استان ها

نمایشگاه قرآن در چهارمحال‌وبختیاری افتتاح شد

سرخط نیوز/چهارمحال و بختیاری آیین افتتاحیه بیست‌ویکمین نمایشگاه قرآن استان عصر امروز با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و اقشار مختلف مردم در فرهنگسرای ارشاد شهر کرد برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام،  نماینده ولی‌فقیه در استان ۱۸ فروردین‌ماه در این آیین با اشاره به اینکه قرآن تنها کتاب تلاوت و قرائت یا نمایش نیست بلکه کتاب معرفت است، اظهار کرد: باید بر سر سفره این کتاب آسمانی بنشینیم و از مفاهیم نورانی آن بهره‌ها ببریم. این کتاب به تعبیر خودش، شفا و رحمت برای تمام دردها، آسیب‌ها و گرفتاری‌ها است.

وی ادامه داد: امروز در جامعه آسیب‌ها و مشکلات فراوانی اعم از اعتیاد، اختلاف، ظلم و اجحاف، کم‌کاری‌ها، کم‌فروشی‌ها، نقص در تولید و … وجود دارد که همه خسارت بوده و درمان آنها، قرآن است.

 نکونام تأکید کرد: قرآن رحمت پروردگار است، کسانی که قرآن را خوانده‌اند اما معرفت قرآنی را نیافته‌اند، دچار خسارت خواهند شد. کسی که از معارف قرآن فاصله بگیرد و به جامعه ستم کند، ظالم است.
نکونام در پایان گفت: پیشنهاد می‌کنم که حداقل یک دور تفسیر کامل قرآن را مطالعه کنیم که ساده‌ترین کتاب، تفسیر «نمونه» است.

پیام احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این آیین بیان کرد: بیست‌ویکمین نمایشگاه قرآن چهارمحال و بختیاری از امروز به مدت چهار روز در مرکز استان دایر است و امیدواریم خانواده‌ها از سراسر استان بتوانند از این رویداد قرآنی حداکثر بهره را ببرند.

انتهای پیام