خدمات درمانی نیاز روز پیرغلامان است

حاج عبدالحسین نجارباشی در گفت‌وگو با آنا؛

خدمات درمانی نیاز روز پیرغلامان است
خدمات درمانی نیاز روز پیرغلامان است

حاج عبدالحسین نجارباشی پیرغلام ۷۳ ساله اردبیلی می‌گوید: پیرغلامی توفیقی از جانب حق به بنده است، امیدوارم تا زنده هستم در این دستگاه اباعبدالله(ع) بتوانم مداحی کنم و از خود نوحه به یادگار بگذارم.

عبدالحسین نجارباشی پیرغلام ۷۳ ساله از شهرستان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت:‌ بنده در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمدم و در ۱۳سالگی اولین مداحی‌ام را در محله ابراهیم‌آباد آغاز کردم و حدود ۶۰ سال است که در اردبیل توفیق مداحی برای خاندان عصمت و طهارت را دارم.

وی پیرغلامی را توفیقی ازجانب حق دانست و گفت: به لطف خدا، اسم بنده به عنوان پیرغلام در کنار اسم پیرغلامان کشوری ثبت و ضبط شده و از این بابت خدا را شاکرم که از دنیا نرفتم و این عاشورا را دیدم و در حد خودم برای امام حسین (ع) عزاداری کردم.

نجارباشی با اشاره به اینکه پیرغلامی خلعتی از طرف اهل بیت (ع) است، افزود: افتخار می‌کنم که جزو پیرغلامان این دستگاه باشم.

این پیرغلام عاشق‌ مسلک آذری‌ زبان، از حس و حال عاشقی‌اش گفت: از همان کودکی به عاشورا و تاسوعا علاقه داشتم و با آمدنش رخت عزا به تن می‌کردم و برای خدمت به عزاداران شب و روز نمی‌شناختم. اردبیل سرزمین مدح و مرثیه است. خدا مداحان و ذاکران این شهر را قرین رحمت کند که برای پایه‌گذاری مداحی در اردبیل زحمت کشیده‌اند. ما هم باید ادامه‌ دهنده راه آنان باشیم و اگر لیاقت داشته باشیم، نوحه‌هایی از خودمان به یادگار بگذاریم.

نجارباشی درباره اجلاس پیرغلامان که اخیرا در کرمان برگزار شد، گفت: این اقدام به دیده شدن زحمات پیرغلامان کمک کرد. البته برخی از مداحان که در آستان اهل بیت (ع) خدمت کرده‌اند، پیر و از کارافتاده شده‌اند و درآمد آنچنانی ندارند و نیاز به درمان دارند. امیدوارم شاهد محقق شدن تسهیل در خدمات درمانی به این عزیزان هم باشیم.