانی درهتل «دوره امجاد العالمی» مطالبی درباره حج ابراهیمی و وسوسه‌های شیطان بیان کرد و یاد‌آور شد که حج ابراهیمی یک؛ حرکت شیطان ستیزانه است و لازمه مبارزه با شیطان هم شناخت آن است. 

وی با اشاره به آیات 16 و 17 سوره اعراف اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم دانشگاه شیطان شناسی برپا کرده است چراکه حدود 100 آیه از کلام الله مجید به این مسئله اختصاص دارد و از سوی دیگر آیات دیگری هم راهکارهای دعا و روش‌هایی را که شیطان به کار می‌گیرد ، شرح داده است. 

در این برنامه ، سید پارسا انگشتان از قاریان برجسته کشورمان آیاتی از قرآن را در گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت قرائت کرد و امیر عارف ذاکر اهل بیت هم به مدیحه سرایی پرداخت. 

همچنین در برنامه دیگری در هتل زوار العالمی ، حجت اسلام مصطفی صفاری از سخنرانان بعثه ضرورت آشنایی بیشتر با مفهوم حج را خاطرنشان ساخت. 

وی با بیان اینکه باید تمام لحظاتی را که در سرزمین وحی هستیم غنیمت شماریم ، آگاهی یافتن از زیارت عاشقانه و آمادگی برای احرام و محرم شدن را یکی دیگر از ضرورت های حج عنوان کرد. 

این محفل انس و معرف با قرائت قرآن مهدی عادلی قاری بین‌المللی قرآن کریم و نوحه سرایی حاج حسین هوشیارمداح اهل بیت همراه بود.

تیم تحریریه بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای امور خاورمیانه. با توانایی درک عمیق از تاریخ و جغرافیا، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره تحولات سیاسی، اقتصادی و امنیتی در منطقه خاورمیانه ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و استراتژیک، به شما دیدی کامل از رویدادهای خاورمیانه می‌دهم.