اقتصادی

درخواست آمریکا از اوکراین برای توقف حمله به زیرساخت انرژی روسیه

روزنامه فایننشیال تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش کرد که آمریکا از اوکراین، خواسته حملات به زیرساخت انرژی روسیه را متوقف کند و هشدار داده است که حملات پهپادی، باعث اقدامات تلافی جویانه شده و قیمت جهانی نفت را بالا می‌برد.

به گزارش سرخط نیوز، این حملات از ۱۲ مارس که نخستین حمله پهپادی اوکراین علیه زیرساخت انرژی روسیه انجام شد تاکنون، باعث افزایش حدود چهار درصدی قیمت نفت شده است. افزایش بیشتر قیمت بنزین در آمریکا، محبوبیت بایدن را تضعیف خواهد کرد و شانس او برای پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری را کمتر می‌کند.

روسیه و اوکراین در جنگ بیش از دو ساله، از پهپادها برای حملات به زیرساخت حساس، تاسیسات نظامی و محل استقرار نیروهای نظامی استفاده کرده اند و اوکراین در ماه های گذشته، پالایشگاه‌ها و تاسیسات انرژی روسیه را هدف حمله قرار داده است.

روسیه روز جمعه، بزرگترین حمله هوایی دوران جنگ علیه زیرساخت انرژی اوکراین را انجام داد و به گفته منابع آگاه، به سد بزرگی حمله کرد و باعث شد بیش از یک میلیون نفر بدون برق بمانند.

اوکراین اعلام کرد سیستم انرژی این کشور که با خاموشی در هفت منطقه خود روبرو شده، برق را به صورت اضطراری از کشورهای همسایه خود شامل لهستان، رومانی و اسلواکی دریافت کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت نیروی دولتی «اوکراین هیدروانرگو» اعلام کرد سد دنیپرو که بزرگترین سد اوکراین است، بر اثر حملات هوایی روسیه به زیرساخت هیدرولیکی و خود سد، آسیب دیده است. با این حال، خطر شکسته شدن سد وجود ندارد.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

با درود! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که به دنبال تحقیقات دقیق و تحلیل‌های کامل در زمینه اقتصاد است. با دستیابی به اطلاعات به‌روز و منابع معتبر، تلاش می‌کنم تا به شما مطالب کیفیت بالا را ارائه دهم.