ورزشی

دربی استقلال و پرسپولیس در فوتبال زنان!

به گزارش خبرگزاری سرخط نیوز؛شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان ایران در حالی به پایان رسید که از میان تیم‌های فعال در فوتبال مردان، تنها تیم‌های ملوان بندرانزلی، سپاهان اصفهان و پیکان تهران حاضر به فعالیت همزمان در فوتبال زنان شدند تا رسماً در قامت یک باشگاه فعالیت خود را در رشته فوتبال (مردان و زنان) پیش ببرند. با این وجود، شرایط برای فصل جدید مسابقات باشگاهی زنان متفاوت خواهد بود؛ چرا که در این زمینه یک مصوبه بسیار مهم به تصویب هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال رسیده و قرار است اجرایی شود.

در گزارش فوتبال 360 آمده است: کنفدراسیون فوتبال آسیا در تازه‌ترین به‌روزرسانی آیین‌نامه صدور مجوز حرفه‌ای، تیم‌ها را برای دریافت مجوز حرفه‌ای ملزم به فعالیت در فوتبال زنان کرده است و این آیین‌نامه از فصل 26-2025 قابلیت اجرایی پیدا می‌کند. با توجه به این به‌روزرسانی مهم، هفته گذشته هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال تشکیل جلسه داد و در این جلسه تصمیم نهایی بر این شد تا تیم‌ها برای دریافت مجوز حرفه‌ای ملزم به فعالیت در فوتبال زنان شوند و این موضوع مستقیماً بر سرنوشت هفدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان تاثیرگذار خواهد بود.

جلسه‌ای سرنوشت‌ساز در راه است

مسئولان سازمان لیگ فصل گذشته با مجوز هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال، اعلام کردند که به تیم‌های فعال در فوتبال مردان، امتیاز رایگان حضور در لیگ برتر فوتبال زنان می‌دهند که از این مجوز استقبالی نشد و با وجود مطرح‌شدن شایعات پرشمار، خبری از حضور تیم‌های سرشناس در فوتبال زنان نبود. با این وجود شرایط برای فصل جدید تغییر کرده و حالا بعد از مصوبه هیات‌رئیسه، قرار است در هفته جاری جلسه‌ای مهم با محوریت فعالیت تیم‌های حاضر در لیگ برتر فوتبال مردان در فوتبال زنان در سازمان لیگ به انجام برسد.

احتمالاً 16 تیم لیگ برتر فوتبال مردان به فوتبال زنان نمی‌آیند اما …

تیم‌های سپاهان اصفهان، آلومینیوم اراک، استقلال تهران، پرسپولیس تهران، تراکتور تبریز، فولاد خوزستان و گل‌گهر سیرجان، تیم‌هایی بودند که توانستند برای فصل 25-2024 مجوز حرفه‌ای دریافت کنند. با این اوصاف، احتمال فعالیت هر 16 تیم لیگ برتر فوتبال مردان در حوزه فوتبال زنان در فصل پیش‌رو دور از انتظار به نظر می‌رسد اما با این وجود اگر حتی سرخابی‌ها بخواهند به حوزه ورود کنند، مرحله آغاز فعالیت آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و در این زمینه قرار است تصمیم‌گیری نهایی از سوی مسئولان سازمان لیگ انجام شود.

امتیازهای رایگانی که به سرخابی‌ها هبه می‌شود؟

فوتبال باشگاهی زنان ایران در 3 سطح لیگ برتر، لیگ دسته اول و لیگ دسته دوم کار خود را پیش می‌برد که گفته می‌شود احتمالاً مصوبه فصل گذشته هیات‌رئیسه فدراسیون، بار دیگر به حالت اجرایی در خواهد آمد و در این‌صورت، تیم‌های فعال در لیگ برتر فوتبال مردان می‌توانند امتیاز رایگان حضور در لیگ برتر فوتبال زنان بگیرند. البته که در این‌باره قرار است بیانیه رسمی از سوی سازمان لیگ صادر شود اما نکته مهم اینکه در صورت بروز این اتفاق، قطعاً شمار تیم‌های لیگ برتری فوتبال زنان از عدد 10 فراتر خواهد رفت که این مسئله برنامه‌ریزی برگزاری رقابت‌ها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و باید دید با توجه به این شرایط، هفدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان چگونه به انجام می‌رسد.

251 251

گروه تحریریه مطالب ورزشی

با استفاده از روحیه‌ی خوش‌سبک و پویا، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی مطالبی جذاب و خواندنی در مورد رویدادها و تمام جنبه‌های هیجان‌انگیز ورزش می‌پردازم. همراه با من باشید و دنیای ورزش را با انرژی و اشتیاق بشناسید.