فرهنگ و هنر

پرونده پروازهای ورودی از ایران به مدینه بسته شد

با فرود آخرین هواپیمای حامل زائران ایرانی در فرودگاه مدینه، پرونده پروازهای ورودی به این شهر بسته شد.

علی اصغری، مسئول ستاد مدینه در گفت‌وگو با سرخط نیوز، با اعلام اینکه پنجشنبه شب (۱۷ خرداد) پرونده ورود زائران ایرانی «مدینه قبل» به عربستان بسته شد، اظهار کرد: زائران از بامداد ۲۴ اردیبهشت‌ماه تا شب گذشته از ایستگاه‌های مختلف پروازی به مدینه مشرف شدند و شامگاه پنج‌شنبه هم با انتقال پنج کاروان از استان‌های تهران و یزد پرونده ورود زائران «مدینه قبل» بسته شد.

او ادامه داد: این زائران پنج روز در مدینه خواهند بود و در روز ۲۲ خردادماه با احرام بستن در مسجد شجره به وسیله قطار سریع‌السیر برای انجام اعمال و مناسک عمره تمتع به مکه مکرمه انتقال می‌یابند.

مسئول ستاد مدینه با بیان اینکه هم‌اکنون بیش ۱۰ هزار و ۲۰۰ زائر ایرانی در شهر پیامبر (ص) حضور دارند، گفت: بیش از ۳۸ هزار نفر از هموطنان از ابتدای موسم حج با قطار سریع‌السیربه مکه مکرمه اعزام شده‌اند. همچنین حدود ۴۰ هزار نفر از زائران به «روضه شریفه» پیامبر مشرف شدند و حدود ۳۹ هزار نفر هم به زیارت دوره رفته‌اند.

اصغری با اشاره به ورود زائران ایرانی پس از عید قربان به شهر مدینه، افزود: حجاج ایرانی از روز چهاردهم ذی‌الحجه (اول تیرماه) در قالب کاروان‌های «مدینه بعد» به زیارت مزار پیامبر (ص) و جنت البقیع مشرف خواهند شد.

انتهای پیام

انتشارات فرهنگ و هنر

با کلماتم، ابتکار هنری را به وجود می‌آورم و جذابیت زندگی را در آن تقدیم می‌کنم.