برترین های کسب و کارعمومی

راهنمای طراحی و اجرای دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام

سرویس های بهداشتی و حمام جز مهم ترین بخش های خانه هستند، لذا دکوراسیون مناسب برای سرویس بهداشتی و حمام جز مهم ترین مسائلی است که مورد توجه طراحان داخلی قرار گرفته است. برخی بر این عقیده اند که طراحی و دیزاین این قسمت ها عملی بیهوده و پرهزینه است، اما در واقع این طرز فکر کاملا اشتباه است و باید زیباترین طراحی ها در سرویس های بهداشتی اعمال گردد تا انجام نظافت توام با آرامش و حسی خوب باشد. داخلی برای سرویس های بهداشتی و حمام امروزه از اهمیت ویژه ای برخوردارند و با گسترش تکنولوژی طراحی های زیبا و خیره کننده ای برای این قسمت ها درنظر گرفته می شود.

9 مرحله‌ی دکوراسیون سرویس بهداشتی مطابق ترند روز • دیجی‌کالا مگ

طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام کوچک

در صورتی که سرویس بهداشتی و حمام شما یکی است با کمک پرده مخصوص حمام آن ها را جدا کنید. اگر فضای سرویس بهداشتی و حمام شما کم است می توانید با توصیه های ذیل به بزرگ نمایی آن کمک کنید.

  • چیدمان و ابعاد مناسب عناصر

یکی از اصول طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام های کوچک این است که قبل از شروع کار، باید از محل قرار گیری  مناسب عناصر اصلی همانند روشویی، توالت فرنگی، دوش و… اطلاع پیداکنید

. با توجه به فضای کمی که در سرویس های کوچک در اختیار داریم باید جای گیری هرکدام از این عناصر به نحوی باشد که در رفت وآمد مشکلی ایجاد نکرده و به راحتی قابل استفاده باشند. برای نصب عناصر در سرویس های بهداشتی و حمام های کوچک باید از فضای مورد نیاز هرکدام و نیز ابعاد آن ها مطلع باشیم و نسبت به این کار با دقت عمل کنیم.

  • رنگ و طراحی دیوار

همواره رنگ ها نقش به سزایی در حس بینندگان نسبت به فضا دارند. استفاده از رنگ های روشن به بزرگتر نشان دادن فضا کمک می کند. پس با به کاربردن رنگ های روشن در طراحی سرویس بهداشتی و حمام های کوچک، آن ها را بزرگتر جلوه دهید. همچنین با کمک های متفاوت می توانید رنگ و رخ زیبایی به سرویس بهداشتی خود بدهید.

  • آینه

از دیگر عناصری که در بزرگتر جلوه دادن سرویس بهداشتی و حمام کوچک شما می شود، استفاده از آینه های بزرگ بوده که آینه با تصویر در خود، به فضا عمق می دهد. البته می توانید برای استفاده بهتر از فضا، قفسه آینه داری هم داشته باشید تا هم لوازم شما را در خود جای دهد و هم آینه باشد.

  • تابلوهای بزرگ

با کمک تصاویر و تابلوهای مناسب مانند تابلوهای پرسپکتیوی و بزرگ نیز می توانید فضای سرویس بهداشتی خود را بزرگ تر نشان دهید. مهمترین بخش خدمات ما به مراجعین شرکت طراحی و دکوراسیون ، ارائه مشاوره در مورد پروژه مورد نظر ایشان است.

  • شلف

شلف و طبقه های کوچک ابزارهای مناسب هستند که برای تمام قسمت های منزل عمل مفیدی را انجام می دهند. مثلا برای نظم دهی به شوینده و شامپوها شلف و طبقه های کوچک بهترین گزینه هستند.

  • روشویی کوچک و جادار

در انتخاب روشویی دقت کنید و لزوما چیزی را تهیه کنید که بتوان از فضای زیر آن استفاده کرد و وسایل بهداشتی را در آن قرار داد.

  • استفاده از قفسه های کشویی در سرویس بهداشتی

با نصب قفسه های کشویی و ساده روی دیوار، برای حوله ها و لوزام ضروری جایی مناسب تعبیه کنید. قفسه های دیواری در نظم دادن لوازم ضروری در سرویس و حمام های کوچک به شما کمک بزرگی می کنند.

طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام لوکس

در طراحی سرویس های بهداشتی و حمام های لوکس به دلیل فضای بیشتری که در اختیار داریم می توانیم از المان های بیشتری استفاده کنیم. در ذیل به نمونه هایی از این المان ها می پردازیم.

  • طراحی دیوار با کاشی های لوکس

کاشی و سرامیک هایی زیبا در طرح و رنگ های متنوعی در بازار موجود است. شما می توانید نوعی ساده اما لوکس آن را برای سرویس بهداشتی خود در نظر بگیرید و به آن جلوه ای درخشان دهید.

  • نورپردازی ویژه

نورپردازی در تمامی قسمت های خانه باعث چشمگیر شدن آن قسمت خواهد شد. ولو این نورپردازی در سرویس بهداشتی صورت بگیرد جلوه ای خاص به آن خواهد داد. همچنین استفاده از شمع های بزرگ و کوچک نیز به زیبایی سرویس بهداشتی شما می افزاید.

  • عناصر بهداشتی متنوع

سرویس بهداشتی و حمام های بزرگ قابلیت این را دارند که تمامی عناصر بهداشتی را درخود جای دهند. در سرویس های بهداشتی استفاده از توالت ایرانی گود و بزرگ و نیز از توالت فرنگی و روشویی های سنگی و یا کمد دار با آینه های بزرگ، می تواند جلوه سرویس بهداشتی را بهتر کند. در حمام نیز می توان از وان، دوش با حصار شیشه ای و کمد و قفسه های دیواری متنوع استفاده کرد و تمامی لوازم ضروری را در آن جای داد.

  • دیوارکوب ها

استفاده از تابلوهای کوچک و بزرگ و نصب آن روی دیوار سرویس بهداشتی، دیوار کوب هایی برای لامپ و نور بیشتر هم زیبایی را دوچندان می کند.

  • شیرآلات لوکس

شیرآلات متنوعی با جنس های مختلف در بازار موجود است. یکی از انواع این شیرآلات، برنزی و رزگلد است که به سرویس بهداشتی زیبایی را هدیه می دهد.

سرویس بهداشتی و حمام جز مهم ترین فضاهای خانه به شمار می آیند و نباید نسبت به دکوراسیون و طراحی آن ها غافل بود. شما برای طراحی سرویس بهداشتی خود می توانید از همه چیز کمک بگیرید حتی از قطعات کوچک مانند شمع و گلدان. اگر قصد تغییر در طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام و یا طراحی دیگر عناصر منزل خود مانند ، ، و.. خود را دارید، اگر سرویس بهداشتی شما بزرگ و یا کوچک است، نگران نباشید و به ما اعتماد کنید.

با مراجعه بهسرویس بهداشتی در هر ساختمان و فضایی کمترین مساحت را به خود اختصاص می دهد اما اصول طراحی سرویس بهداشتی یکی از موضوعات پر اهمیت در طراحی داخلی ساختمان است که توجه به ابعاد و استانداردهای طراحی این فضای کوچک اهمیت بسیار زیادی در سهولت استفاده از آن خواهد داشت. از این رو باید در هنگام برنامه‌ریزی و نقشه‌کشی ساختمان علاوه بر دقت در ظاهر، رعایت استانداردها و قوانین موجود باید فضایی درست و اصولی را برای سرویس بهداشتی در نظر بگیرید.

با توجه به اینکه در اکثر مواقع طراحی سرویس بهداشتی مورد بی‌توجهی طراحان و سازندگان قرار می‌گیرد و بخشی کم اهمیت در خانه تلقی می‌شود در این مقاله تصمیم گرفتیم به آموزش طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام بپردازیم و اصول و ضوابط طراحی سرویس بهداشتی را به شما آموزش دهیم تا بتوانید در طراحی سرویس های بهداشتی با رعایت نکاتی ساده اما کاربردی نتیجه بسیار مطلوبی در پایان کار داشته باشید. برای آموزش طراحی داخلی میتوانید از سایت آپادمی را تهیه کنید.

ضوابط طراحی سرويس بهداشتی

سرویس بهداشتی هم مانند سایر فضاهای یک ساختمان دارای ضوابط و اصولی تایید شده توسط نظام مهندسی می باشد که با در نظر گرفتن تمامی جوانب، متناسب با استانداردهای نظام مهندسی ارائه شده است که برای تعبیه و طراحی سرویس بهداشتی باید به این ضوابط و اصول پایبند بوده و در طراحی و اجرا این اصول و ضوابط را رعایت نمایید.

وقتی صحبت از طراحی سرویس بهداشتی می شود منظور یک طراحی هوشمندانه است که شامل رعایت استاندارها و ضوابط طراحی، چیدمان، انتخاب مناسب و غیره می باشد. طراحی سرویس بهداشتی باید به به نحوی باشد که تعادل بین عملکرد و جذابیت بصریش در عین یکپارچگی با سایر دکور خانه حفظ شود. در ادامه توضیح خواهیم داد که برای طراحی یک سرویس بهداشتی اصولی با عملکردی بی نقص باید به چه نکاتی توجه داشته باشید.

ابعاد و اندازه سرویس بهداشتی

ابعاد سرویس بهداشتی به نسبت متراژ کل آپارتمان و منزل می تواند متغییر باشد، برای مثال اگر شما دارای منزلی بزرگ هستید میتوانید فضای  بیشتری را به دستشویی و حمام اختصاص دهید. اما اگر در طراحی دارای محدودیت هستید و نمیتوانید فضای زیادی را به سرویس بهداشتی اختصاص دهید میتوانید با یک طراحی اصولی و توجه به استانداردها در طراحی دکوراسیون داخلی  در کمترین فضا بهترین عملکرد  را داشته باشید.

هنگام طراحی باید سرویس بهداشتی به گونه ای طراحی شود که تناسبات و تعادل بین اندازه ی توالت و سرویس بهداشتی و فاصله بین اجزاء تشکیل دهنده‌ی آن رعایت شود تا در زمان استفاده از سرویس بهداشتی اشخاص به راحتی بتوانند قدم برداشته، و از سرویس بهداشتی استفاده کنند. اندازه ی استانداردی که برای سرویس بهداشتی طبق ضوابط در نظر گرفته شده به شرح زیر می باشد:

•    حداقل ابعاد مورد نظر برای سرویس بهداشتی نباید کمتر از 120 × 110 باشد.
•    بهترین ابعاد برای سرویس های بهداشتی در خانه‌های کوچک 155×110  می باشد.
•    در صورت استفاده از سرویس بهداشتی توسط معلولین باید حداقل ابعاد سرویس بهداشتی طراحی شده 170 در 150 باشد.
•    توجه داشته باشید در صورت نصب روشویی و همچنین نصب توالت فرنگی در سرویس بهداشتی اگر درب به سمت بیرون باز می‌شود ابعاد سرویس بهداشتی 190×75 و اگر درب سرویس بهداشتی به سمت داخل باز می‌شود 140 × 120 سانتی‌متر باید باشد.
•    در صورت نصب وان حمام، توالت فرنگی و روشویی حداقل ابعاد مورد نیاز برای طراحی سرویس بهداشتی نباید از 215 × 155 کمتر باشد.
•    سرویس‌های بهداشتی که در آنها روشویی سنگی، وان حمام، توالت فرنگی و همچنین تعبیه محیطی برای دوش بصورت جداگانه با نصب دوش حمام انجام می‌شود نباید ابعادی کمتر از 350 × 185 کمتر داشته باشد.