فرهنگ و هنر

نمایش اسب‌های اصیل ایران – سرخط نیوز

جشنواره «شو اسب‌های اصیل ایران» با شرکت ۱۶۰ اسب از شهرهای مختلف در رفسنجان به انگیزه معرفی مقصد جدید گردشگری برای دوست‌داران اسب برگزار شد.

به گزارش سرخط نیوز، حسن حسینی ـ رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رفسنجان ـ درباره «شو اسبان اصیل ایران» که در روزهای ۲۳ و ۲۴ فروردین در این منطقه برگزار شد، اظهار کرد: وجود نزدیک به ۶ هزار رأس اسب در شهرستان رفسنجان، ظرفیتی قوی در توسعه گردشگری این شهرستان محسوب شده و رویداد «شو سواره اسب» (نمایش اصیل اسبان ایران) برنامه‌ای است که حدود ۱۵ سال به طور منظم در رفسنجان در حال برگزاری است و رویداد امسال با نگاه ایجاد جاذبه گردشگری در دستور کار قرار گرفت.

او با اشاره به اینکه این رویداد روزانه با حضور بیش از ۲۰ هزار نفر تماشاگر برگزار شد، افزود: ما شاهد بزرگترین رویداد صنعت اسب کشور بودیم و در تلاشیم تا این رویداد علاوه‌بر جوامع ورزشی در محافل گردشگری نیز معرفی شود تا در آینده نقشی در توسعه گردشگری شهرستان رفسنجان ایفا کند.

رفسنجان در غرب استان کرمان واقع شده است و بیشتر با پسته و مس شناخته می‌شود، ‌که به گفته فرماندار رفسنجان، این شهرستان با داشتن ۵‌هزار رأس اسب بومی، ظرفیت مناسبی برای برپایی شو اسب‌سواره و تبدیل به مقصدی برای سفر دوست‌داران اسب است.

نمایش اسب‌های اصیل ایران

نمایش اسب‌های اصیل ایران

نمایش اسب‌های اصیل ایران

انتهای پیام

انتشارات فرهنگ و هنر

با کلماتم، ابتکار هنری را به وجود می‌آورم و جذابیت زندگی را در آن تقدیم می‌کنم.