عمومی

مرحله دوم عملیات وعده صادق

فروردین سال 1361 بیش از 18 ماه از شروع تجاوز رژیم بعثی عراق به ایران و شروع جنگ از آنطرف و دفاع از طرف ما میگذشت.

دشمن متجاوز بعثی تقریبا 40 هزار کیلومتر مربع و شاید هم بیشتر از خاک ایران را اشغال کرده بود، چیزی حدود بیش از وسعت جمع کشورهای لبنان و اسراییل و فلسطین.

نیروهای عراقی 18 ماهی بود که در بخش هایی از کشور ما جولان میدادند و رییس شان هم مکرر میگفت بیایید مذاکره کنیم و ایران هم در جوابش میگفت اول برو بیرون و بگو چرا حمله کردی و بعدش حرف بزن.

در آن شرایط ما (من و تعدادی از خلبانان و تعدادی از افسران ارتش) در زندان امنیتی ابوغریب در غرب بغداد اسیر بودیم و در شرایطی نگهداری میشدیم که هیچ کس از زنده بودن ما خبر نداشت.

در بخش امنیتی زندان ابوغریب در زندانی بودیم که هیچ پنجره ای نداشتیم و تقریبا یک سال و اندی بود که رنگ آفتاب را ندیده بودیم و دیگر شرایط مثل غذا و آب و هوا هم اصلا خوب نبود یعنی فاجعه بود.

در آن شرایط سخت زیر بمباران شدید تبلیغاتی دشمن هم قرار داشتیم و تنها ارتباط ما با جهان اطلاع رسانی اخبار توسط زندان بان های عراق بود.

زندان بان هر روز برای ما روزنامه های البعث و الجمهوریه می آورد تا از اخبار عراق و جهان و بخصوص اخبار جنگ بصورت آنچه که رژیم صدامی میخواست با خبر شویم.

اخباری که دریافت میکردیم همه نا امید کننده بود و از اوضاع بد ایران و شکست های داخلی و خارجی و بخصوص جبهه ای ایران و در مقابل اوضاع خوب عراق و پیروزی ها صدام سخن میگفتند.

در آن زمان و با تمام کمبود ها بزرگترین نیاز ما اطلاع از آن ور دیوارهای زندان و اطلاع از اوضاع ایران و جبهه های جنگ بود.

بلاخره خداوند کمک کرد و توانستیم با یک کار اتفاقی از یک سرباز عراقی یک رادیو ترانزیستوری باتری خور کش برویم یا به زبان دیگر غنیمت بگیریم.

حالا بماند که چطوری این کار شد و چطور توانستیم رادیو را حفظش کنیم و چطور می توانستیم نگهداری و پشتیبانی کنیم و در آن شرایط بسیار سخت کنترل شده زندان امنیتی باتری آن را تامین کنیم که رادیو کار کند و خبر برساند. بماند

اما تنها وسیله ای که ما را از اخبار مطمئن ایران و جنگ با خبر میکرد همین رادیو ترانزیستوری بود که از سرباز عراقی نگهبان مان غنیمت گرفته بودیم (خداوند امواتش را بیامرزد که با این رادیو به ما خیر رسوند چون این سرباز از ترس تنبیه و رفتن به جبهه چیزی نمی گفت و ما هم بخاطر از دست ندادن زادیو کاری نمیکردیم. یک توافق نا نوشته خدایی)

این رادیو حقیقتا قوت قلب ما بود و اخبار ایران و سلسله پیروزی های ایران را که به بیرون راندن دشمن متجاوز و بازگرداندن خرمشهر به ایران و سایر بخش های سرزمین ایران ختم شد به ما میرساند

ما در سخت ترین شرایط اسارت و در شاید بدترین زندان عراق برای اسرا بودیم (بخش امنیتی زندان ابوغریب در غرب بغداد) اما وقتی اخبار پیروزی های ایران را در عملیات فتح المبین و بیت المقدس و پیروزی باز پس گیری خرمشهر و سایر سرزمین های ایران و پیروزی والفجر 8 و ……… را می‌شنیدیم انرژی های وصف ناپذیری به ما میداد که در عمق سختی ها در دل دشمن احساس غرور و عزت و قدرت و رضایت و نشاط میکردیم.

43 سال بعد، بامداد 26 فروردین سال 1403 حدود ساعت 02:30 عملیات «وعده صادق» شروع شد.

عملیات چند لایه حملات پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل و پایگاه های نظامی اسرائیل، گرچه در مقیاس با عملیات های دفاع مقدس و توان نظامی امروز ایران این عملیات بسیار کوچک و محدود بود و به نظرم بیشتر نوعی بازی تام و جری بود، اما همین عملیات بسیار محدود و کوچک که بیشتر شبیه خاله بازی تا یک جنگ نظامی، همان احساس غرور و عزت را در دل و وجودمان یادآور شد و خدا را شکر به این همه عظمت که برای ایران به نمایش گذاشته شد و باید ب ایرانی بودن مان افتخار کنیم.

البته تا امروز بخش هایی از نوع و نحوه و تکتیک و نتایج عملیات در رسانه ها به مردم اطلاع رسانی شده و به احتمال بسیار بزودی بیشتر در مورد این عملیات بسیار محدود اما تاریخ ساز صحبت خواهد شد.

در اینجا اجازه میخواهم به عنوان و در مقام یک سرباز ایثارگر و پیشکسوت در این لحظات بسیار زیبا با شکر و استعانت از خداوند متعال و باد شهدا از زحمات و تدابیر و شجاعت فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (حفظه الله) و همچنین از تلاش های فرماندهان و کارکنان و پیشکسوتان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تقدیر و تشکر میکنم

همچنین از حمایت های همه جانبه ملت بزرگ ایران و دولت جمهوری اسلامی ایران از فرزندان شان در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز تشکر مینمایم و با تمام عشق میگویم «خدا قوت به ایران» .

میخواهم از این فرصت استفاده کنم و چند جمله دیگر را هم به این دلنوشته اضافه نمایم.

امروز پروژه «وعده صادق» در بخش نظامی تقریبا انجام شده.

اما نیروهای مسلح آماده اند که این پروژه درصورت توهم اسرائیل کاملا محقق شود و اسراییل خوب متوجه شده بخش اصلی عملیات «وعده صادق» خاله بازی و تام جری نیست بلکه یک عملیات کامل و واقعی و تمام شدنی و سرنوشت ساز است.

اما بخش اقتصادی «وعده صادق» هنوز اجرا نشده؟

ما منتظریم که «وعده صادق» با توجه به شعار سال « جهش تولید با مشارکت مردم » نیز شروع شود و دشمنان اقتصادی ایران که منافع ملی و منافع مردم را هدف قرار دهند خیلی شدید تر و قوی تر و محکمتر تنبیه شوند.

انتظار داریم «وعده صادق» با شروع عملی موشک باران دشمنان اقتصادی ایران و موانع توسعه یافتگی ایران بزودی زود و حداکثر تا چند ماه آینده اجرا شود و به دشمنان متجاوز اقتصادی بسیار سخت حمله شود.

از حالا به بعد برای حفظ استقلال اقتصادی کشور نوبت بمباران و زدودن ریشه های فساد و آنهایی خواهد بود که با بازی های هدفمند پول ملی و قدرت و اقتدار اقتصاد ملی ایران را نشانه گرفته اند و با هدف و تحت تاثیر و تابعیت از دشمنان پدر اقتصاد و معاش جامعه را درآوردند.

ان شاءالله که بخش بزرگ «وعده صادق» در زدون ریشه های آنهایی خواهد بود و نوبت آنهایی باید باشد که با تبعیت از اسرائیل و آمریکا و با تلاش برای حفظ منافع خود، منافع ملی را به خطر انداختند و معاش و سفره ها و رفاه و عزت مردم را هدف قرار دادند

انتظار داریم حکومت و حکمرانان جمهوری اسلامی ایران با همان قاطعیت تنبیه متجاوز، متجاوزان به حریم اقتصادی کشور را نیز با شدت و خیلی بیشتر تنبیه نمایند و منتظر دریافت اخبار خوش از حملات پهپادی و موشک باران های بی امان محافل و بساط و گده ها و تجمعات مفاسد و دنباله رو های دستورات اقتصادی دشمن در بازارهای کشور هستیم. «الیس الصبح بقریب»

و حرف آخر :

چهارشنبه 29 فروردین یاد روز ارتش است که با تدبیر حضرت امام خمینی (ره) به یادگار ماند

روز ارتش روز صف آرایی و همبستگی و اتحاد و انسجام مردم و فرزندانشان در نیروهای مسلح و حضور یکپارچه مدافعان جان بر کف ایران اسلامی مثل بنیان مرصوص برای دفاع از استقلال و تمامیت ارضی و اقتدار ایران اسلامی و خدمتگزاری به مردم و میهن اسلامی ایران است. « إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذِینَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِهِ صَفًّا کَأَنَّهُمْ بُنْیَانٌ مَرْصُوصٌ »

حضرت علی (س) در وصف سربازان یا بهتر بگوییم نیروهای مسلح اینگونه میفرمایند :

« الجُنُوُد بِإذنِ اللّه ِ حُصُونُ الرَّعیَّةِ وَ زَینُ الوُلاةِ وَ عِزُّالدِّینِ وَ سُبُلُ الأَمنِ وَ لَیسَ تَقُومُ الرَّعِیِّةُ إلاّ بِهِم »

« سربازان ، به اذن خداوند ، دژ مردم ، زینت زمامداران ، مایه عزّت دین و امنیّت اند و کار شهروندان ، جز به آنان استوار نمی شود »

این روز بزرگ همبستگی ملت و نیروهای مسلح بر ملت بزرگ ایران و فرزندان غیور ملت بزرگ ایران در نیروهای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مبارک باشد.

با احترام و ارادت

سرلشگر بازنشسته خلبان آزاده و جانباز دفاع مقدس

سه شنبه 28 فروردین ۱۴۰۳