تاثیر چاپ فاکتور بر تصویر کلی کسب و کار یک امر انکار ناپذیر است و می تواند دیدگاه جامعه هدف را نسبت به کسب و کار شما به طور کامل تغییر دهد. فاکتورها به عنوان اینکه جریان نقدینگی را هم برای فروشنده و هم برای خریدار تعریف می کنند، به عنوان یکی از اسناد مهم یک کسب و کار محسوب شده و یکی از کاربردی ترین اسناد کسب و کار هستند که به صورت گسترده در بخش های مالی، حسابداری و فروش استفاده می شوند.
فاکتورها می توانند به شما کمک کنند عملکرد کسب و کار خود را ارزیابی کرده و استراتژی خود را برای رشد بیشتر تنظیم کنید. از آنجایی که فاکتور سند رسمی است که سوابق معاملات را ارائه می دهد، تجزیه و تحلیل آن، می تواند بینشی برای محبوب ترین محصولات یا خدمات، حجم فروش و موارد دیگر ارائه دهد. در نتیجه تاثیر چاپ فاکتور بر تصویر کلی کسب و کار بسیار بالا بوده و برندها باید چاپ فاکتور مناسب را در اولویت قرار دهند.
چاپ فاکتور در مجتمع تک گیفت
شاید قبل از مطالعه مطلب تاثیر چاپ فاکتور بر تصویر کلی کسب و کار فکر می کردید این برگه ساده به چه دردی می خورد اما در واقع این برگه هویت و ارزش کسب و کار ها را در بازار نشان می دهد. ما در وبسایت تک گیفت در کنار شمایم تا بهترین و مناسب ترین فاکتور را برای کسب و کار شما طراحی و چاپ کنیم.
تاثیر چاپ فاکتور بر برند سازی
امروزه فاکتور فروش با کیفیت و زیبا نقش مهمی در برند سازی و معاملات شما دارد. هم چنین نشانه اعتبار کسب و کار شما است. این برگه ی تجاری از جانب فروشنده صادر شده و جزئیات محصولات، خدمات مبادله شده (نوع، تعداد، قیمت، شماره فاکتور و غیره) در آن درج می شود. برخی از فاکتورها (فاکتورهای رسمی) اعتبار قانونی هم دارند و سند تجاری در نظر گرفته می شوند. وقتی در مجموعه خود از فاکتورها به جای کاغذهای بی ارزش و خالی از محتوا استفاده می کنید یعنی حیطه کاری شما گسترده و قابل اعتماد بوده و تاثیر چاپ فاکتور بر تصویر کلی کسب و کار به صورت بارزی قابل مشاهده است.
بایدها و نبایدهای چاپ فاکتور بر تصویر کلی کسب و کار
تفاوتی ندارد که شما دارای یک کسب و کار کوچک هستید یا بزرگ اما به فاکتور، این سند بازاری نیاز دارید پس باید بدانید چه مواردی را رعایت کنید تا تاثیر چاپ فاکتور بر تصویر کلی کسب و کار شما افزایش یابد:
- کلیه اطلاعات مندرج در فاکتورها به صورت شخصی سازی طراحی می شوند این مسئله برای طراحی و چاپ فاکتور رسمی اهمیت ویژه ای دارد زیرا این فاکتورها حاوی اطلاعات مشخصی است. در نتیجه باید نام برند یا مجموعه خود را برای چاپ فاکتور رسمی در داخل این سند قانونی درج نمایید که بهتر است نام برند یا فروشگاه در قسمت بالای این سند باشد.
• از فونت های خوانا استفاده کنید. همچنین رنگ های انتخابی برای متن و محتوا نیز اهمیت ویژه ای دارند.
• طراحی و چاپ فاکتور باید بر اساس زبان فارسی انجام شود این طراحی می توانند نتیجه بهتری برای صدور فاکتور شما داشته باشند.
• زمانی که ما در برگ اول چیزی می نویسیم این نوشته عیناً در برگه های بعدی نیز چاپ می شود. روی هم قرار گرفتن خطوط و نوشته ها در چاپ برگه های بعدی فاکتور بسیار مهم است و این خطوط و نوشته ها باید دقیقا روی هم قرار گیرند.
ه فاکتور را بسیار شلوغ طراحی نکنید، زیرا هدف اصلی فاکتور تبلیغات یا جلب مشتری نیست. اما به طراحی اصولی و مرتب بودن آن اهمیت ویژه ای دهید. - از کاغذ با گرماژ مناسب در چاپ فاکتور استفاده کنید. فراموش نکنید که فاکتور با کاغذ نامناسب دارای ماندگاری بالایی نیست و نمی شود برای مدت طولانی از آن استفاده کرد.
• یکی از بخش های با اهمیت در فاکتورهای خرید و فروش این است که تعداد و یا میزان فروش مشخص شود. ازاین رو در طراحی و چاپ فاکتور باید از نرم افزاری استفاده کرد که قابلیت تعریف واحدهای اندازه گیری مختلف را داشته باشد. وزن، تعداد، بسته و… از این نوع موارد است.
تاثیر چاپ فاکتور بر تصویر کلی کسب و کار و ضرورت آن
تا اینجای مطلب تاثیر چاپ فاکتور بر تصویر کلی کسب و کار در مورد تاثیر آن صحبت کردیم. حال در این بخش به بررسی ضرورت آن خواهیم پرداخت:
- اطمینان و اعتبار
در فاکتور موارد ضروری مانند، تاریخ و شماره ثبت فاکتور، شرح کالا، تعداد، قیمت واحد (فی)، قیمت کل، تاریخ خرید، مشخصات خریدار و فروشنده (نام، آدرس، شماره تماس و غیره)، مهر و امضای خریدار و فروشنده، توضیحات (مانند گارانتی، جزئیات روند پرداخت، توافقات و غیره) قید می شود. حال وقتی چنین منبع کاملی را در قالب یک برگه به مشتری ارائه می دهید خودتان اگر جای او بودید چه حسی از آن کسب و کار می گرفتید؟ بله یقینا اطمینان و اعتبار به آن حرفه برای شما در اولویت و به نوعی تضمین می شود، در واقع شما با ارائه این فاکتور به خریدار، به ساده ترین شیوه ممکن بذر اعتماد را در ذهن خریدار خود می کارید.
- حرفه ای بودن
فاکتورها نشان می دهند شما حرفه ای هستید و تجربه ی بهتری برای مشتری هایتان می سازد.
- حسابداری
مهم ترین هدف برای ، حفظ ثبت حساب های فروش است. این روش راهی برای پیگیری تاریخ فروش، میزان پولی که پرداخت شده و هر بدهی معوقه ای را فراهم می کند. فاکتورها ابزاری بسیار ارزشمند برای حسابداری هستند.
- بازاریابی
شرکتی که تمام فاکتورهای فروش را پیگیری می کند، می تواند از اطلاعات آن ها برای هدف قرار دادن پایگاه مشتریان خود استفاده کند. این امر در زمان توسعۀ استراتژی های بازاریابی کسب و کار ارزشمند است.
- قابل پیگیری بودن
فاکتور رسمی یک سند حقوقی معتبر است و برای معاملات مبلغ بالا، اهمیت زیادی دارد. پس خریدار با خیال راحت محصول را می خرد و می داند در صورت مغایرت یا مشکل، می تواند به مراجع قانونی شکایت کند. این اسناد به راحتی قابل پیگیری و رهگیری هستند. البته باید توجه داشت که چند مورد در قانونی بودن فاکتور مهم است که باید رعایت شود. از جمله این موارد می توان به تاریخ خرید، شماره فاکتور، مهر فروشگاه در فاکتور، امضای فروشنده اشاره کرد. در واقع این موارد باعث می شوند که یک فاکتور وجه قانونی داشته باشد و در صورت بروز مشکل بتوان از آن استفاده کرد.
- خدمات پس از فروش
در تاریخ خرید محصول نوشته می شود مشتری می داند اگر برای محصول مشکلی پیش بیاد فاکتور مانند یک کارت گارانتی عمل می کند. همین مورد در فاکتور به طرز خارق العاده ای تصویر کسب و کارتان را متمایز از سایرین می سازد. ارائه فاکتور فروش به مشتری، نشان می دهد در قبال محصولی که فروخته اید احساس مسئولیت می کنید و در صورت بروز هر گونه مشکل، پاسخگو خواهید بود.