نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات در دهکده تفریحی باغستان افتتاح شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، رحیم خاکی از افتتاح نمایشگاه نوروزی صنایع دستی و سوغات در دهکده تفریحی و گردشگری باغستان خبر داد و گفت: ۶۰ غرفه شامل رشته‌های مختلف صنایع‌دستی و سوغات استان‌ها در این نمایشگاه فعال هستند.

وی افزود: رشته‌های مختلف صنایع دستی از جمله گلیم، رشته‌های چوبی مانند خراطی چوب، معرق، منبت سفال و سرامیک، میناکاری و … و نیز سوغات استان‌ها و مشتقات عید در این نمایشگاه عرضه می‌شود. این نمایشگاه همه روزه تا ۱۵ فروردین از ساعت ۹ صبح تا ۲۱ برپاست.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز برگزاری این نمایشگاه‌ها را موجب حمایت از هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی و همچنین ایجاد اوقات خوش برای گردشگران و معرفی هنرمندان استان البرز و سوغات سایر استان‌ها دانست.

به گفته خاکی، البرز با توجه به نرخ بالای مهاجرپذیری، به عنوان شهر اقوام شناخته می‌شود و حدود ۸۵ رشته فعال صنایع‌دستی کشور در این استان حضور دارند، از این رو بهترین هنرمندان و کارگاه‌ها را در خود جای داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز ابراز امیدواری کرد که سال ۱۴۰۳ که به نام جهش تولید نامگذاری شده، سالی پر رونق در تولید و نیز برگزاری بازارچه‌های صنایع دستی باشد.

خروج از نسخه موبایل