اجتماعی

زیست مسجدی؛ افقی جدید در تربیت مشارکتی

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش درباره طرح زیست مسجدی توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش سرخط نیوز، میکائیل باقری مدیرکل قرآن، عترت و نماز با اشاره به طرح زیست مسجدی اظهار کرد: از سال‌های گذشته طرحی با عناوین مختلف مانند سه میم یا طرح پیوند مدرسه، مسجد و منزل در مدارس سراسر کشور در حال اجراست که در سال‌های اخیر حدود ۳۰۰۰ مدرسه در جوار مسجد این طرح را اجرا می‌کردند و در سال تحصیلی جاری ۳۶۰۰ مدرسه در جوار مدرسه، این طرح را اجرا می‌کنند.

وی ادامه داد: گزارشاتی از نهادهای مختلف داریم که طرح‌های مختلفی با عناوین متفاوت و با هدف تقریبا مشترک در حال اجراست؛ همه این موارد با هدف تحقق زیست مسجدی برای دانش آموزان دنبال می‌شود.

باقری ادامه داد: ارتباط بین مدرسه و مسجد با اهداف مختلف توسط دستگاه‌های مختلف انجام می‌شود. با راه اندازی کارگروه زیست مسجدی به دنبال این هستیم که با هم افزایی و استفاده از ظرفیت و بسترهای نهادهای مختلف این موضوع را از نظر کمی و کیفی ارتقاء دهیم.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز بیان کرد: ۳۶۰۰ مدرسه در جوار مسجد نمازهای ظهر خود را در مسجد محل برگزار می کنند، گاهی جشن تکلیف و محافل انس با قرآن و همچنین جلسات گفتمان دینی را در مساجد برگزار می‌کنند.

وی اظهار امیدواری کرد با تلاش و همراهی اعضای این کارگروه مشترک و اهتمام کنش گران مساجد و استفاده از ظرفیت آنان و نیز تسهیل گری آموزش و پرورش، دانش‌آموز بیشتری در این طرح تحت پوشش قرار گیرند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، وی افزود: با اجرای این طرح در صدد تحقق یکی از منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که فرمودند: نکته دیگر تشویق دانش آموزان به حضور در مراکزی است که آن مراکز برکت آفرین و نورآفرین است، مثل مساجد، مثل هیئت‌ها؛ خواهیم بود.

انتهای پیام

انتشارات مقالات اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر نقش جوانان در تغییرات اجتماعی و ساختار اجتماعی.