بین الملل

رضایی: بازی با هنگ‌کنگ را دست‌کم گرفتید/ نتیجه برای تیم ملی خیلی مهم است+فیلم

رضایی: بازی با هنگ‌کنگ را دست‌کم گرفتید  نتیجه برای تیم ملی خیلی مهم است+فیلم

مربی تیم ملی گفت: مطمئناً بازی اول ما با هنگ‌کنگ بسیار سخت خواهد بود، با رطوبت و هوای گرمی که وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، رحمان رضایی در حاشیه تشکیل اردوی تیم ملی پیش از مرحله جدید رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار کرد: نمی‌توان گفت اردوی تیم ملی، چون وقت آنچنانی نداشتیم. یک روز هم نتوانستیم بازیکنان را به طور کامل در اختیار داشته باشیم. با توجه به اینکه دیروز آخرین روز لیگ بود و امروز هم لژیونر‌ها توانستند برسند.

وی ادامه داد: دیروز با ۶ تا ۷ نفر تمرین کردیم ولی امروز همه آمدند. باز هم با توجه به اینکه بازی داشتند و سفر‌های طولانی و درازمدت داشتند، نتوانستیم در زمین تمرین را انجام دهیم. بیشتر در سالن به دنبال ریکاوری بودیم و بازیکنان بتوانند از طریق کار با وزنه و استراحت فعال ریکاوری کنند و به این شکل تمرین کردیم. امشب پرواز خواهیم کرد و ان‌شاءالله فردا با کلیه نفرات تمرین خواهیم کرد. وقت کم داریم ولی تلاش خواهیم کرد با توجه به زمانی که داریم ریکاوری و تمرینات تاکتیکی را انجام دهیم. ان‌شاءالله بتوانیم بازیکنان را آماده کنیم. نفرات جدید که اضافه شدند با تاکتیک تیم آشنا هستند. ان‌شاءالله با هماهنگی لازم به مصاف هنگ‌کنگ خواهیم رفت.  

مربی تیم ملی در مورد اینکه نفرات جدید با هدف جوانگرایی دعوت شدند، تأکید کرد: صددرصد لیگ رصد شده و بازیکنان جوان جدیدی که دعوت شدند قابلیت این را دارند تا بازیکنان آینده دار تیم ملی باشند قابلیت این را دارند که دیده شوند. مطمئن هستم آنها می‌توانند سرنوشت فوتبال ایران را به دست آورند و فوتبالیست‌های قابلی درآیند و تبدیل به بازیکنان بزرگی شوند. ما نهایت تلاش‌مان بر این است که، چون بازیکنان توانمندی هستند به صورت ترکیبی در کنار هم قرار بگیرند. هم اینکه بازیکنان جوان از تجربه باتجربه‌ها استفاده کنند و هم اینکه نتیجه که برای ما خیلی مهم است را به دست آوریم.  

وی در مورد بازی با ازبکستان که دو ملی‌پوش آن به ستاره‌های لیگ برتر مبدل شدند، تصریح کرد: بازی با هنگ‌کنگ را دست‌کم گرفتید. مطمئناً بازی اول ما با هنگ‌کنگ بسیار سخت خواهد بود، شرایط آب و هوایی در آنجا بسیار سخت است با رطوبتی که دارد و هوای گرمی که وجود دارد. ان‌شاءالله با نتیجه خوب بازی با هنگ‌کنگ را پشت‌سر بگذاریم بعد برای بازی با ازبکستان آماده شویم که دیدار سختی خواهد بود. به تیم‌های پایه خود می‌رسند و سرمایه‌گذاری می‌کنند، همچنین بازیکنان جوان و دونده‌ای دارند، از لحاظ تاکتیک هم تیم خوبی است، ان‌شاءالله با حمایت هواداران که حامی تیم ملی هستند برابر حریف سختی که داریم و نتیجه بازی که برای ما مهم است، با نتیجه خوبی پشت سر بگذاریم.