دیدار سلاجقه با وزیران محیط زیست روسیه و چین در حاشیه نشست بریکس

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان در دهمین نشست وزرای محیط زیست کشورهای عضو گروه بریکس با وزیران محیط زیست روسیه و چین دیدار کرد.

به گزارش سرخط نیوز، علی سلاجقه در دیدار با وزیر محیط زیست روسیه با اشاره به اینکه روابط ایران و روسیه در سطح بسیار خوبی قرار دارد، تاکید کرد: رهبران دو کشور اراده جدی بر ارتقای روابط دارند و ما برای تحقق این امر از ظرفیت همسایگی دو کشور استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: ما مواضع مشترکی داریم که کمک می کند تا همکاری ها افزایش یابد و روابط بین دو کشور را تقویت می کند و در این خصوص از حمایت شما در عضویت ایران در بریکس و شانگهای تشکر می کنیم و ظرفیت همکاری در زمینه رفع تحریم ها را نیز داریم.

معاون رییس جمهور در این دیدار با اشاره به اینکه تعداد گونه فک خزری در حال کاهش است، گفت: این تنها گونه پستاندار در دریای خزر است و باید از این گونه ارزشمند حفاظت کنیم.

وزیر محیط زیست روسیه نیز در این دیدار با اشاره به اینکه معاون حیات وحش خود را مسوول بررسی این موضوع کرده است، افزود: اطلاعات دسته اولی در این خصوص داریم که می تواند کمک کننده باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، سلاجقه در این دیدار از وزیر محیط زیست روسیه خواست تا در کاپ هفت تهران در مورد دریای خزر شرکت کند.

علی سلاجقه در حاشیه نشست بریکس همچنین با وزیر محیط زیست چین نیز دیدار و گفتگو کرد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل