بین الملل

حماس: قطعنامه آمریکا در شورای امنیت همسو با اهداف دشمن صهیونیستی بود

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ضمن تقدیر از اقدام کشورهای روسیه، چین و الجزایر در وتوی پیش نویس قطعنامه آمریکا در شورای امنیت درباره غزه اعلام کرد قطعنامه آمریکا در شورای امنیت همسو با اهداف دشمن صهیونیستی بود.

به گزارش سرخط نیوز، جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد پیش‌نویس قطعنامه آمریکا در شورای امنیت که در جریان رای‌گیری وتو شد، شامل جزئیاتی گمراه کننده و همسو با اهداف رژیم صهیونیستی بود که به آن امکان ادامه تجاوزات خود علیه غزه را می‌داد و موجب سرپوش نهادن بر نسل‌کشی این رژیم علیه مردم فلسطین در نوار غزه می‌شد و در آن بر توقف فوری جنگ در غزه تأکید نشده بود.

حماس افزود: ما از موضع روسیه، چین و الجزایر که با این قطعنامه جانبدارانه از جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی مخالفت کردند و بر خواسته انسانی و مبرم یعنی توقف جنگ و نسل‌کشی مردم غزه پس از گذشت بیش از ۵ ماه تحت حمایت‌های همه جانبه نظامی و سیاسی دولت بایدن و قتل و کشتار ده‌ها هزار زن و کودک و غیرنظامی فلسطینی تاکید کردند، تقدیر می‌کنیم.

روسیه و چین روز جمعه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه را که بندهای آن به‌صورت یک‌طرفه به نفع رژیم صهیونیستی بود، وتو کردند.

پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل درباره غزه با ۱۱ رای موافق، سه رای مخالف از جمله وتوی روسیه و چین و مخالفت الجزایر و همچنین یک رأی ممتنع گویان، رأی نیاورد.

این پیش‌نویس مورد نظر آمریکایی‌ها، «ضرورت آتش‌بس فوری و پایدار را تعیین می‌کند» اما از مطالبه آن کوتاهی می‌کند.

«واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل روز جمعه و در سخنرانی خود پیش از رأی‌گیری گفت پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا درها را به‌روی آتش‌بس می‌بندد، دستان اسرائیل را (برای آتش‌افروزی) باز می‌گذارد و باعث کوچ اجباری مردم غزه می‌شود.

آمریکا پیش از این سه‌ مرتبه قطعنامه‌های ارائه شده از سوی دیگر کشورها را که خواستار آتش‌بس فوری در غزه شده بودند، وتو کرده است.

 آمریکا از زمان شروع حملات زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی به غزه، بزرگ‌ترین تامین‌کننده مالی و تسلیحاتی این رژیم باقی مانده است و در ظاهر صحبت از آتش‌بس می‌کند. آمار شهدای غزه نزدیک به ۳۲ هزار تن شده است.

انتهای پیام

تیم تحریریه بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای امور خاورمیانه. با توانایی درک عمیق از تاریخ و جغرافیا، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره تحولات سیاسی، اقتصادی و امنیتی در منطقه خاورمیانه ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و استراتژیک، به شما دیدی کامل از رویدادهای خاورمیانه می‌دهم.