برون سپاری سیستم های اطلاعاتی در سال های اخیر مورد توجه سازمان ها قرارگرفته است و برای بسیاری از سازمان ها، به دلیل ریسک های مربوط به هر مرحله از فرایند برون سپاری نوعی تصمیم استراتژیک در نظر گرفته می شود. از سوی دیگرنرخ شکست این پروژه ها بسیار بالا است. هدف از این مفاله این است که عوامل کلیدی موفقیت را در برون سپاری نرم افزار برای کسب نتایج بلند مدت در شرکت ارتباطات زیرساخت ارزیابی و رتبه بندی نماید تا با استفاده از این عوامل ضریب موفقیت برونسپاری سیستم های اطلاعاتی را بتوان افزایش داد.
در جستجو های روزمره در وب می توان شرکت های متعددی را یافت که با ادعای ، بازاریابی محتوا و سئو محتوا با فاکتور قیمت در حال رقابت با یکدیگر هستند. فارغ از اینکه تولید ، نشرو سئو محتوا موضوعی زمانبر و کاملا تخصصی است .
ما برای انتشار یک پست محتوایی مطلوب به ارزیابی ترندهای روز ، گرافیک برای ایجاد جذابیت بصری ، تیتر h1 و h2 مناسب ، بهینه سازی محتوا برای کلمات کلیدی و رتبه های جستجو ، ویراستاری و فارسی سازی روان متن نیاز داریم، این مسیر ساده به نظر میرسد ولی اغلب برای تولید محتوای مناسب بین 500 تا 700 کلمه ای بین 4 تا 7 روز زمان صرف می شود تا محتوا کار خود را به بهترین شکل انجام دهد.
این مهم در جایی است که بسیاری از شرکتهای تولید محتوا سایر فعالیت های مرتبط را بصورت مقطعی برون سپاری نموده اند ، مانند تولید انیمیشن ، موشن گرافیک ، و تیزرهای ویدیویی و این برون سپاری ها شاکله اتاق فکر و تعیین استراتژی مناسب را با چالش مواجه می کند. اما فاکتور بعدی در این برون سپاری قیمت و کیفیت محتواست که دلیل نگارش این مقاله است.
بسیاری از عزیزان که قلم خوبی داشته یا مترجم زبان خوبی هستند ، در شرکتهای مختلف با ادعای تولید محتوا ، بازاریابی محتوا و سئو محتوا و … مشغول به فعالیت هستند ، بی شک این داشته ها برای شروع خوب است اما فقط 30 درصد مسیر طی شده .
امروزه دیگر متن یا مقاله ترجمه شده ای که به زعم بنده یا شما جذاب است به خودی خود نمی تواند یک محتوای خوب و جذاب باشد. این قدم اول است، باید برای طراحی و تهیه محتوای خوب ، به جستجوهای کاربران با نگاه تحلیلی و عمیق توجه کرد.کلمه به کلمه محتوای شما می تواند برای کسب و کارتان موثر باشد و برای این مهم دانش های متعدد دیگر در کنار یک متن خوب نیاز است.
شاخص های یک محتوای خوب
برای یادآوری شاخص های یک محتوای خوب را مرور می کنیم:
– ترندهای 24 تا 72 ساعت گذشته را مرور کنید.
– مشخص کنید این محتوا عمومی است یا تخصصی
– ساده ، روان و فارسی بنویسید ، متن را بارها ویراستاری کنید.
– تا حد ممکن کوتاه بنویسید.
– از تکرا ر کلمات کلیدی و تگ ها در متن جدا ” بپرهیزید، 1 تا 3 درصد محتوا باید شامل کلمات کلیدی هدف باشد.
– محتوا باید جذاب آغاز شده و هدفمند به پایان برسد.
-نقطه ، ویرگول ، پرانتز و بولت جز اصول اولیه است که باید رعایت شود.
– محتوا باید غیر کپی ، یونیک و موثر باشد.
– در محتوا نویسی عوض کردن متون منتشر شده دیگران با تغییر تیتر و … موثر نیست ، گوگل با هوش تر از ماست.
بله همه اینها صرفا بخشی از شاخص هایی است که باید در تولید و انتشار محتوا متنی رعایت شده باشد.
اخیرا تبلیغی را دیدم که تولید و نگارش محتوا تا 700 کلمه را با قیمت 6500 تومان آن هم در طی 1 الی 3 روز انجام می داد ، حیرت زده شدم، این همه ارزانی در کشور پس مردم از چه اینهمه نادان هستند، با تماس تلفنی با کارشناس مربوطه تولید محتوا شرکت مزبور گفتگو کردم ، در 3 دقیقه اول گفتگو مشخص شد دلیل ارزانی چیست …
محتوا نویسی قاعده دارد ، آموزش دارد، تحقیق و پژوهش دارد ، ویراستاری دارد ، استراتژی دارد ، ابعاد فنی دارد. هر ترجمه و یا مطلبی محتوا نیست… البته شاید محتوا هست ، ولی محتوایی که بتواند به یک وب سایت و یا کسب و کار برای جذب ترافیک و بازاریابی دیجیتال کمک کند . استودیو ساخت انیمیشن ما میخواهد هم پای استودیوهای بزرگ انیمیشنسازی، انیمیشن بلند سینمایی تولید کند، در مجامع بینالمللی دیده شود و حرفی برای گفتن داشته باشد.
به واسطه حوزه فعالیت لینیفای، ما به شبکهی ارزشمندی از افراد متخصص در سطوح مختلف از جونیور تا سنیور دسترسی داریم و به همین واسطه میتونیم بهتون کمک کنیم تا برای نیازها و مشکلات کسبوکارتون به بهینهترین راهحلها برسید و کمتر درگیر چالشهای مختلف برونسپاری یا استخدام بشید.
️ تو چه حوزه هایی میتونیم به شما کمک کنیم؟
توسعه کسب و کار • ارائه خدمات منتورینگ به استارتاپها • مشاوره توسعه کسب و کار ◽ طراحی گرافیک: • طراحی لوگو، هویتبصری و تدوین برندبوک • طراحی بنر، پوستر، آیکون و… • طراحی شبکههای اجتماعی • تصویرسازی ◽ دیجیتال مارکتینگ: • مشاوره دیجیتال مارکتینگ • مشاوره برندنیگ • تولید انواع محتوا • تولید، توزیع و مدیریت محتوا در شبکههای اجتماعی • تدوین سند استراتژی فعالیت در کانالهای مختلف بازاریابی • مشاوره و طراحی استراتژی ورود به بازار ◽ منابع انسانی: • طراحی و اجرای فرآیندهای جذب و استخدام • مشاوره تیمسازی و استخدام • آموزش و توانمندسازی کارکنان ◽ محتوای ویدیویی: • موشن گرافیک • انیمیشن • تدوین ویدیو • ساخت تیزر • استاپموشن ◽ طراحی محصول دیجیتال: • طراحی UI • مشاوره و طراحی UX • اجرای تست کاربردپذیری ◽ توسعه محصول دیجیتال: • مشاوره فنی • توسعه اپلیکیشن و وبسایت • توسعه وبسایت با وردپرس
️ روش اجرایی ما به شکله؟
اول جلسه نیازسنجی برگزار میشه تا مطمئن شیم مشکلی که تو ذهن کارفرما هست و راهحلی که دنبالشه معتبره یا نه، در مرحله بعدی بر اساس شرایط بیزینس راهحلهای پیشنهادی رو ارائه میکنیم و در صورت تایید وارد فاز اجرایی میشیم. این مراحل نهایت تو یه هفته انجام میشه.
️ فرآیند اجرای پروژهها چطوریه؟
تو فاز اجرایی، متخصص یا تیم متخصصین مورد نیاز پروژه مشخص میشن، در تمام طول مسیر یه اکانت منیجر مسئولیت ارتباط بین متخصصین و کارفرما رو برعهده داره (ارتباط مستقیم هم برقراره و این نقش باعث صرفهجویی در زمان متخصصین میشه) همچنین کارهای حقوقی و مالی هم توسط اکانت منیجر انجام میشه.
️ هزینه خدمات چطوری محاسبه میشه؟
ما در لینیفای به جامعه بزرگی از متخصصین تو حوزهها و سطوح مختلف از جونیور تا سنیور دسترسی داریم و میتونیم بر اساس زمان، بودجه و کیفیت مورد انتظار هزینه اجرا رو بهینه کنیم. این فرایند کاملا شفاف به کارفرما توضیح داده میشه. ️