ساخت دستگاه پوشر خون برای احیای قلبی و ریوی بیماران

ساخت دستگاه پوشر خون برای احیای قلبی و ریوی بیماران ساخت دستگاه پوشر خون برای احیای قلبی و ریوی بیماران

یک شرکت دانش بنیان که به طراحی و تولید تجهیزات پزشکی می‌پردازد و از طراحی تا تولید تمام محصولات توسط شرکت انجام می‌گیرد، اقدام به ساخت دستگاه پوشر خون که باعث سرعت بخشی تزریق خون می‌شود، کرده است.

مسعود سروش، مدیر تولید یک شرکت دانش بنیان درباره یکی از آخرین محصولات این شرکت به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: دستگاه پوشر خون از جمله محصولات شرکت ما است که باعث سرعت بخشی تزریق خون می‌شود. این دستگاه کاملا دیجیتال است. دارای یک کاف مخصوص به نام کاف انفوزیون فشاری می‌باشد که توسط لوله‌های رابط به دستگاه متصل می‌شود.

وی افزود: این دستگاه برای بیمارانی که دچار تروما شده اند و خون زیادی از دست داده اند کاربرد دارد و خون با فشار بسیار زیاد به بیمار تزریق می‌شود همینطور برای بیمارانی که به احیای قلبی و ریوی نیاز دارند استفاده می‌شود.

مدیر تولید این شرکت دانش بنیان خاطرنشان کرد: این محصول نمونه داخلی ندارد و تمام محصولات شرکت ما دانش بنیان هستند و فعالیت شرکت زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.

سروش بیان کرد: دستگاه پوشر خون در مناطق محروم بسیار کاربرد دارد همچنین در اورژانس، بیمارستان‌ها، آمبولانس‌ها، هلال احمر و مکان‌های نظامی که رزمایش دارند استفاده می‌شود.

وی عنوان کرد: در گذشته کیسه خون را با سرنگ‌های بزرگ و با فشار بسیار زیاد به بیمار تزریق می‌کردند، اما در این شرایط گلبول‌های قرمز با نهایت فشار بیش از حد به بدن بیمار تزریق می‌شد و اصطلاحا همولیز یعنی انهدام گلبول‌های قرمز در اثر انتقال خون نادرست اتفاق می‌افتاد و نتیجه اینکه فقط یک مایع قرمز رنگ به بیمار تزریق می‌شد و کارایی لازم را نداشت، اما زمانیکه از این دستگاه استفاده می‌شود فشار تا یک میلیمتر جیوه نیز قابل تنظیم است و خون به درستی انتقال می‌یابد.

مدیر تولید این شرکت دانش بنیان خاطرنشان کرد: تمام مواد اولیه این محصول داخلی است و از طراحی تا تولید و تمام فرآیند کار توسط شرکت ما انجام می‌شود و هزینه ساخت؟ دستگاه بین ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان است.