بین الملل

حیدری: نتیجه سفر رئیس جمهور به پاکستان تعمیق روابط دو کشور خواهد بود

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که انتظار می‌رود با سفر رئیس جمهور به پاکستان شاهد تعمیق روابط بین دو کشور به خصوص در حوزه اقتصادی باشیم.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با سرخط نیوز با اشاره به سفر رئیس جمهور به پاکستان اظهار کرد: پاکستان از نظر ژئوپلتیک، جغرافیا و جمعیتی نقش بسیار مهمی دارد به خصوص با توجه به همسایگی و هم‌مرزی با ایران این کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی توضیح داد: برخی جریانات تروریستی در پاکستان حضور داشته و آموزش و حمایت می‌شوند آنها توسط برخی سرویس‌های فرامنطقه‌ای پشتیبانی اطلاعاتی می‌شوند؛ لذا لازم است پاکستان در راستای امنیت مرزها اقدامات اساسی انجام داده چون توسعه روابط اقتصادی در سایه وجود امنیت دست‌یافتنی است.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: توسعه روابط سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بر مبنای توسعه امنیت در مرزها است؛ وضعیت به گونه‌ای است که جمهوری اسلامی ایران یک تنه امنیت مرزها را فراهم کرده است که انتظار می‌رود پاکستان نیز گام اساسی در این باره بردارد.

وی در پایان اظهار کرد: با توجه به این‌که دولت جدید پاکستان تازه سر کار آمده ضرورت دارد تا اقدامات لازم برای توسعه روابط اقتصادی، سیاسی و امنیتی در این سفر پیگیری شود تا شاهد تعمیق روابط بین دو کشور باشیم.

انتهای پیام

تیم تحریریه بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای امور خاورمیانه. با توانایی درک عمیق از تاریخ و جغرافیا، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره تحولات سیاسی، اقتصادی و امنیتی در منطقه خاورمیانه ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و استراتژیک، به شما دیدی کامل از رویدادهای خاورمیانه می‌دهم.