مراحل خرید دستگاه تزریق پلاستیک در ایران

دستگاه تزریق پلاستیک در ایران، به عنوان سنگ‌بنای تولید و نقطه کانونی صنعت فرآوری پلاستیک شناخته می‌شود. کشور ایران دارای زیربنای صنعتی قوی و صنایع تولیدی پرشماری در حوزه پلاستیک است و بازاری بزرگ برای انواع ماشین‌های تزریق پلاستیک به شمار می‌رود.

دستگاه تزریق پلاستیک ماشینی تمام اتوماتیک برای تولید انبوه انواع محصولات و قطعات پلاستیکی است که بر پایه ذوب و تزریق پلیمر به درون قالب کار می‌کند. این دستگاه انواع گوناگونی دارد و راه‌حلی جامع برای پاسخ‌گویی به نیازهای متنوع صنایع تولیدی است.

در ادامه به بازار خرید و فروش دستگاه تزریق پلاستیک در ایران نگاهی انداخته و انواع دستگاه‌های تزریق موجود در ایران را بررسی خواهیم کرد. همچنین راهنمایی کاربردی برای خرید دستگاه تزریق پلاستیک در سراسر ایران را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

انواع دستگاه تزریق پلاستیک در ایران

در بین انواع گوناگون دستگاه تزریق، دستگاه‌های تزریق پلاستیک سه صفحه‌ای هیدرولیکی و سروو-هیدرولیکی پرطرفدارترین دستگاه‌ها در ایران به شمار می‌روند. این دستگاه‌ها در دسته دستگاه‌های تزریق پلاستیک جنرال (کاربرد عمومی) طبقه‌بندی می‌شوند و برای تولید طیف گسترده‌ای از محصولات مناسبند.

در رده بعدی می‌توان به دستگاه‌های تزریق پلاستیک عمودی اشاره کرد که در میان تولیدکنندگان ایرانی قطعات خودرو و لوازم الکتریکی، طرفداران زیادی دارند. دستگاه‌های تزریق عمودی برای تولید قطعات اینسرتی بسیار مناسب و پرکاربرند.

دستگاه‌های تزریق پلاستیک دو صفحه‌ای و تمام برقی در ایران کاربرد اندکی دارند اما این کاربرد محدود به صورت روز افزونی در حال افزایش است. با توسعه صنعت پلاستیک به ویژه در تولید قطعات خودرو، دستگاه‌های تزریق دو صفحه‌ای مورد استقبال فعالان این صنعت قرار گرفته است.

دستگاه‌های تزریق پلاستیک تمام برقی در ایران بیشتر در بخش تولید تجهیزات پزشکی و محصولات بهداشتی و دارویی به فروش می‌روند. تولیدکنندگان در این حوزه‌ها با ضوابط بهداشتی سخت‌گیرانه‌ای روبرو هستند که آن‌ها را به سمت خرید دستگاه تزریق تمام برقی سوق می‌دهد.

دستگاه تزریق پلاستیک هیبریدی، کمترین سهم را در بازار ایران به خود اختصاص داده است و تنها تعداد کمی از این دستگاه‌ها توسط تولیدکنندگان ایرانی خریداری می‌شود.

راهنمای خرید دستگاه تزریق پلاستیک در ایران

راهنمای خرید دستگاه تزریق پلاستیک دربرگیرنده نکات کلیدی برای انتخاب دستگاه مناسب با توجه به شرایط ویژه صنعت و بازار این دستگاه در ایران است. در ابتدا و به عنوان پیش‌نیاز باید نوع محصولات تولیدی تعیین شود زیرا دستگاه‌های تزریق پلاستیک با ظرفیت و ویژگی‌های مختلفی وجود دارند که هرکدام کاربرد ویژه خود را دارند.

کیفیت و برند دستگاه اهمیت زیادی دارد و عموماً برندهای معتبر خدمات پس از فروش بهتری ارائه می‌دهند، گرچه مقایسه قیمت‌ دستگاه‌‌ها نیز یک عامل ضروری است. به صورت کلی اطمینان از دسترسی به قطعات یدکی و خدمات تعمیر و نگهداری در ایران یکی از مهم‌ترین عوامل انتخاب دستگاه تزریق پلاستیک به شمار می‌رود. در ادامه مراحل اصلی انتخاب دستگاه تزریق پلاستیک شرح داده شده است.

 

 

نکات فنی خرید دستگاه تزریق پلاستیک در ایران

در هنگام خرید دستگاه تزریق پلاستیک با توجه به چند نکته، می‌توانید انتخاب و سرمایه‌گذاری بهتری داشته باشید. تعدادی از این نکات فنی عبارتند از:

  1. کافی بودن تناژ گیره:تناژ یا نیروی گیره کافی برای تولید قطعات پلاستیکی با کیفیت و فاقد پلیسه یک اصل ضروری است. نیروی گیره دستگاه‌های تزریق در ایران معمولاً با استفاده از یکای (Ton) بیان می‌شود. بهتر است همیشه مقداری ضریب اطمینان در نظر داشته باشید تا از بابت تولید بدون نقص قطعه و حفظ سلامت دستگاه در دراز مدت مطمئن شوید.

 

  1. تناسب ابعاد گیره: در هنگام خرید حتماًقالب‌خور یا ابعاد گیره دستگاه تزریق پلاستیک را بررسی کنید. این ابعاد باید با اندازه قالب تناسب داشته باشد تا بتوان قالب را بر روی دستگاه نصب کرد.

 

  1. کافی بودن ظرفیت تزریق: ظرفیت تزریق یا وزن شات تعیین‌کننده بیشترین مقدار موادی است که در هر شات به درون قالب تزریق می‌شود. همیشه باید مقداری ضریب اطمینان در نظر بگیرید تا قالب به سادگی پر شده و قطعات با کیفیت تولید شوند.

 

  1. بالا بودن سرعت تزریق: سرعت تزریق دستگاه تزریق پلاستیک یکی از معیارهای مهم در انتخاب دستگاه است و عموماً هر قدر این سرعت بالاتر باشد، نشان‌دهنده قابلیت دستگاه برای تولید قطعات نازک است.
  2. نوع کنترلر: در ایران دو برند KEBA و TECHMATION متداول‌ترین کنترلرها برای دستگاه‌های تزریق پلاستیک به شمار می‌روند. از این رو انتخاب دستگاهی که به این کنترلرهای مجهز باشد به شما کمک می کند که نیروی کار و اپراتور با تجربه و ماهر برای دستگاه خود را آسان‌تر استخدام کنید.

 

 

بهترین دستگاه تزریق پلاستیک در ایران

در بازار ایران دستگاه‌های تزریق پلاستیک گوناگونی از حیث برند، نوع و کارایی به فروش می‌رسند و هر یک در زمینه‌ای مدعی و پیشرو به حساب می آیند. از این رو انتخاب بهترین دستگاه تزریق پلاستیک در ایران تا اندازه ای چالش برانگیز است.

در ایران برای دستگاه تزریق پلاستیک، می‌توانید با نکو بهینه ماشین تماس گرفته و از بهترین دستگاه‌های تزریق پلاستیک YIZUMI و HAIXING با تکنولوژی پیشرفته در سطح  شرکت ENGEL و ARBURG بهره‌مند شوید. خدمات پس از فروش دستگاه‌های تزریق پلاستیک NBM در سراسر ایران و در کوتاه‌ترین زمان ارائه می‌شود.

 

نتیجه گیری

دستگاه­‌های تزریق پلاستیک در ایران به عنوان ستون فقرات صنعت تولید پلاستیک به شمار رفته و برای تولید طیف گسترده‌ای از محصولات پلاستیکی با کار برده می‌شوند. صنایع گوناگونی مانند لوازم خانگی، قطعات خودرو یا تجهیزات پزشکی به دستگاه تزریق پلاستیک وابسته‌اند.

تولیدکنندگان ایرانی در هنگام خرید دستگاه تزریق پلاستیک، گزینه‌­های متنوعی در اختیار دارند و قطعاً می‌توانند دستگاهی مناسب برای نیازهای خود را پیدا کنند. با این حال رعایت برخی از نکات ساده در هنگام خرید دستگاه می‌تواند رضایت خاطر آنها را بیشتر فراهم آورد.

 

 

 

 

 

 

 

خروج از نسخه موبایل