بین الملل

هشدار رئیس‌جمهور پیشین فرانسه در مورد اعزام نیرو به اوکراین

نیکولا سارکوزی، رئیس‌جمهور پیشین فرانسه با انتقاد از تصمیم اعزام نیروهای غربی به اوکراین هشدار داد که جهان در حال حاضر «بر لبه یک آتشفشان می‌رقصد.»

به گزارش سرخط نیوز، سارکوزی در مصاحبه‌ای با روزنامه فرانسوی لو فیگارو که چهارشنبه منتشر شد از این سیاست به شدت انتقاد و تاکید کرد که از پیدایش یک راه‌حل صلح‌آمیز برای درگیری و گفت‌وگو با روسیه حمایت می‌کند.

او همچنین «تردیدهای جدی» درباره استقرار نیروهای خارجی در اوکراین ابراز کرد.

سارکوزی گفت: نمی‌توانم خودم را متقاعد کنم که کشور [لئو] تولستوی و [اونوره دو] بالزاک به جنگ بروند. آیا حتی به عواقب آن فکر کرده‌ایم؟

وی همچنین مخالفت خود را با الحاق احتمالی کی‌یف به اتحادیه اروپا یا ناتو اعلام کرد.

به گفته رئیس‌جمهور پیشین فرانسه، این امر «به هیچ وجه مشکلات کنونی این کشور با روسیه را حل نخواهد کرد» و تنها باعث تقویت نفوذ آمریکا در اروپا خواهد شد.

سارکوزی افزود: اگر منتظر بمانیم تا یکی از طرف‌ها برای پایان دادن به جنگ تسلیم شود، باید خود را برای انفجاری با عواقب ناگوار آماده کنیم. جهان بر لبه یک آتشفشان می‌رقصد.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فعلی فرانسه پیش‌تر احتمال اعزام نیرو به اوکراین را رد نکرده و مدعی شده بود که چنین اقدامی می‌تواند در صورت «پیشروی روس‌ها از خطوط مقدم و درخواست اوکراین» انجام شود.

انتهای پیام

تیم تحریریه بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای امور خاورمیانه. با توانایی درک عمیق از تاریخ و جغرافیا، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره تحولات سیاسی، اقتصادی و امنیتی در منطقه خاورمیانه ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و استراتژیک، به شما دیدی کامل از رویدادهای خاورمیانه می‌دهم.