مشخصات کامل، قیمت و نژاد پاگ

سگ پاگ

یک همراه سازگار که کوچک، محکم و بسیار بازیگوش است.

پاگ

خصوصیات سگ پاگ

پاگ ها بسیار سازگار، پر از شخصیت هستند و در محیط های مختلف رشد می کنند. آنها بازیگوش هستند و انرژی زیادی دارند و آنها را به سگی محبوب برای خانواده های با یا بدون بچه تبدیل می کند. یکی از قدیمی ترین نژادها، تاریخچه پاگ ها را می توان به چین 400 سال قبل از میلاد ردیابی کرد.

خصوصیات سگ پاگ

  • اندازه: کم اهمیت
  • کت: کت براق کوتاه، نیاز به مسواک زدن منظم دارد
  • ورزش: تا 1 ساعت در روز
  • طول عمر: 7+ سال
  • صورت صاف: بله، قبل از خرید نیازهای بهداشتی اضافی این نژاد را در نظر بگیرید
  • خلق و خوی: بازیگوش، اجتماعی، دوست داشتنی

خلق و خو و شخصیت پاگ

مانند پسرعموهای گروه اسباب‌ بازی‌شان، سگ پاگ‌ چیزی بیشتر از بودن در کنار مردم در مرکز همه چیز را دوست ندارند.

  • این برونگراهای بیرونی و بیرونی عاشق مردم و در مرکز توجه بودن هستند.
  • پاگ ها یک حیوان خانگی محبوب برای بسیاری از افراد هستند و به راحتی با محیط های زندگی مختلف، از خانه های خانوادگی شلوغ گرفته تا خانه های مجرد آرام، سازگار می شوند.
  • طبیعت دوستانه و بازیگوش آنها در کنار جثه کوچک آنها را به همبازی های ایده آل برای کودکان تبدیل می کند. با این حال، مانند هر نژاد، آنها باید همیشه با بچه ها نظارت شوند.

آموزش و ورزش پاگ

پاگ ها باهوش و حساس هستند. این سگ‌های کوچولو اغلب دارای رگه‌های سرسخت هستند و بنابراین ممکن است در آموزش آنها به یک دست محکم اما منصف نیاز داشته باشند.

نکات آموزشی

  • با توجه به ماهیت اجتماعی آنها، کلاس های آموزش توله سگ ها توسط مربی تربیت سگ موفقیت بزرگی برای پاگ شما خواهد بود و به اجتماعی شدن آنها و همچنین آموزش دستورات اولیه به آنها کمک می کند.
  • پاگ ها می توانند به لحن شما حساس باشند، بنابراین از تقویت کننده های مثبت فراوان استفاده کنید.

راضی نگه داشتن آنها

  • از رها کردن پاگ خود برای مدت طولانی خودداری کنید، زیرا آنها مستعد اضطراب جدایی هستند و ترجیح می دهند کسی را داشته باشند که با آنها همراهی کند.

ایده های بازی

  • پاگ ها عاشق یک بازی طناب کشی هستند، تنها چیزی که نیاز دارید یک اسباب بازی طناب (ایمن برای سگ) است و آماده رفتن هستید!

ورزش

  • به عنوان سگ لپ‌داگ اصلی، جای تعجب نیست که پاگ‌ها از اینکه تمام روز را در داخل خانه سپری می‌کنند و عاشق غذای خود هستند، خوشحال هستند. این بدان معناست که برای حفظ سلامت آنها و جلوگیری از افزایش وزن ضروری است که روزانه تا یک ساعت ورزش کنند.
  • پیاده‌روی و بازی در بیرون هر دو راه‌های خوبی برای ورزش پاگ شما هستند – آنها دوست دارند با شما وقت بگذرانند!
  • به عنوان یک نژاد براکی سفالیک، پوزه های کوتاه پاگ باعث می شود که آنها را برای آب و هوای گرم کمتر مناسب کنند. بهتر است زمان سپری کردن آنها در خارج از منزل در ماه های گرمتر محدود شود.

شرایط رایج سلامت پاگ

عکس سگ پاگ مینی

شرایط بهداشتی خاصی وجود دارد که پاگ ها را بیشتر از سایر نژادهای سگ تحت تأثیر قرار می دهد. ما برخی از داده‌های ادعاهای اخیر خود را بیان کرده‌ایم تا به شما در درک برخی از مشکلات سلامتی که در پاگ‌ها بیشتر از سایر نژادهای سگ می‌بینیم، کمک کنیم. اگر در حال خرید یک توله سگ هستید، می توانید با انتخاب یک پرورش دهنده معتبر پاگ شانس خود را برای داشتن یک سگ شاد و سالم افزایش دهید.

اختلالات چشمی

پاگ ها می توانند انواع مختلفی از اختلالات چشمی از جمله کراتیت، آنتروپیون (برگشت پلک) و زخم قرنیه را ایجاد کنند. چشم های برآمده آنها ناحیه وسیعی از قرنیه را در معرض دید قرار می دهد که چشمان آنها را در معرض خطر خشک شدن یا ایجاد زخم قرار می دهد. تروما یا آسیب شایع ترین علت زخم قرنیه است.

این ممکن است به سادگی یک ترومای بی‌وقفه باشد که در آن پاگ شما خارش چشم یا خراش را مالش داده است. آنها می توانند دردناک باشند، بنابراین اگر سگ شما در باز نگه داشتن چشم مشکل دارد یا اگر ترشحات در اطراف چشم وجود دارد، حتماً به دنبال مشاوره دامپزشکی باشید.

تشنج

اختلالات عصبی که می تواند منجر به تشنج یا تناسب شود ممکن است در سگ های شش ماهه شروع شود. این حملات فیزیکی می تواند با یا بدون از دست دادن هوشیاری ناشی از تعدادی از مسائل مانند ناهنجاری های ژنتیکی، تومورهای مغزی و قرار گرفتن در معرض سموم باشد. تشنج می تواند ناخوشایند باشد، اما می توان آن را با دارو و توصیه های دامپزشکی کنترل کرد.

اختلالات سیستم تنفسی

پاگ ها به دلیل ساختار کوتاه صورتشان مستعد مشکلات تنفسی هستند که باعث ایجاد اثر له کردن بافت های پشت بینی و گلو می شود که به سندرم انسداد راه هوایی براکیسفالیک (BOAS) معروف است.

به دلیل صاف بودن صورتشان، نفس نفس زدن و خنک شدن خود را برایشان سخت می کند. در هوای گرم می توانند بیش از حد گرم شوند که می تواند باعث مشکلات سلامتی شود. اگر پاگ شما علائمی از مشکلات تنفسی نشان می دهد، باید با دامپزشک خود صحبت کنید.

اختلالات پوستی

پوست بزرگترین عضو بدن سگ است و می تواند تحت تاثیر تعدادی از اختلالات قرار گیرد. مانند بسیاری از نژادهای دیگر، پاگ ها می توانند از آلرژی هایی رنج ببرند که منجر به درماتیت (التهاب پوست) می شود.

آلرژی‌ها می‌توانند در اثر موارد مختلفی ایجاد شوند، از جمله چیزهایی که استنشاق می‌شوند (مانند گرده یا کنه‌های گرد و غبار)، اقلامی که خورده می‌شوند (مثلاً گندم)، مواردی که سگ با آنها در تماس است (مثلاً پودرهای لباسشویی)، یا نیش ناشی از انگل هایی مانند کک.

از آنجایی که آلرژی قابل درمان نیست، درمان ممکن است مادام العمر مورد نیاز باشد، اما معمولا به اندازه کافی موثر است تا اطمینان حاصل شود که سگ می تواند از زندگی شاد و طبیعی لذت ببرد.

برآمدگی و برآمدگی

تومورهای ماست سل تومورهای بدخیم هستند و می توانند در هر سنی از سگ رخ دهند، اما در سال های بالای زندگی حیوانات خانگی شایع تر هستند. آنها معمولا به صورت توده های منفرد یافت می شوند اما می توانند با تومورهای متعدد از خوش خیم تا بسیار بدخیم ظاهر شوند. پاگ ها خطر ابتلا به MCT ها را افزایش می دهند، اما اغلب این تومورهای درجه پایینی هستند که درمان آنها آسان تر است.

علت شناخته شده ای برای ایجاد MCT ها وجود ندارد، بنابراین مهم است که به طور منظم پاگ خود را با قرار دادن دست های خود روی بدن آن، بررسی و احساس سطح پوست آن ها برای هرگونه برآمدگی، تورم، از بین رفتن خز یا قرمزی معاینه کنید.

نظافت پاگ

پاگ ها با وجود کت کوتاهشان موهای زیادی می ریزند و نیاز به نظافت منظم دارند.

برای مسواک زدن حیوان خانگی خود به صورت هفتگی از یک برس موی نرم استفاده کنید.

پاگ ها نیازی به حمام کردن منظم ندارند، اما اگر سگ خود را حمام می کنید، مطمئن شوید که بعد از آن آنها را کاملا خشک کرده اید، به چین و چروک های پوست توجه ویژه ای داشته باشید زیرا رطوبت به دام افتاده در صورت عدم کنترل می تواند منجر به زخم شود.

از زمان نظافت استفاده کنید تا پاگ خود را برای سایر مشکلات سلامتی نیز بررسی کنید. گوش‌های آن‌ها را برای علائم عفونت، مانند موم سیاه یا قهوه‌ای گوش یا بوی عجیب، و چشم‌هایشان را از نظر گریه بررسی کنید. همچنین باید توده ها و برجستگی ها و نشانه های انگل را بررسی کنید.

تغذیه پاگ

نژاد پاگ

پاگ ها به خاطر عشقشان به غذا معروف هستند که اگر به خوبی مدیریت نشود، می تواند منجر به چاقی شود و طول عمر آنها را تحت تاثیر قرار دهد.

با توجه به سن، وزن و سطح فعالیت روزانه پاگ خود را به طور مناسب تغذیه کنید. دستورالعمل های بسته بندی مواد غذایی آنها را دنبال کنید و اگر مطمئن نیستید با دامپزشک خود تماس بگیرید.
اطمینان حاصل کنید که غذا را با ورزش زیاد متعادل می کنید تا پاگ خود را در نوک شکل خود نگه دارید.

سوالات متداول سگ پاگ

آیا پاگ ها با بچه ها خوب هستند؟

بازیگوش و سازگار، پاگ ها همراهان بسیار خوبی برای کودکان هستند. این سگ های کوچک پرانرژی و محکم، حیوانات خانگی ایده آلی برای خانواده هستند و جثه کوچک آنها به این معنی است که آنها انتخاب خوبی برای خانواده هایی با فرزندان کوچکتر هستند. مانند هر نژاد دیگری، پاگ ها باید همیشه در اطراف کودکان تحت نظارت باشند تا مطمئن شوند که همه سالم و خوشحال هستند.

آیا پاگ ها ضد حساسیت هستند؟

به عنوان یک نژاد پر ریزش، پاگ ها معمولاً برای کسانی که آلرژی دارند مناسب نیستند. مهم است که به یاد داشته باشید که هیچ نژاد سگی 100٪ ضد حساسیت نیست، اما برخی ممکن است برای افراد مبتلا به آلرژی مناسب تر از سایرین باشند.

آیا پاگ ها تهاجمی هستند؟

پاگ ها نژادی تهاجمی به حساب نمی آیند و عموماً خلق و خوی بازیگوش و سازگاری دارند. با این حال، مانند سایر نژادهای کوچک، پاگ ها می توانند به راحتی بترسند و اگر سگ شما احساس ترس یا تهدید کند، ممکن است رفتارهای تهاجمی مانند پارس کردن و نیش زدن ایجاد شود. اجتماعی شدن خوب می تواند به سگ شما کمک کند تا در هنگام بیرون رفتن اعتماد به نفس و اجتماعی داشته باشد و از هرگونه پرخاشگری ناخواسته جلوگیری کند.

آیا آموزش پاگ آسان است؟

پاگ ها در حالی که باهوش هستند، دارای چند ویژگی شخصیتی هستند که می تواند آموزش را کمی چالش برانگیزتر از نژادهای دیگر کند. پاگ ها به رگه های سرسختی معروف هستند و طبیعت بازیگوش آنها باعث می شود به راحتی حواسشان پرت شود. علاوه بر این، پاگ ها می توانند به شدت به لحن شما حساس باشند، بنابراین تقویت مثبت و ستایش فراوان حیاتی است.

آیا پاگ ها را می توان تنها گذاشت؟

پاگ‌ها که برای سگ‌های همراه تربیت شده‌اند، چیزی بیش از همراهی صاحبان خود را دوست ندارند و تنها ماندن را به خوبی تحمل نمی‌کنند. آنها در کنار شما شادترین خواهند بود و می توانند بسیار مستعد اضطراب جدایی باشند. اگر مجبورید پاگ خود را برای چند ساعت تنها بگذارید، مطمئن شوید که اسباب‌بازی‌های زیادی برای مشغول نگه‌داشتن آن‌ها دارد و از کسی بخواهید که آنها را بررسی کند.