در فضیلت «نصیری» نشدن! – سرخط نیوز

در فضیلت «نصیری» نشدن!

آن تندروی و افراط تخطئه دیگران تهمت پراکنی های بسیار و تفکر بسته مهدی نصیری در گذشته فرجامش به تفریطی منتهی شده که حالا به روی دشمن آغوش گشوده و غریو لزوم تجاوز به خاک ایران را سر می دهد.

در فضیلت «نصیری» نشدن!

به گزارش سرخط نیوز سعید ونکی در یادداشتی در سیاست روز نوشت: آن تندروی و افراط تخطئه دیگران تهمت پراکنی های بسیار و تفکر بسته مهدی نصیری در گذشته فرجام به تفریطی منتهی شده که حالا به روی دشمن آغوش گشوده و غریو لزوم تجاوز به خاک ایران را سر می دهد.

نصیری که هر روز وجه دیگری از تفکرات تفریطی خود را به نمایش می گذارد در تازه ترین اظهاراتش از لزوم حمله آمریکا و اسرائیل به کشور برای آزادسازی خاک ایران از دست جمهوری اسلامی سخن گفته!
نصیری که از چندی پیش در لشکر پهلوی ها قرار گرفته و به دامان ربع پهلوی پناه برده بود حالا مدعی است اپوزیسیون نظام باید آمریکا و اسرائیل را برای حملات هدفمند به کشور مجاب کند؛ مطابق آنچه که در عراق گذشت و مخالفین صدام از تهاجم ایالات متحده به کشورشان پشتیبانی کردند. هر چند که مدعی است این حملات باید صرفاً منافع جمهوری اسلامی را هدف قرار داده و مردم را در معرض خطر قرار ندهد!
همین اظهارات کوتاه کافی است تا عمق بی پرنسیب بودن فردی نمایان شود که هیچ گاه نتوانست در سمت درستی بایستد و به اصول اخلاقی انسانی و ملی پایبند باشد؛ نه آن مقطعی که عهده دار سمت های پرطمطراقی در داخل کشور بود و چه زمانی که با چرخشی ۱۸۰ درجه ای به جرگه براندازان پیوست. نصیری یا در موضع افراط بوده و یا تفریط و اعتدال و میانه روی در او یافت نمی شود که اگر غیر از این بود می توانست چه از موضع پوزیسیون و چه از جایگاه اپوزیسیون از نگاه واقع بینانه تری برخوردار باشد.
مرور سیر تحولات فکری او از گذشته تاکنون و زمانی که به عنوان یک چهره رسانه ای آتش توپخانه خود را علیه منتقدین می گشود و بی مبنا همه را از دم تیغ تیر انتقادات می راند و حالا که خواستار فرود بمب ها و موشک های غربی بر سر ایران است همگی بر انحراف فکری او دلالت دارد. نصیری برانداز امروز در خوانشی سطحی از رویکرد غربی ها به ایران و ترسیم وضعیتی غلط از ساخت سیاسی و اجتماعی کشور تصور دارد ایران به قدری دچار ضعف و انحطاط شده که آمریکا می تواند به واسطه ائتلاف با کشورهای غربی به خاک کشور تهاجم کند و مقاومتی گسترده مقابل آن چه در سطح عمومی و چه در سطح نظامی صورت نپذیرد.
از سویی چنان در تصورات خودساخته گرفتار آمده که علاوه بر هوشمند تصور کردن بمب ها و موشک های آمریکایی در جهت هدف قراردادن آنچه که به جمهوری اسلامی مربوط است یک تفکیک غیرعقلانی میان منافع مردم و نظام سیاسی ایجاد کرده که چیزی جز تعجب را پدیدار نمی کند. گویا تهاجم آمریکا به ایران صرفاً موجب هدف قرارگرفتن مواضع نظامی خواهد شد و پالایشگاه ها نیروگاه ها سدها و زیرساخت های اقتصادی کشور از این حملات مصون خواهند ماند! پرواضح است که یکی از مهم ترین اهداف ارتش ها برای فلج کردن طرف های مقابل در جنگ انهدام زیرساخت های اقتصادی استراتژیک و کلیدی است که استفاده کننده ای جز مردم عادی ندارد اما مهدی نصیری امیدوار است که بمب ها و موشک های آمریکایی نه ویرانی به بار آورد و نه ضربه ای به مردم عادی وارد سازد و صرفاً تحقق بخش دموکراسی و آزادی برای ایرانیان باشد!
نصیری امروز و دیروز می تواند الگویی باشد برای نشدن؛ بی وطن نشدن به توهم دچار نشدن ساده و سطحی نشدن به افراط و تفریط گرفتار نشدن و کلکسیونی از ویژگی هایی که هیچ فردی نباید به آن دچار شود. 
انتهای پیام