استان ها

 دیوار بتنی حاشیه جاده خرم آباد پلدختر احداث می شود

به گزارش سرخط نیوز لرستان، با پیگیری و درخواست مهندس شیروانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان ، مهندس رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به استان سفر کرد و از بیش از ۱۰ نقطه محور خرم آباد_پلدختر که در اثر ریزش کوه و آبشستگی در بارش های روز های گذشته آسیب دیده بودند؛ بازدید کرد.

اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این بازدید اظهار داشت: در اثر بارندگی‌های شدید چند روز گذشته در محور قدیم خرم آباد_پلدختر باعث آبشستگی، ریزش سنگ و ورود گل‌ولای به این محور شده است.

وی ادامه داد: در یک نقطه گلوگاهی از این محور تخت سنگ بزرگی از دامنه کوه رها شده و باعث شکستگی و قطع ارتباط جاده شده است.

اکبری بیان کرد: از ساعات اولیه این حادثه، تیم ها و ماشین‌آلات راهداری در محور پلدختر به خرم‌آباد مستقر است و در تلاش برای بازگشایی و برقراری تردد عادی در این محور هستند.

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور بیان کرد: عملیات خاک‌ریزی تا چند روز دیگر در محور خرم‌آباد به پلدختر ادامه دارد تا راهداران بتوانند عرض کافی را برای این نقطه ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: تردد در محور پلدختر به خرم‌آباد ظرف یک تا دو روز آینده برقرار می‌شود و دیوارسازی، آسفالت قسمت‌های تخریب‌ شده و ایجاد حفاظ هم در یک تا دو ماه آینده به‌مرور تکمیل می‌شود.

اکبری گفت: محور خرم آباد _پلدختر در سیل ۹۸ خسارت قابل‌توجهی دیده‌ است که از همان سال سازمان راهداری کشور تعداد زیادی پروژه را در این محور برنامه‌ریزی کرد.

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور اعلام کرد: این محور در سیل سال ۹۸ آسیب جدی به پل ها ، روشنایی، آسفالت وارد شد که اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است تنها مورد که جای کار دارد بحث ایمن سازی حاشیه محور است.

وی عنوان کرد: احداث حدود ۱۵ کیلومتر دیوار بتنی در حاشیه رودخانه و در مجاورت جاده پلدختر به خرم‌آباد نیاز است که ما بتوانیم ایمنی این محور را به سطح قابل‌قبول و بهتری برسانیم.

اکبری عنوان داشت: با توجه به آبشستگی های مجدد این محور، طی سال جاری احداث ۴تا ۵ کیلومتر از دیوار بتنی با اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به صورت نقطه ای آغاز می شود.

وی اضافه کرد: امیدواریم با بازدید رئیس ستاد بحران کشور و مسئولان استانی و ملی از محور پلدختر به خرم‌آباد از منابع بحران رقمی حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان به این محور اختصاص یابد تا دیوارسازی حاشیه جاده پلدختر به خرم‌آباد تکمیل شود.

۴۶