رسوایی MVM در ایتالیا / محصول ایتالیایی، صد درصد چینی از آب درآمد / عکس

امیرمسعود عابدین_ ‌سازمان رقابت ایتالیا (AGCM)، DR Automobiles(واردکننده محصولات چری) را به دلیل «اقدامات تجاری ناعادلانه» ۶ میلیون یورو جریمه کرده است. نهاد دولتی ایتالیا ادعا می‌کند که این شرکت به‌طور گمراه‌کننده اقدام به واردات این خودروها کرده و برخلاف ادعای اولیه مبنی بر تولید خودروها در خاک ایتالیا، آن‌ها درواقع در چین ساخته شده‌اند.

رسوایی MVM در ایتالیا / خودروی ایتالیایی، چینی از آب درآمد / عکس

به گفته AGCM، پیام‌ها و تبلیغات گمراه‌کننده از دسامبر ۲۰۲۱ آغاز شد و ایتالیا را به‌عنوان مبدأ و محل تولید واقعی خودروهای آن‌ها نشان می‌داد. با این حال این خودروها در واقع در چین ساخته شده‌اند.

دولت مدعی است که این عمل فریبنده، مصرف‌کنندگان را گمراه می‌کند و ممکن است به فروش شرکت کمک کرده باشد. سندهای مختلفی نشان‌دهنده تخلفات این شرکت در این زمینه هستند. این سند همچنین شامل اسکرین‌شات‌هایی است که نشان می‌دهد مدل‌های DR ۳.۰ و DR ۵.۰ تفاوت خاصی با نسخه‌های تغییریافته چری تیگو ۲(ام وی ‌ام X۲۲ پرو) و چری تیگو ۴(ام وی‌ام X۵۵ پرو) ندارند.

بدتر از آن، ظاهراً تحقیقاتی نشان می‌دهد که این شرکت «خودروهای تمام‌شده از لحاظ تولیدی را از چین وارد می‌کند. همان‌طور که اشاره شد، مستندات و تصاویر لو رفته به‌وضوح نشان می‌دهد که این خودروها قبل از تخلیه از کانتینر، از هر نظر تمام شده و کامل به نظر می‌رسند.

منبع: carscoops

۵۴۳۲۲

خروج از نسخه موبایل