برترین های کسب و کارعلمی و پزشکی

چربی سوز خانگی چیست؟

نوشیدنی های چربی سوز یکی از پرکاربردترین راهکارهای کمک به روند کاهش وزن هستند. این نوشیدنی‌ها در کنار رژیم غذایی کم کالری و ورزش و پوشیدن گن مخصوص بعد از جراحی شکم خیلی خوب جواب می‌دهند. اما اینکه کدام یک از نوشیدنی‌ها چربی سوز است جای سوال دارد. آیا همه دمنوش‌های گیاهی در کاهش وزن اثر دارند؟ کی باید از این نوشیدنی‌ها استفاده کنیم؟

بهترین نوشیدنی های چربی سوز به عنوان موثرترین و بی رحم ترین چربی سوز شکم و پهلو

برخی نوشیدنی‌ها، از جمله چای سبز و آب با بهبود متابولیسم و ارائه سایر فواید سلامتی، به کاهش وزن کمک می‌کنند. هنگامی که این نوشیدنی‌ها در کنار رژیم غذایی مناسب و ورزش مصرف شوند، در روند کاهش وزن تاثیر زیادی خواهند داشت. در ادامه با چند نمونه از موثرترین و بهترین نوشیدنی های چربی سوز آشنا خواهیم شد.

1. چای سبز بهترین نوشیدنی چربی سوز قبل از ورزش و حتی بعد از آن

چای سبز از شناخته‌شده‌ترین نوشیدنی‌های مفید برای سلامتی است. این چای آنتی اکسیدان بالایی دارد که یکی از مهمترین مواد برای سلامت است و تاثیر بالایی در کاهش وزن دارد. بررسی 14 مطالعه نشان داده‌است افرادی که به مدت 12 هفته چای سبز با غلظت بالا می‌نوشیدند، و از شکم بند چسبی استفاده میکنند، به طور متوسط 200 گرم تا 3.5 کیلوگرم بیشتر از افرادی که چای سبز نمی‌نوشیدند، وزن کم کردند.

2. قهوه نوشیدنی محبوب جهان؛ بهترین نوشیدنی چربی سوز برای باشگاه

قهوه از مهمترین نوشیدنی‌های جهان است، زیرا سطح انرژی و خلق و خوی را افزایش می‌دهد. این نوشیدنی حاوی کافئین بالایی است که در بدن به عنوان یک محرک عمل می‌کند و برای کاهش وزن مفید است. قهوه انرژی دریافتی را کاهش می‌دهد و متابولیسم را افزایش و همین فرآیند به روند لاغری کمک خواهد کرد. مطالعه‌ای روی 33 بزرگسال دارای اضافه وزن نشان داده‌است افرادی که قهوه حاوی 6 میلی‌گرم کافئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن می‌نوشند، کالری بیشتری نسبت به افرادی که کافئین کمتری مصرف می‌کنند می‌سوزانند.

3. چای سیاه هم چربی سوز است؛ محبوب‌ترین نوشیدنی ما ایرانی‌ها

چای سیاه هم مانند چای سبز حاوی آنتی اکسیدان است و روند کاهش وزن را در بدن تحریک می‌کند. این نوشیدنی سیاه سرشار از پلی فنول، نوعی آنتی اکسیدان قوی است که به کاهش وزن کمک خواهد کرد. مطالعات نشان داده‌اند که پلی فنول‌های موجود در چای سیاه با کاهش کالری دریافتی، تحریک تجزیه چربی و افزایش رشد باکتری‌های دوست‌دار روده باعث کاهش وزن می‌شوند. مطالعه‌ای روی 111 نفر نشان داد کسانی که روزانه 3 فنجان چای سیاه به مدت سه ماه می‌نوشند وزن بیشتری از دست داده‌اند. همچنین این افراد در مقایسه با گروه کنترل کاهش بیشتری در دور کمر داشته‌اند.

4. آب سالم‌ترین نوشیدنی چربی سوز قوی خانگی با اثرات مثبت بر سلامتی و کاهش وزن

افزایش مصرف آب یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای بهبود سلامت کلی بدن است. نوشیدن آب بیشتر ممکن است با سیر نگه داشتن فرد در بین وعده‌های غذایی و افزایش تعداد کالری‌هایی که می‌سوزانید، برای کاهش وزن مفید باشد. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف آب قبل از غذا می‌تواند باعث موفقیت در کاهش کالری و کاهش وزن شود. مطالعه‌ای روی 48 بزرگسال دارای اضافه وزن نشان داد کسانی که 500 میلی‌لیتر آب قبل از غذا می‌نوشند،و بطور مرتب از شکم بند لاغری سایز بزرگ استفاده میکنند، در حالی که از یک رژیم غذایی کم کالری پیروی می‌کردند، 44 درصد وزن بیشتر در طول 12 هفته نسبت به کسانی که قبل از غذا آب نمی‌نوشند، کم کردند.باید اشاره کنیم که نوشیدن آب سرد باعث افزایش مصرف انرژی در هنگام استراحت می‌شود.

5. نوشیدنی تهیه شده از سرکه سیب، بهترین نوشیدنی چربی سوز بعد از ورزش

سرکه سیب حاوی اسید استیک است که با کاهش سطح انسولین، بهبود متابولیسم، سرکوب اشتها و سوزاندن چربی، روند کاهش وزن را تحریک می‌کند. مطالعات حیوانی نشان داده‌است که اسید استیک از افزایش وزن جلوگیری می‌کند و تجمع چربی در شکم و کبد را کاهش می‌دهد. مطالعه‌ای روی 144 بزرگسال چاق نشان داد که نوشیدن روزانه یک نوشیدنی حاوی 2 قاشق غذاخوری سرکه در روز منجر به کاهش قابل توجه وزن بدن، دور کمر و چربی شکم در مقایسه با گروه دارونما می‌شود.

6. چای زنجبیل بی رحم ترین چربی سوز شکم و پهلو است

زنجبیل از بهترین ادویه‌های طعم‌دهنده برای غذاها و دمنوش‌هاست. این گیاه اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد و بر کاهش وزن تاثیر بالایی خواهد داشت. یک مطالعه نشان داد که موش‌هایی که به مدت 4 هفته از یک رژیم غذایی پرچرب همراه با 5 درصد پودر زنجبیل تغذیه کردند. کاهش قابل‌توجهی در وزن بدن و بهبود قابل توجهی در سطح کلسترول HDL (کلسترول خوب) در مقایسه با موش‌هایی که رژیم غذایی پرچرب بدون زنجبیل داشتند، نشان داده‌اند. باید اشاره کنیم که پودر زنجبیل غلیظ به کاهش اشتها و افزایش مصرف کالری کمک خواهد کرد.

معجون لاغری سرکه سیب سرکه

سیب فواید بسیاری برای بدن دارد که یکی از آنها افزایش متابولیسم و احساس سیری بیشتر است. برای تهیه این دمنوش لاغری جادویی به هفت فنجان سرکه سیب احتیاج دارید. هفت فنجان برای هفت روز هفته که هدف شماست! برای اثربخشی بیشتر می‌توانید در کنار سرکه سیب، لیموترش و برگ نعناع هم استفاده کنید. هر روز صبح یک فنجان از این معجون را نوش جان کنید. می‌توانید آن را در فریزر هم نگه‌داری کنید.

معجون لاغری معجزه آسای چای جینسینگ

جینسینگ یک ریشه‌ی گیاهی است که خواص درمانی فراوانی از جمله کاهش استرس، کاهش وزن و پیشگیری از سرطان دارد. این معجون لاغری، انرژی و متابولیسم بدن را افزایش داده و برای سلامتی شما بسیار خوب است. برای تهیه‌ی این معجون به دو تکه جینسینگ، کمی دارچین و عسل نیاز دارید. همه‌ی مواد را به مدت پنج دقیقه با آب جوش روی گاز بگذارید تا دم بکشد و سپس نوش جان کنید.

معجون لاغری آناناس و زنجبیل

زنجبیل یک ماده‌ی چربی سوز قوی است و متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد. آناناس هم یک میوه‌ی سرشار از فیبر است که باعث افزایش حس سیری می‌شود. علاوه بر آن سرشار از آنتی اکسیدان و فاقد کلسترول است. مواد مورد نیاز برای تهیه‌ی این معجون، یک لیوان آب آناناس، یک عدد پرتغال، یک فنجان آب زنجبیل و چهار تکه یخ است. کافیست همه‌ی این مواد را داخل مخلوط‌ کن بریزید و بعد نوش جان کنید. این نوشیدنی را می‌تونید قبل از پیاده‌روی امتحان کنید.

معجون لاغری زنجبیل و لیمو ترش

معجون لاغری زنجبیل و لیمو ترش دارای مقادیر بالایی از ویتامین C و آنتی اکسیدان است که به سم‌زدایی بدن کمک می‌کند و همین امر باعث کاهش وزن و دفع سموم می‌شود. برای تهیه‌ی این معجون کافیست دو بند انگشت زنجبیل تازه را با یک عدد لیمو ترش خرد شده، داخل مخلوط‌ کن بریزید و خوب هم بزنید. می‌توانید کمی زیره هم اضافه کنید تا خاصیت چربی سوزی آن بالاتر برود. حالا این مخلوط را از صافی رد کرده و هر روز صبح ناشتا مصرف کنید.

معجون لاغری گریپ فروت و خیار

گریپ فروت یک چربی سوز طبیعی است که کبد را پاکسازی کرده و متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد. این خاصیت گریپ فروت باعث می‌شود که حتی در حالت استراحت نیز وزن کم کنید. یک عدد خیار را خرد کرده و با یک لیوان آب، یک عدد گریپ فروت، یک لیموترش و یک مشت نعناع درون مخلوط کن بریزید. این معجون را ۳ تا ۵ بار در روز مصرف کنید. فیبر و آنتی اکسیدان‌های موجود در این معجون کمک زیادی به کاهش وزن می‌کنند.

معجون لاغری چای سبز و زنجبیل

چای سبز از قدیم برای کاهش وزن به کار برده می‌شد و همچنان نیز جزء دمنوش‌های لاغری پر‌استفاده برای لاغری محسوب می‌شود. ترکیب این ماده با زنجبیل خاصیت چربی سوزی آن را افزایش داده و موجب بالا بردن سوخت و ساز بدن می‌شود. می‌توانید یک لیوان از این معجون را قبل از ورزش مصرف کنید تا تاثیر آن را چند برابر کنید.

پرتکرارترین سوالات کاربران در مورد نوشیدنی های چربی سوز

1- بی رحم ترین چربی سوز شکم و پهلو کدام نوشیدنی است؟

سرکه سیب، چای سبز، پروتئین و نوشیدنی های سبزیجاتی مانند کرفس و خیار.

2- آیا مصرف نوشیدنی چربی سوز قبل از ورزش مفید است؟

بله. مصرف نوشیدنی‌های کم کالری، پرانرژی و کم کربوهیدرات باعث افزایش متابولیسم می‌شوند. این افزایش متابولیسم بر روند چربی سوزی و کاهش وزن اثر خواهد داشت.

3- آیا مصرف نوشیدنی چربی سوز بعد از ورزش مفید است؟

بله. مصرف نوشیدنی‌های چربی سوز بعد از ورزش، روند کالری سوزی ناشی از فعالیت ورزشی را حفظ می‌کند. در این حالت کاهش وزن ادامه خواهد داشت و روند لاغری زودتر پیش می‌رود.