برترین های کسب و کارعمومی

دیزل ژنراتورهای استمفورد چیست؟

همچنین ممکن است پرسیده باشید که ژنراتور استمفورد چیست؟ استمفورد الکتریک به عنوان یکی از پیشرفته ترین فناوری های تولید برق جایگاه منحصر به فردی در دنیای امروز دارد. الکترولیت ها به طور گسترده در صنعت، نیروگاه ها و سیستم های انرژی پاک استفاده می شوند.

ژنراتور استمفورد انرژی ذخیره شده در سوخت مایع را با استفاده از فناوری انتقال حرارت همدما و استاتیک به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. این دستگاه ها نقش مهمی در بهبود پایداری سیستم های انرژی با راندمان بالا، کاهش آلاینده ها و انعطاف پذیری در استفاده از منابع مختلف دارند. بنابراین موضوع ژنراتور استمفورد به عنوان یک جنبه مهم در توسعه انرژی پاک و کارآمد مورد توجه بسیاری از محققان و صنعت گران قرار گرفته است.

شرکت پیشرو پارسیان دیزل موتور توزیع کننده رسمی ژنراتورهای استمفورد در ایران می باشد. در این پست به معرفی کامل و دستورالعمل های دیزل ژنراتور استمفورد می پردازیم. این شرکت تنها شرکت چینی متخصص در سیستم های فناوری ژنراتور کامینز با سرمایه گذاری اولیه 17.6 میلیون دلار آمریکا است. این شرکت در فوریه 1996 تاسیس شد، اما به طور رسمی در نوامبر 1997 افتتاح شد.

با داشتن شبکه فروش و خدمات جهانی در بریتانیا، ایالات متحده آمریکا، چین و هند، Cummins Generator Technology دارای امکانات تولیدی و 50 سال تجربه برای برآورده کردن موفقیت آمیز نیازهای مشتریان است. کارخانه Wuxi ژنراتور Stamford را مطابق با استانداردهای طراحی و فناوری سیستم فناوری ژنراتور Commons تولید می کند. طراحی محصول، مواد، ساخت و آزمایش مستقیماً توسط کارکنان بریتانیا مدیریت و کنترل می شود. اندازه کوچک، وزن سبک، تکنولوژی پیشرفته و عملکرد قابل اعتماد از ویژگی های اصلی ژنراتورهای استمفورد است.

استمفورد ژنراتور چیست؟

دیزل ژنراتور استمفورد دستگاهی پیشرفته است که برای تولید برق با استفاده از موتور دیزلی و ژنراتور الکتریکی طراحی شده است. این سیستم به عنوان منبع تغذیه پشتیبان در مواقع اضطراری، قطع برق و یا در مواردی که در اتصال به شبکه برق عمومی مشکلی وجود دارد استفاده می شود.

در دیزل ژنراتور استمفورد، موتور دیزل به عنوان محرک اصلی عمل می کند. این موتور با سوزاندن نوعی سوخت دیزل انرژی مکانیکی تولید می کند. سپس این انرژی مکانیکی به یک ژنراتور الکتریکی تبدیل می شود. در یک ژنراتور انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی تبدیل می شود و سپس انرژی الکتریکی از طریق مدارهای الکتریکی به بارها یا وسایل مورد نیاز منتقل می شود.

یکی از ویژگی های مهم ژنراتور استمفورد عملکرد پایدار درازمدت و راندمان بالای آن است. این ژنراتورها به دلیل عملکرد قابل اعتماد خود در بسیاری از بخش ها از جمله صنعت، بیمارستان ها، ادارات، کارخانه ها و مکان های اجتماعی استفاده می شوند.

به عبارت دیگر، دیزل ژنراتور استمفورد یک سیستم تولید برق پشتیبان قابل اعتماد است که انرژی مکانیکی را با استفاده از موتور دیزل به انرژی الکتریکی تبدیل می کند و می تواند به عنوان منبع موقت برق در مواقع اضطراری و قطع برق عمل کند.

عملکرد ژنراتور استمفورد

هنگامی که متوجه شدید ژنراتور استمفورد چیست، لازم است اطلاعاتی در مورد عملکرد آن بدست آورید. عملکرد ژنراتور استمفورد بر اساس اصول سوزاندن سوخت دیزل و تولید برق با استفاده از موتورهای دیزلی و ژنراتورهای الکتریکی است. عملکرد این ژنراتورها به اختصار در زیر توضیح داده شده است:

موتور دیزل: ژنراتورهای استمفورد از موتورهای دیزلی به عنوان منبع اصلی تولید نیروی مکانیکی استفاده می کنند. در یک موتور دیزل، سوخت دیزل در یک محفظه احتراق تحت فشار سوزانده می شود. این فرآیند احتراق انرژی شیمیایی سوخت را به انرژی گرمایی تبدیل می کند. سپس به انرژی مکانیکی تبدیل می شود.

ژنراتور: انرژی الکتریکی تولید شده توسط موتور دیزل از طریق ژنراتور به انرژی الکتریکی تبدیل می شود. ژنراتور از اصطکاک بین قطب های مغناطیسی ناشی از چرخش جریان الکتریکی الکتریسیته تولید می کند. سپس این انرژی الکتریکی از طریق خطوط برق و سیستم توزیع به دستگاه های مختلف منتقل می شود.

کنترل ها و مقررات: ژنراتورهای استمفورد دارای سیستم های کنترلی پیشرفته ای هستند که می توانند تولید برق را تنظیم کنند. این سیستم ها به تنظیم سرعت موتور دیزل و تولید برق کمک می کنند.

بدین ترتیب این نوع ژنراتور با استفاده از موتور دیزلی و ژنراتور برق، انرژی حرارتی را به انرژی مکانیکی و سپس به انرژی الکتریکی تبدیل می کند و از این طریق در مواقع نیاز و برای مصارف مختلف، برق را تامین می کند.

ویژگی های دیزل ژنراتور استمفورد

یکی از ویژگی های کلیدی دیزل ژنراتور استمفورد این است که به طور گسترده توسط شرکت های بزرگ جهانی برای جفت کردن این ژنراتورها استفاده می شود. کیفیت بالای آلیاژهای به کار رفته در ساخت این ژنراتورها از ویژگی های اصلی آنهاست. سیم پیچ های این ژنراتور از فلز مس با خلوص بالا ساخته شده و سیم پیچ ها به دلیل استفاده از تجهیزات پیشرفته اتوماتیک در کارخانه استمفورد کیفیت بسیار بالایی دارند. سیستم عایق و گرمایش ژنراتور نیز از کیفیت بالایی برخوردار است. این ژنراتورها دارای طرح Stamford هستند و در چین تولید می شوند. از ترکیب مس و آلومینیوم در ساخت کویل در ژنراتورهای چینی استفاده می شود. این ویژگی ها کیفیت و عملکرد بهینه این ژنراتورها را در ژنراتورهای مختلف تضمین می کند. قیمت ژنراتور استمفورد بستگی به نوع ژنراتور دارد. برای اطلاع از قیمت با ما تماس بگیرید.
مشخصات دیزل ژنراتور استمفورد

دیزل ژنراتورهای استمفورد به صورت کاملا اتوماتیک و با دو نوع ساخت شامل یک سر یاتاقان یا دو سر بلبرینگ تولید می شوند. این ژنراتورها را می توان به دو دسته اصلی دائمی و اضطراری تقسیم کرد. در صورت قطع برق، ژنراتورهای دائمی همیشه روشن خواهند بود. این ژنراتورها برای استفاده در مواقعی که برق بدون وقفه مورد نیاز است طراحی شده اند. اما ژنراتورهای اضطراری همانطور که از نامشان پیداست در مکان هایی که وجود برق حیاتی و ضروری است استفاده می شود و در مواقع ضروری استفاده می شود. این بخش ویژگی های مختلف و کاربردی این ژنراتورها را برای انتخاب مناسب در زمان های مختلف ارائه می دهد.

نحوه اتصال ژنراتورهای استمفورد

دو روش کلی برای اتصال دیزل ژنراتور استمفورد وجود دارد که عبارتند از:

روش اول (صفحه مولد)

در این روش از یک سر یاتاقان برای دیزل ژنراتور استمفورد استفاده می شود که به عنوان ژنراتور صفحه ای نیز شناخته می شود. در این حالت از صفحه ای برای اتصال موتور به ژنراتور استفاده می شود. این روش عموماً در ژنراتورهای با توان 50 کیلووات و بالاتر استفاده می شود.

روش دوم (ژنراتور شفت)

به این ترتیب دیزل ژنراتور استمفورد از دو سر بلبرینگ استفاده می کند که به آنها شفت ژنراتور نیز می گویند. در این حالت صفحه اتصال موتور به ژنراتور بریده می شود. این روش عمدتاً برای ژنراتورهای کم توان و کاربردهای خاص استفاده می شود.

اجزای یک ژنراتور استمفورد چیست؟

ژنراتور استمفورد از اجزای مختلفی تشکیل شده است که با هم کار می کنند تا انرژی مکانیکی تولید شده توسط موتور دیزل را به انرژی الکتریکی تبدیل کنند. در زیر به اجزای این نوع ژنراتور اشاره شده است:

موتور دیزل: موتور دیزل یک مولد قدرت مکانیکی است. این موتور انرژی حرارتی را از سوختن سوخت دیزل تولید کرده و آن را به انرژی عملیاتی تبدیل می کند.

ژنراتور الکتریکی: این قسمت وظیفه تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی را بر عهده دارد. انرژی مکانیکی موتور دیزل توسط ژنراتور به انرژی الکتریکی تبدیل می شود.

سیستم تامین سوخت: این سیستم وظیفه تامین سوخت دیزل موتور را بر عهده دارد. این شامل مخزن سوخت، خطوط سوخت و سیستم تزریق سوخت در محفظه احتراق موتور است.

سیستم خنک کننده: موتور دیزل می سوزد و دمای صحیح را حفظ می کند، سیستم خنک کننده از یک مخزن آب و یک پمپ خنک کننده تشکیل شده است.

سیستم تنظیم سرعت: این سیستم وظیفه کنترل دور موتور دیزل و تولید برق بهینه را بر عهده دارد. اینها ممکن است شامل کنترل های الکترونیکی یا مکانیکی باشد.

سیستم تنظیم ولتاژ و فرکانس: این سیستم ولتاژ و فرکانس خروجی الکتریکی تولید شده توسط ژنراتور را تنظیم و کنترل می کند.

سیستم متعادل کننده بار: این سیستم برای توزیع مناسب توان تولیدی بین شبکه های مختلف برق استفاده می شود.

سیستم کنترل و مانیتورینگ: این سیستم ها شامل یک تابلوی کنترل با ابزارهای مختلف برای نظارت و کنترل عملکرد ژنراتور می باشد.

سیستم تهویه مطبوع و خنک کننده: سیستم تهویه مطبوع و خنک کننده یکی از اجزای مهم برای حفظ دمای بهینه و عملکرد موتور و ژنراتور است.

ترکیب این عناصر و هماهنگی عملیات باعث ایجاد بهترین عملکرد ژنراتور استمفورد و تولید مداوم برق می شود.