مراکز برگزاری آزمون gre در ایران

آزمون GRE یا (Graduate Record Examination) برای ارزیابی توانایی تحصیلی داوطلبانی که برای تحصیل در دانشگاه های معتبر جهانی، به ویژه در ایالات متحده آمریکا، کانادا، اروپا، انگلستان، سنگاپور و منطقه ANZ درخواست داده اند، برگزار می شود.

مرکز آزمون GRE در آمریکا قرار دارد و با کمک موسسه ETS انجام می شود.

افرادی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی، دکتری و بالاتر را دارند باید در این آزمون حضور یابند. نتایج آزمون GRE همانند آزمون تافل در بیش از 160 کشور و هزاران دانشگاه و موسسه در سراسر جهان از اعتبار و اعتبار بالایی برخوردار است.

اگر تصمیم به شرکت در آزمون گواهینامه GRE برای مهاجرت به آمریکا و کانادا دارید و برای مدرک کارشناسی ارشد یا بالاتر در دانشگاه های معروف آمریکا و کانادا اقدام می کنید، با کارشناسان شرکت مهاجرتی ویزای انسانی با 100 تایید شده تماس بگیرید. % آزمون GRE را گذرانده است.

آزمون GRE برای چه رشته هایی است؟

آزمون GRE برای چه رشته هایی است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت: نتایج آزمون GRE برای استفاده آموزشی بسیار مهم است و اکثر دانشگاه های آمریکا و کانادا از نمره این آزمون به عنوان یکی از مدارک درخواست پذیرش تحصیلات تکمیلی استفاده می کنند. مدرسه دوره هایی مانند کارشناسی ارشد، دکتری و معیارهای پسا دکتری را تعیین می کنند.

برای دریافت لیستی از دوره هایی که برای ادامه تحصیل به آزمون GRE نیاز دارند، از وب سایت دانشگاه میزبان خود دیدن کنید و بررسی کنید که آیا آزمون GRE هوم ادیشن برای درخواست در دوره انتخابی شما لازم است یا خیر.

کسانی که مایل به ادامه تحصیل در رشته های حقوق و پزشکی هستند نیازی به شرکت در آزمون GRE و اخذ گواهینامه آن ندارند. فقط تعداد محدودی از دانشکده های حقوق ایالات متحده نیاز به آزمون GRE دارند.

انواع آزمون های GRE

آزمون GRE در دو نسخه و برای اهداف مختلف انجام می شود:

1- آزمون GRE General

2- آزمون موضوعی GRE

آزمون عمومی GRE مبتنی بر کامپیوتر و آزمون موضوعی GRE به صورت مکتوب است.

اکثر دانشگاه ها نتایج آزمون های عمومی را از متقاضیان می خواهند و نوع موضوع در زمینه های تخصصی مانند زیست شناسی، شیمی، ادبیات، ریاضیات، فیزیک و روانشناسی استفاده می شود.

برای دریافت بهترین راه حل برای قبولی در آزمون تضمینی GRE با کارشناسان شرکت مهاجرتی ویزای انسانی تماس بگیرید.

همچنین ETS در مارس 2020 به دلیل شیوع ویروس کرونا نوع متفاوتی از تست GRE را معرفی کرد. آزمون GRE Home Edition به صورت آنلاین و آفلاین برگزار می شود و داوطلبان می توانند در هر روز از هفته و در هر ساعت از شبانه روز بدون مراجعه به مراکز آزمون GRE در این آزمون شرکت کنند. داوطلبان باید تجهیزات لازم برای شرکت در آزمون GRE Home Edition را آماده کرده و قوانین شرکت در آزمون GRE را داشته باشند تا بتوانند بدون مشکل در آزمون GRE Home Edition شرکت کنند.

ساختار آزمون عمومی GRE

ساختار آزمون GRE General شامل سه بخش است که عبارتند از:

استدلال کلامی: 27 سوال در این بخش وجود دارد. این بخش توانایی داوطلب در درک مطالب را ارزیابی می کند. داوطلب باید از مکالمات استنباط کند، اطلاعات ناقص را بفهمد، سطوح مختلف معنی را بفهمد و متون را خلاصه کند.

بخش استدلال کمی: این بخش شامل 27 سوال است. سوالات بخش ریاضی شامل جبر، هندسه، تجزیه و تحلیل داده ها و حل مسئله است.

قسمت نگارش تحلیلی: این قسمت شامل 1 سوال و زمان پاسخگویی 30 دقیقه می باشد. در قسمت رایتینگ آزمون GRE General، مهارت های نوشتاری تحلیلی داوطلبان مورد ارزیابی قرار می گیرد. برای یادگیری نکات مهم نگارش آزمون GRE برای کسب نمره بالا روی 1 در این قسمت کلیک کنید

پس از اعمال تغییرات جدید در آزمون GRE جنرال، تعداد سوالات بخش های Verbal و Quantitative از 40 به 27 سوال کاهش یافت و با کاهش تعداد سوالات، اولین تکلیف کتبی در بخش Writing حذف شد در بخش های مختلف، مدت زمان آزمون از 3 ساعت و 45 دقیقه به یک ساعت و 58 دقیقه کاهش یافت، اما محتوا و نمرات آزمون GRE تغییری نکرد.

منابع آزمون GRE شامل کتاب ها و منابع آنلاین و شرکت در آزمون های آزمایشی GRE و دوره های آمادگی GRE که به صورت حضوری و آنلاین برگزار می شود، مهم ترین راه های کسب نمره بالا هستند.

ساختار آزمون موضوعی GRE

آزمون مقاله GRE برای برخی از رشته های دانشگاهی از جمله زیست شناسی، ادبیات انگلیسی، ریاضیات، شیمی، روانشناسی و فیزیک در نظر گرفته می شود. طبیعتاً سرفصل های بیوشیمی و زیست شناسی سلولی و مولکولی در سال 1395 در این آزمون گنجانده شده بود که به دلایل خاصی در حال حاضر در این آزمون قرار نمی گیرند. مدت زمان آزمون انشا GRE 2 ساعت و 50 دقیقه و آزمون کتبی می باشد. نمرات GRE Subject Test بین 220 تا 990 است و نمره بالای 700 برای برنامه های تحصیلی خوب در نظر گرفته می شود.

سوالات موضوع GRE در حوزه های مختلف عبارتند از:

* زیست شناسی: 190 سوال پنج گزینه ای در زمینه های زیست شناسی سلولی و مولکولی، زیست شناسی فیزیکی، بوم شناسی و تکامل

* شیمی: 130 سوال چند گزینه ای با گرایش های مختلف شیمیایی

* نگارش: 230 سوال در زمینه های شعر، زندگی نامه، مقاله، داستان کوتاه، رمان، داستان، مضامین ادبی و تاریخ زبان.

* ریاضی: 66 سوال چند گزینه ای در زمینه محاسبات و کاربرد آنها

* فیزیک: 100 سوال 5 گزینه ای در رشته های الکترومغناطیس، مکانیک کلاسیک، پدیده های نور و موج، ترمودینامیک و مکانیک آماری، مکانیک کوانتومی، فیزیک هسته ای و رشته های مرتبط و سوالات به صورت نمودار، نمودار، داده های آزمایشگاهی می باشد. . و توضیح و غیره