عوامل امدادی اصفهان فردا و پس فردا در حالت آماده‌باش هستند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار آنلاین با اشاره به اینکه بر اساس هشدار سطح نارنجی هواشناسی مدیریت بحران استان اصفهان به دستگاه‌های امدادی هلال‌احمر و اورژانس، اداره راهداری و پلیس راه آماده باش اعلام کرده است، اظهار کرد: این شرایط طی روزهای جمعه و شنبه برقرار است.

وی با بیان اینکه با نفوذ سامانه ناپایدار جوی بارش برف و کولاک، وزش تند باد و کاهش میدان دید و لغزندگی محورها و معابر شهری و روستایی در مناطق غرب و جنوب استان پیش بینی شده است، اضافه کرد: شدت این پدیده‌ها در فریدونشهر، سمیرم و بویین میاندشت و محورهای مشترک با استان‌های چهارمحال و بختیاری، لرستان، مرکزی و کهکیلویه و بویر احمد پیش بینی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران فرمانداری‌ها و شهرداری‌های استان اصفهان باید نسبت به استقرار تجهیزات امداد زمستانی و ماشین آلات راهداری در راهدارخانه‌ها، دپوی نمک و شن در مناطق شهری و روستایی به ویژه در مناطق غرب و جنوب توجه داشته باشند، اضافه کرد:
تقویت امکانات امدادی و تیم‌های عملیاتی هلال احمر در جاده‌ها با تأمین اقلام ضروری و پیش بینی اسکان اضطراری نیز باید در دستور کار باشد.

وی با اشاره به لزوم رعایت اصول ایمنی در تردد در محورهای جاده‌ای، تقویت تجهیزات امداد زمستانی و زنجیر چرخ در خوروهای سبک و سنگین با نظارت پلیس راه و راهداری گفت: اجرای طرح‌های کاهش خطر ناشی از سیلاب‌های نقطه‌ای و آبگرفتگی نیز ضروری است.

شیشه فروش تصریح کرد: باید نسبت به صعود به ارتفاعات امتناع کرد و اقدامات لازم برای حفاظت از محصولات کشاورزی، گلخانه‌ها و شبکه‌های آب در برابر کاهش دما و یخ زدگی و تندباد مورد توجه باشد.

خروج از نسخه موبایل