برترین های کسب و کارعمومی

پرکاربردترین نرم افزار حسابداری

فرقی نمی‌کند کسب‌ و کاری استارت‌ آپ یا شرکت بزرگی با کارکنان بسیار داشته باشید؛ استفاده از بهترین نرم‌ افزار حسابداری به‌شدت برای صاحبان انواع کسب‌وکارها لازم و ضروری است. با استفاده از این نرم‌ افزارها می‌ توان میزان ورودی مالی، هزینه‌ ها، اولویت‌ های مالی، حقوق و دستمزدهای کارکنان و در نهایت خروجی مالی را به طور جداگانه و به‌صورت گزارشی کامل و بی‌ نقص ثبت کرد؛ بنابراین اینکه از نرم‌ افزاری باکیفیت و بدون هرگونه مشکل طراحی بهره ببریم بسیار حائز اهمیت است.

در این مطلب می‌خواهیم درباره بهترین وکیل مالیاتی ، اطلاعاتی را تشریح کرده و با عناوین برتر این عرصه آشنا شویم. با ما همراه باشید. اهمیت استفاده از نرم‌ افزار حسابداری چیست؟ همانطور که می‌دانید، مدیران یک کسب‌ و کار می‌ بایست از تمامی عوامل کار خود اطلاع داشته تا بتوانند عملکرد مناسبی نیز داشته باشند. یکی از اصلی‌ترین عواملی که باید به‌درستی ثبت و بررسی شود، عوامل مالی است. همچنین اینکه هزینه‌های جانبی و اصلی، حقوق و دستمزدها، درآمد و بسیاری از مسائل مالی دیگر را به طور دقیق و مناسب ثبت کنیم، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ بنابراین بهره‌بردن از بهترین نرم‌ افزار حسابداری مسئله مهمی بوده و نباید از آن غافل شد.

معرفی بهترین نرم‌ افزارهای حسابداری

امروزه از نرم‌افزارهای بسیاری برای تهیه گزارش مالی در کسب‌وکارها استفاده می‌شود. اما نرم‌افزارها باید طبق استانداردهایی مشخص، ویژگی‌های موردنیاز را در اختیارمان بگذارند. در ادامه به معرفی برخی از برترین نرم‌افزارهای حسابداری و برترین مشاور مالیاتی خبره می‌پردازیم که عبارت‌اند از: نرم‌ افزار پارسان: به عنوان بهترین نرم افزار حسابداری در بین استفاده کنندگان شناخته می شود. از ویژگی‌های این نرم‌افزار می‌توان به امکان تعریف انبارهای مختلف، صدور انواع فاکتورها، گزارش فصلی فاکتورها، سازگاری با دستگاه کارت‌خوان بانکی، صدور اتوماتیک و غیراتوماتیک اسناد و… اشاره کرد. همچنین باید اشاره کنیم که استفاده از این نرم‌افزار سخت و پیچیده نبوده و سهولت بالایی نسبت به سایر نرم‌افزارها دارد.

شرکت پــــارسان با بیست سال سابقه و تجربه ارائه‌ دهنده نرم‌ افزارهای مدیریتی جامع و یکپارچه برای شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی و دولتی است که نیازهای مالی، زنجیره تأمین، انبارداری، بازرگانی، منابع انسانـی، اداری، حقوقـی، مدیـریت سهـام و… را تأمین می‌کند و معمولاً باتوجه‌به نیازهای مشتریان خود، نرم‌ افزارها را توسعه می‌دهد و همچنین می‌تواند خدمات پشتیبانی و آموزش نیز ارائه کند. این شرکت بر روی تولید نرم‌افزارهای تحت وب با ضریب امنیتی بالا و با تنوع بیش از ۳۵ زیرسیستم مختلف تمرکز دارد که با پشتیبانی بیست‌وچهارساعته در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. نرم‌ افزار پارسان دارای امتیازات زیر می‌باشد:

  • تحت وب
  • قابلیت استفاده در موبایل
  • رعایت کامل استانداردهای امنیتی
  • محیط کاربری آسان
  • یکپارچگی
  • به‌روزرسانی لحظه‌ای
  • چند شعبه‌ ای
  • گزارش‌ گیری سریع

پیشنهاد می کنیم این مقاله را که در رابطه با مشاور مالیات تلفنی نیز توضیحاتی ارائه داده است را مطالعه کنید. نرم‌ افزار Excel: مطمئناً تاکنون اسم این نرم‌ افزار را بارها و بارها شنیده‌ اید. کسب‌وکارهای بسیار کوچکی که هنوز نیاز به حسابدار نداشته و می‌ توانند توسط یک فرد، گزارش‌نویسی مالی را انجام دهند، می‌توانند از این نرم‌ افزار و ابزارهایی که دارد، بهره‌مند شوند. ناگفته نماند که قابلیت‌ها و ابزارهای زیادی داشته و حسابداران نسبتاً حرفه‌ای نیز از آن استفاده می‌کنند.

نرم‌ افزار هلو: بسیاری از افراد هلو را به‌عنوان بهترین نرم‌ افزار حسابداری شرکتی می‌دانند. این نرم‌افزار جزو انواع نسبتاً پیچیده و پرکاربردی است که امکانات متنوع و خوبی را در اختیارتان می‌گذارد. صدور فاکتور، تهیه فیش پرینت، بارکدخوان، امکان استفاده از POS بانکی، محاسبه مالیات و… از جمله ویژگی‌های کاربردی این نرم‌افزار هستند. نرم‌ افزار آرین سیستم: اگر به دنبال نرم‌افزاری مقرون‌به‌صرفه و همچنین پرکاربرد هستید، این نرم‌افزار جزو گزینه‌های نخست شما خواهد بود. از ویژگی‌های این محصول می‌توان به فضای کاربری مناسب، پشتیبانی ۱۰ساله و مناسب‌بودن برای انواع کسب‌وکارها اشاره کرد. با این نرم‌افزار می‌توانید به دو زبان لاتین و فارسی به تهیه گزارش پرداخته و حتی با تلفن همراه خود، به ثبت و ویرایش گزارش‌ها بپردازید.

نرم‌ افزار پارمیس: یکی دیگر از گزینه‌های مناسب و پرکاربرد، نرم‌افزار پارمیس نام دارد. این نرم‌افزار، برای افراد و کسب‌وکارهای کوچک یا متوسط کاربرد بهتری دارد؛ چرا که استفاده از آن ساده و راحت بوده و پیچیدگی خاصی ندارد. همچنین سازندگان این نرم‌افزار، نسخه‌های مختلفی از آن را در دسترس افراد قرار داده‌اند. (پارمیس پرو) برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط طراحی شده و (پارمیس استار) برای کسب‌وکارها و سازمان‌های بزرگ‌تر مورداستفاده قرار می‌گیرد.

نرم‌ افزار حسابداری پیوست: شاید بتوان گفت که نرم‌افزار پیوست، بهترین نرم‌ افزار حسابداری برای شرکت‌ها به‌حساب می‌آید. این نرم‌افزار با قدمت بالا و ویژگی‌های منحصربه‌فردی که در خود جای‌داده، بهترین گزینه برای شرکت‌ها و سازمان‌هایی محسوب می‌شود که حجم کاری زیادی داشته و نیازمند نرم‌افزاری قدرتمند و پرکاربرد هستند. اگر به دنبال نرم‌افزاری کامل و جامع هستید، این گزینه قطعاً مناسب شما است. نرم‌ افزار سپیدار سیستم: یکی از معروف‌ترین و همچنین پرفروش‌ ترین نرم‌ افزارهای حسابداری، نرم‌ افزار سپیدار سیستم نام دارد. این نرم‌افزار با دو نسخه (سپیدار) و (دشت) به مشتریان عرضه می‌شود.

نسخه سپیدار مربوط به کسب‌وکارهای متوسط و کوچک بوده و نسخه دشت نیز برای انواع خرده‌فروشی‌ها و فروشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از اصلی‌ترین ویژگی‌های این نرم‌افزار می‌توان به سازگاری آن با انواع نرم‌افزارهای ERP و CRM اشاره کرد. نرم‌ افزار شایگان سیستم: این نرم‌افزار با نام حسابگر به بازار عرضه شده و جزو قدیمی‌ترین نرم‌افزارهای حسابداری به‌حساب می‌آید. امکانات مختلف این نرم‌افزار در زمینه‌های حسابداری، انبارداری، دریافتی و پرداختی‌ها، دفتر چک، دفتر قسط و… امکان تهیه گزارشی استاندارد و بی‌نقص را برای کسب‌وکارهای کوچک، متوسط و بزرگ فراهم می‌کند.

پیشنهاد می کنیم مقاله را حتما مطالعه نمایید. نرم‌ افزار حسابداری محک: نرم‌ افزار محک یکی از مشهورترین گزینه‌های این لیست به‌ حساب می‌آید. این نرم‌ افزار در سه نسخه کلی عرضه می‌شود؛ نسخه فروشگاهی محک، نسخه شرکتی محک و نسخه تولیدی. هر کدام از این نسخه‌ها ویژگی‌های مختص به خود را داشته و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ می‌توانند از این نرم‌افزار بهره‌مند شوند. داشتن زیرسیستم‌های گوناگون مانند زیرسیستم بازرگانی، انبارداری، تولید، حقوق و دستمزدها و… از ویژگی‌های دیگر این نرم‌افزار است.

نرم‌ افزار فرداد: این نرم‌ افزار که توسط شرکت آرین سیستم تولید شده است، یکی از بهترین گزینه‌ها برای شرکت‌ها و کسب‌وکارهای کوچک محسوب می‌شود. از ویژگی‌های نرم‌افزار فرداد می‌توان به نصب و آموزش رایگان آن اشاره کرد. نکته قابل‌توجه درباره این نرم‌افزار این است که نسخه فروشگاهی برای آن وجود ندارد. کلام آخر اینکه: انتخاب درست، نتیجه بهتر به همراه دارد! تاکنون با ۱۰ مورد از برترین نرم‌ افزارهای حسابداری آشنا شده‌اید. فراموش نکنید که انتخاب نادرست نرم‌افزار حسابداری، می‌تواند ضررهای مالی زیادی برای کسب‌وکارها به همراه داشته باشد؛

بنابراینچرا انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری برای سازمان ها امری بسیار حیاتی است ؟ یکی از مهمترین و چالش برانگیزترین جنبه های راه اندازی هر کسب و کار، ثبت اطلاعات مالی، هزینه های ورودی و خروجی و محاسبه سود در هر زمان است. اگر صاحب یک بیزنس استارت آپی هستید، احتمالا مدیریت همه امور اداری و مالی کمی برایتان راحت تر باشد. اما در مورد شرکتهای بزرگتر، حجم بالای صورتحساب ها و داد و ستد در هر دوره می تواند ثبت وقایع مالی تجارت را دشوار کند. به همین دلیل انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری از ابتدا، یکی از ملزومات مدیریتی برای سازمان ها و شرکت هاست. و این بدان معنی است که باید از نرم افزارهای حسابداری کارآمد و مناسب برای کسب و کار بهره گرفت.

وظیفه نرم افزار حسابداری چیست؟

آنچه که از وظیفه یک نرم افزار حسابداری خوب انتظار می رود، پوشش دادن مدیریت فعالیت های مختلف در بحث مالی و حسابداری شرکت است. معمولا این فعالیت ها به چند دسته مشخص تقسیم می گردد:

  1. بررسی وضعیت کلی
  2. مدیریت دریافتها
  3. مدیریت پرداخت ها
  4. حقوق و دستمزد
  5. گزارش گیری جامع

از جمله فعالیت هایی هستند که ابزار محاسبه آنها در نرم افزارهای حسابداری وجود دارد. اگر شما صاحب یک کسب و کار باشید، با استفاده از نرم افزار حسابداری می توانید میزان سرمایه اولیه خود را تعیین و نیازهای کاری تان را در نرم افزار تعریف نمایید. اینگونه فاکتورهای مختلف را می توانید به ثبت برسانید، هزینه های ماهیانه کسب و کار مانند حمل و نقل، آب و برق و اجاره و حقوق پرسنل را نیز اعمال کنید و در انتهای هر بازه بازدهی سود را به آسانی محاسبه کنید. در نهایت نیز قادر خواهید بود تا از عملکرد کاری تان گزارش بگیرید و برای روند رسیدن به اهداف مالی تان برنامه ریزی کنید.

چرا به نرم افزار حسابداری نیاز دارید؟

تکنولوژی در اکثر مواقع به مقوله به روز بودن و استفاده بهینه و تمام و کمال از ویژگی های دلخواه کمک می کند. نرم افزارهای حسابداری نیز از این قاعده مستثنا نیستند. همچنین دوره استفاده از نرم افزار های آفلاین به سر رسیده و بحث پیشروی در زمان به یک موضوع جدی در کسب و کارها تبدیل شده است. در واقع صرفه جویی در زمان با استفاده از بهترین نرم افزار حسابداری می تواند تاثیر بی نظیری بر روی مدیریت مالی داشته باشد. علاوه بر این استفاده از این راهکارهای مفید مالی، امکان وجود خطاهای انسانی را به صفر می رساند و اطلاعات دقیق تر و بینشی وسیع تر از وضعیت مالی در دست خواهد بود.

ویژگی های بهترین نرم افزار حسابداری چیست؟

اهمیت و حساسیت خرید بهترین نرم افزار حسابداری، کمتر از نرم افزار هایی چون CRM نیست.() بنابراین برای خرید بهترین نرم افزار حسابداری، توجه به فاکتورهای ویژه ای که به شفافیت هرچه بیشتر وضعیت مالی کمک می کند، خالی از لطف نیست. مهمترین ویژگی های بهترین نرم افزار حسابداری به شرح زیر هستند:

  • کاربری آسان و گرافیک مناسب برای سهولت کارکرد پرسنل
  • داشبورد کامل و جامع برای دسترسی سریعتر و آسانتر
  • قابلیت شخصی سازی بر اساس نیازهای سازمان و تعداد کاربران
  • قابلیت به روز رسانی نرم افزار و استفاده از خدمات پشتیبانی
  • قابلیت گستردن نرم افزار و نصب ماژول های مختلف
  • پوشش دادن کل فعالیت های مورد نیاز امور مالی
  • قابلیت اتصال به سیستم هایی چون
  • امنیت بالای نرم افزار و مقاوم بودن در برابر هک شدن
  • قابلیت گزارش گیری با امکان تعیین سطوح دسترسی مختلف

جمع بندی

درست مثل انتخاب یک نرم افزار CMS و CRM مناسب، خرید بهترین نرم افزار حسابداری نیز نیاز به درک عمیق از نیازهای اساسی یک سازمان دارد. در واقع فاکتورهای انتخاب به طور کلی به دغدغه ها و میزان هزینه ای که یک سازمان مایل به پرداخت آن است بستگی دارد. علاوه بر این تمام نرم افزار های مالی و برنامه های معرفی شده با ویژگی های منحصر به فرد خود می توانند برای کسب و کار مرتبط خود بسیار سودمند و مفید باشند.  بهترین نرم‌ افزار حسابداری، گزینه‌ای است که پاسخگوی نیازهای یک شرکت بوده و بتواند گزارشی بی‌نقص از وضعیت مالی آن شرکت را ارائه کند. ناگفته نماند که استفاده از دانش و تخصص حسابداران نیز در این مسیر بی‌تأثیر نبوده و نباید از آنان غافل شد.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.