حضور ۱۵ هزار نفر عوامل اجرایی و نظارتی درشعب اخذ رأی خراسان جنوبی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، سید محمدرضا طالبی چهارشنبه شب در ستاد انتخابات استان اظهار کرد: در بحث دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری الحمدلله از ابتدای شروع کار براساس برنامه‌زمان‌بندی که وزارت کشور در اختیار ما قرار داده فرایند کار را دنبال کردیم و هیچ‌گونه عقب‌ماندگی در این زمینه وجود ندارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه عوامل اجرایی باید نسبت به قوانین و دستوالعمل‌ها مطلع و مسلط باشند، بر اهمیت دوره‌های آموزشی اشاره کرد و گفت: در این راستا آموزش عوامل اجرایی به صورت مرتب در حال برگزاری است.

وی افزود: با توجه به تغییر قانون انتخابات نیاز است عوامل اجرایی و نمایندگان فرماندار در شعب اخذ رأی قوانین جدید را دقیق مطالعه کنند و به آن اشراف داشته باشند.

طالبی با بیان اینکه امسال ۷۶۶ شعبه اخذ رأی در استان آماده دریافت آرای مردم در روز انتخابات است، تصریح کرد: برای هر شعبه اخذ رأی ۲۰ نفر عوامل اجرایی و نظارتی در نظر گرفته شده است.

به گفته وی؛ در مجموع حدود ۱۵ هزار و ۳۲۰ نفر عوامل اجرایی و نظارتی در شعب اخذ رأی به صورت مستقیم برای اخذ آرای مردم فعالیت دارند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مانور دستگاه‌های احراز هویت انتخابات در سطح استان برگزار شده، ادامه داد: تمهیدات و امکانات لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور در این استان فراهم و تجهیزات و ملزومات مورد نیاز تأمین شده است.

طالبی از رفع مشکلات ارتباطی در شعب اخذ رأی استان خبر داد و گفت: نیروهای پشتیبان یا رزرو عوامل اجرایی پیش بینی شده تا در صورت نیاز به حضورشان در شعب اخذ رأی، مشکلی از جهت تأمین نیرو نداشته باشیم.

وی تأکید کرد: موارد امنیتی انتخابات در استان کاملاً لحاظ شده و ستاد امنیت انتخابات به صورت مرتب در حال برگزاری است.

به گفته وی؛ دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی نیز وظایف خود را به نحو احسن در حوزه انتخابات انجام می‌دهند و آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات رقابتی در سلامت و امنیت کامل وجود دارد و باری دیگر انتخاباتی با مشارکت بالای مردم در استان خراسان جنوبی رقم خواهد خورد.

خروج از نسخه موبایل