عمومی

مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، سرهنگ محمد حسن سلامی بعداز ظهر یکشنبه در جلسه خیرین دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه انقلاب اسلامی معجزه اسلام در قرن حاضر بود، اظهار داشت: امام با انقلاب اسلامی اسلام را به متن جامعه و زندگی مردم بازگرداند.

وی افزود: اوایل شکل‌گیری انقلاب دشمنان با انواع توطئه‌ها، ترورها و غائله‌های کوچک و بزرگ سعی در مهار، انحراف و شکست انقلاب داشتند که موفق نشدند و جنگ تحمیلی هشت ساله را به راه انداختند و برای نابودی انقلاب همه دنیا پشت سر صدام قرار گرفتند و جوانان مؤمن با قدرت ایمان، ایثار، شجاعت و روحیه جهادی و حماسی مجاهدت کردند و به پیروزی رسیدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه دفاع مقدس و فرهنگ ایثار جهاد مقاومت و شهادت برگرفته از آموزه‌های دینی ماست، ادامه داد: ما جوانان بسیاری را برای عزت اسلام و مسلمین و کشور و ملت‌مان تقدیم کردیم و پیام شهیدان به نسل‌های انقلاب آن است که راه شهدا فراموش نشود و ادامه پیدا کند.

سرهنگ سلامی اذعان داشت: روحیه ایستادگی و مقاومت، معنویت و مجاهدت در جامعه و تقویت اخلاق و ایثار نیاز امروز و فردای جامعه اسلامی و راهکار مقابله با دشمن است.

وی عنوان کرد: مازندران پرافتخار و ارزشمند اگر بخواهد فرهنگ ارزش‌های فرهنگی و تاریخی خودش را حفظ کند باید این ارزش‌ها را گرامی داشت و حفظ کرد و به نسل‌های آینده منتقل کرد.

سرهنگ سلامی عنوان کرد: مازندران در گذر تاریخ، مازندران در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مقاومت و شهدای مازندران از جمله مواردی است که در بزرگترین مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس و مقاومت کشور برای همیشه زنده خواهد ماند و به نسل‌های آینده منتقل خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه موزه دفاع مقدس مازندران بزرگترین و خاص‌ترین موزه دفاع مقدس کشور است، گفت: این مرکز با وسعت ۶۰ هکتاری آبی خاکی جذابیت‌های خاص دارد.

سرهنگ سلامی با اشاره به پیشرفت ۵۰ درصدی موزه دفاع مقدس مازندران اذعان داشت: این مجموعه با سالی ۹۰ هزار زائر و گردشگر گروه‌های دانش‌آموزی دانشجویی و هیئت مذهبی یک مجموعه ارزشمند، عام المنفعه و ارزشی محسوب می‌شود و بنا دارد نگذارد یاد و سیره شهدا و ارزش‌های انقلابی و حماسی این ملت بزرگ فراموش شود.

این مسئول اضافه کرد: بنا داریم به جز اعتبارات دولتی از ظرفیت‌های مختلف استان در این زمینه که به عنوان یک خیر مطلق است، استفاده کنیم که خیرین، وقف و نذر از آن جمله هستند.

وی ظرفیت خیرین را ظرفیت ارزشمند برای تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران برشمرد و گفت: در جنگ ترکیبی که دشمن به دنبال آسیب رساندن به نسل جوان است ظرفیت این مجموعه ظرفیت تأثیرگذار خواهد بود.

سرهنگ سلامی بازدید سالانه ۳۰ هزار دانش آموز و سه هزار دانشجو و سه هزار سرباز را از این مجموعه یکی از اثرگذارترین اقدامات در جهت ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت برشمرد.