ادمینها در https://mymember.shop/خرید-لایک-اینستاگرام در ازای دریافت حقوقی معین میتواند تمام اهداف مدیران و صاحبان بیزینس را محقق کنند. اما مسئله مهمی که امروز میخواهیم به آن بپردازیم و احتمالاً به ذهن شما هم خطور کرده، این است که درآمد یا حقوق ادمین اینستاگرام چقدر است؟
واقعیت این است که همه ادمینها به یک اندازه حقوق نمیگیرند و درآمدشان به مهارتها، نبوغ و توانایی آنها در جذب و متقاعدسازی مشتری بستگی دارد و نمیتوایم عدد ثابتی را به عنوان حقوق ادمینی اعلام کنیم. شاید با خودتان میگویید: «حداقل یک مظنه برایمان تعیین کن تا ببینیم حقوق ادمین اینستاگرام به چه صورت است». اتفاقاً این مقاله که خلاصهای از محتوای منتشر شده در وبلاگ مای ممبر است، دقیقاً با همین هدف نوشته شده است و میخواهیم به تمامی سوالات شما در مورد درآمد ادمین اینستاگرام پاسخ بدهیم، پس تا پایان همراه ما باشید. برای مطالعه مقاله کامل، اینجا کلیک کنید:
اصلاً ادمین اینستاگرام کیست و چه کاری انجام میدهد؟
پیش از آنکه با میزان حقوق ادمین اینستاگرام آشنا شویم، بهتر است بدانیم که یک ادمین، دقیقاً چه وظایفی بر عهده دارد و چه کاری انجام میدهد که بابت آن حقوق دریافت میکند. البته این اصطلاح معمولاً برای پیجهایی به کار میرود که فالوورهای زیادی دارند و صاحب اصلی پیج، زمان کافی برای رسیدگی به امور صفحه اینستاگرامی خود را ندارد.
وظایف یک ادمین اینستاگرام چیست؟
موفقیت یک کسب و کار اینستاگرامی به عوامل مختلفی بستگی دارد ولی پیجی که ادمین کاربلد و متخصصی داشته باشد، خیلی سریع رشد میکند و پس از مدتی میبینیم که نام آن پیج یا برند، روی قلب مشتریان آن بیزینس حک شده است. در ادامه به مهمترین وظایف یک ادمین اشاره کردهایم:
- نظم و دقت در انتشار محتوا: ادمین باید بتواند پستها و استوریها را به موقع و به صورت منظم و مستمر منتشر کند.
- نوشتن کپشنهای ناب، نوآورانه و تأثیرگذار: ادمین باید بتواند کپشنهای جذاب و تأثیرگذاری بنویسد و در هنگام نگارش متن کپشن از اصول متقاعدسازی و جذب مشتری به بهترین شکل استفاده کند. استفاده از هشتگهای مرتبط و پرطرفدار از وظایف مهم ادمینها محسوب میشود.
- توانایی مشاوره به کارفرما: یکی دیگر از کارهایی که ادمینهای حرفهای انجام میدهند، مشاوره به کارفرما در زمینههای تبلیغات، بازاریابی و سایر موضوعات مرتبط با پیج اینستاگرام است. این عامل روی تعیین حقوق ادمین تأثیر زیادی دارد و همه ادمینها چنین کاری انجام نمیدهند.
- توانمندی افزایش فالوور: یکی از کارهای مهمی که ادمین بر عهده دارد، هدفگذاری برای جذب فالوورهای باکیفیت است.
- بالا بردن تعامل یا انگیجمنت پیج: اینستاگرام به بحث تعامل اهمیت زیادی میدهد و ادمین باید روی افزایش تعامل با مخاطبان تمرکز کند.
- تبلیغات: ادمینی که تبلیغات بلد باشد، میتواند تعداد فالوور و میزان فروش پیج را به سرعت بالا ببرد.
- تعهد به حفظ امنیت پیج: یک ادمین باید تمام اقدامات لازم را برای حفاظت از امنیت پیج را انجام دهد.
- پاسخ به کامنتها و دایرکتها: ادمین اینستاگرام باید به کامنتها، نظرات، پیشنهادها و انتقادهای مخاطبان به بهترین شکل پاسخ دهد که این خود، هنری است منحصر به فرد؛ خصوصاً وقتی صحبت از انتقاد به میان میآید. ثبت سفارش و اطلاع به واحدهای تأمین محصول، از وظایفی است که در همین دسته قرار میگیرد.
- توانایی تولید محتوای منحصر به فرد: تولید محتوای باکیفیت یکی از وظایف ادمینها است و در تعیین میزان درآمدشان نقش مهمی را دارد. ادمین تولید محتوا باید با ابزارهای مختلفی مثل فتوشاپ و سایر نرم افزارهای ادیت ویدیو و عکس آشنایی کافی داشته باشد.
- برنامهریزی برای حال و آینده پیج: برنامهریزی و هدفگذاری برای حال و آینده پیج یکی از کارهای مهمی است که ادمینها بر عهده دارند و نقش اساسی در موفقیت یا شکست یک پیج ایفا میکند.
آیا همه ادمینها وظایف یکسانی بر عهده دارند؟
گاهی مواقع یک ادمین تمام وظایفی که پیش از این بیان شد را بر عهده دارد و در برخی بیزینسها هم ادمین تنها مسئول انتشار محتواها و پاسخگویی به کامنتها و دایرکتهاست. میزان اختیارات و مسئولیتهای یک ادمین، اصلیترین عامل تعیین حقوق ادمین اینستاگرام است.
حقوق ادمین اینستاگرام به چه فاکتورهایی بستگی دارد؟
در ادامه مهمترین عواملی که بر درآمد ادمین اینستاگرام تاثیر میگذارند را توضیح دادهایم:
تواناییها و مهارتهای ادمین اینستاگرام
اولین و مهمترین عاملی که حقوق یک ادمین را مشخص میکند، توانمندیهای خود ادمین است. ادمینی که شیوه تولید محتوای حرفهای، طراحی گرافیک، تدوین و افزایش تعامل با مخاطبان را بلد باشد، قطعاً نسبت به ادمینی که تنها وظیفه او انتشار محتوا و پاسخ به کامنتها و دایرکتهاست، درآمد بالاتری دریافت میکند.
حجم کار ادمین در یک پیج
ادمینی که تمام وظایف مربوط به شغل خود را انجام میدهد، قطعاً حقوق بالایی دریافت میکند؛ چون به عنوان مثال، علاوه بر تولید محتوا، باید کارهای تبلیغات، تعامل و برنامهریزی پیج را هم انجام دهد. به همین نسبت، ادمین اینستاگرامی که تنوع محدودتری از کارها را بر عهده میگیرد، حقوق پایینتری هم دریافت میکند.
توانایی مالی کارفرما و اندازه مجموعه
گاهی مواقع ادمین پیج یک استارتاپ یا کسب و کار کوچک را جلو میبرد. در این مواقع کارفرما به دلیل درآمد محدودی که دارد، به کارکنان مجموعه خودش هم حقوق محدودی میدهد. حال فرض کنید که با یک مجموعه بزرگ و پردرآمد همکاری دارید. در این مواقع میزان حقوق یک ادمین اینستاگرام بالاتر میرود.
توانایی ادمین برای مذاکره و بالا بردن میزان درآمد
بعضی از شرکتها با وجود درآمد خوبی که دارند، حقوق پایینی برای ادمین خود در نظر میگیرند. اینجاست که ادمین باید دست به کار شود، با مدیر مجموعه مذاکره کند و وظایف خطیری که بر عهده دارد را با کارفرما در میان بگذارد. در صورتی که مهارتهای مذاکره و متقاعدسازی را در خود افزایش دهید، مطمئن باشید که میتوانید حقوق رضایتبخشتری از کارفرمای خود دریافت کنید.
حقوق ادمین اینستاگرام چقدر است؟
همان طور که گفتیم، حقوق ادمین اینستاگرام به عوامل گوناگونی بستگی دارد ولی با همکاری دیدوگرام، به عنوان یک پلتفرم اختصاصی برای ادمینها، با بررسی روی میزان درآمد ادمینها به نتایج زیر رسیدیم:
۱. حقوق بین 2 تا 6 میلیون تومان
آن دسته از ادمینهایی که پیج شرکتها و کسب و کارهای کوچک را مدیریت میکنند و بخش کوچکی از وظایف ادمین (مثلاً انتشار محتوا، تعامل با مخاطبان، ثبت سفارشها و گزارشدهی به کارفرما) را بر عهده دارند، بازه حقوقی بین 2.5 تا 4 میلیون را به خود اختصاص میدهند. البته این ادمینها با توجه به حجم کاری کمی که دارند، میتوانند همزمان با چند مجموعه کار کنند و از این طریق درآمدشان را افزایش دهند. برخی از ادمینهایی که کار تولید محتوا انجام میدهند هم در این بازه قرار میگیرند.
۲. حقوق بین 6 تا 15 میلیون تومان
همچنین برخی از ادمینهایی که در کار تبلیغات، برنامهریزی، بازاریابی و مشاوره هم به کارفرما کمک میکنند، در این بازه درآمدی قرار میگیرند.
۳. 15 میلیون تومان و بالاتر
در این بازه درآمدی، ادمینهای همهفن حریف قرار میگیرند. این ادمینها میتوانند مدیریت یک پیج بسیار بزرگ را برعهده بگیرند. علاوه بر آن، با دانشی که نسبت به روشهای بازاریابی و فروش آنلاین دارند، میتوانند علاوه بر اینستاگرام، مشاوری برای سایر پلتفرمهای اینترنتی یک کارفرما باشند. به عبارتی دیگر، این ادمینها باید دانش بالایی در دیجیتال مارکتینگ داشته باشند. درآمد ادمینهای ههم فن حریف ممکن است تا 15 میلیون تومان در ماه هم برسد. حتی ادمینهایی دیدهایم که با مشاورههای حرفهای به پیجهای بزرگ، به درآمد 30 میلیون تومانی هم رسیدهاند.
وظایف یک ادمین اینستاگرام چیست؟
موفقیت یک کسب و کار اینستاگرامی به عوامل مختلفی بستگی دارد. ولی یک عامل، تأثیر بسیار زیادی در میزان فروش، رونق و توسعه چنین بیزینسهایی دارد و آن «توانمندیها، مهارتها، خلاقیت و نبوغ ادمین یک پیج اینستاگرام» است. پیجی که ادمین کاربلد و متخصصی داشته باشد، خیلی سریع رشد میکند و پس از مدتی میبینیم که نام آن پیج یا برند، روی قلب مشتریان آن بیزینس حک شده است. سوال: مگر یک ادمین چه وظایفی بر عهده دارد که نقش او تا این حد مهم و خطیر است؟ در ادامه به مهمترین وظایف یک ادمین اشاره کردهایم:
- نظم و دقت در انتشار محتوا: ادمین باید بتواند پستها و استوریها را به موقع و به صورت منظم و مستمر منتشر کند.
- نوشتن کپشنهای ناب، نوآورانه و تأثیرگذار: ادمین باید بتواند کپشنهای جذاب و تأثیرگذاری بنویسد و در هنگام نگارش متن کپشن از اصول متقاعدسازی و جذب مشتری به بهترین شکل استفاده کند. استفاده از هشتگهای مرتبط و پرطرفدار از وظایف مهم ادمینها محسوب میشود.
- توانایی مشاوره به کارفرما: یکی دیگر از کارهایی که ادمینهای حرفهای انجام میدهند، مشاوره به کارفرما در زمینههای تبلیغات، بازاریابی و سایر موضوعات مرتبط با پیج اینستاگرام است. این عامل روی تعیین حقوق ادمین تأثیر زیادی دارد و همه ادمینها چنین کاری انجام نمیدهند.
- توانمندی افزایش فالوور: یکی از کارهای مهمی که ادمین بر عهده دارد، هدفگذاری برای جذب فالوورهای باکیفیت است.
- بالا بردن تعامل یا انگیجمنت پیج: اینستاگرام به بحث تعامل اهمیت زیادی میدهد و ادمین باید روی افزایش تعامل با مخاطبان تمرکز کند.
- تبلیغات: ادمینی که تبلیغات بلد باشد، میتواند تعداد فالوور و میزان فروش پیج را به سرعت بالا ببرد.
- تعهد به حفظ امنیت پیج: یک ادمین باید تمام اقدامات لازم را برای حفاظت از امنیت پیج را انجام دهد.
- پاسخ به کامنتها و دایرکتها: ادمین اینستاگرام باید به کامنتها، نظرات، پیشنهادها و انتقادهای مخاطبان به بهترین شکل پاسخ دهد که این خود، هنری است منحصر به فرد؛ خصوصاً وقتی صحبت از انتقاد به میان میآید. ثبت سفارش و اطلاع به واحدهای تأمین محصول، از وظایفی است که در همین دسته قرار میگیرد.
- توانایی تولید محتوای منحصر به فرد: تولید محتوای باکیفیت یکی از وظایف ادمینها است و در تعیین میزان درآمدشان نقش مهمی را دارد. ادمین تولید محتوا باید با ابزارهای مختلفی مثل فتوشاپ و سایر نرم افزارهای ادیت ویدیو و عکس آشنایی کافی داشته باشد.
- برنامهریزی برای حال و آینده پیج: برنامهریزی و هدفگذاری برای حال و آینده پیج یکی از کارهای مهمی است که ادمینها بر عهده دارند و نقش اساسی در موفقیت یا شکست یک پیج ایفا میکند.