چطور با پنل پیامکی به بهترین شکل با مشتریان ارتباط بگیریم؟ راهنمایی کامل و تجربه محور

ارتباط با مشتری یکی از کلیدهای موفقیت هر کسب وکاری است. با وجود اینکه ابزارهای مدرن ارتباطی متعددی وجود دارد پنل پیامکی همچنان به عنوان یکی از روش های ساده و تاثیرگذار شناخته می شود. اما برای استفاده موثر از این ابزار باید بدانیم چطور آن را به درستی به کار بگیریم. در این مقاله با تجربه های خودم در این زمینه نکات کاربردی و روش های حل مشکلات را بررسی می کنم.

بازاریابی | تبلیغات

چرا پنل پیامکی؟

وقتی تازه شروع به استفاده از پنل پیامکی کردم اولین چیزی که منو تحت تأثیر قرار داد سرعت بالا و تاثیر مستقیم این نوع ارتباط بود. ایمیل ها گاهی ممکن است به پوشه اسپم بروند یا اصلا دیده نشوند ولی پیامک تقریباً همیشه مستقیم به چشم مخاطب می رسد. همین موضوع باعث شد که از این روش برای اطلاع رسانی های مهم تخفیف ها و ارتباطات فوری با مشتریانم استفاده کنم.

شروع به کار با پنل پیامکی

برای شروع کار با پنل پیامکی باید یک سرویس دهنده خوب پیدا کنید. یکی از نکات مهمی که باید بهش دقت کنید تعرفه ارسال پیامک و قابلیت های اضافی مثل زمان بندی ارسال پیام است. یادمه اولین بار که یه پنل پیامکی گرفتم تعرفه های غیرشفاف من رو اذیت کرد چون هزینه ها به شکلی بود که اصلاً انتظارشو نداشتم! برای همین توصیه می کنم قبل از ثبت نام حتماً جزئیات تعرفه ها رو چک کنید.

ارسال پیام های شخصی سازی شده

یکی از بهترین کارهایی که می تونید با پنل پیامکی انجام بدید ارسال پیام های شخصی سازی شده است. تجربه ای که من داشتم این بود که وقتی نام مشتری در پیامک ذکر می شد نرخ پاسخ دهی به طرز قابل توجهی بالا می رفت. مثلاً به جای اینکه بگید “تخفیف ۲۰ درصدی برای همه” بگید : “سلام [نام مشتری]! شما می توانید از تخفیف ویژه ۲۰ درصدی ما استفاده کنید.”
نکته : اگر از API استفاده می کنید می تونید به راحتی اطلاعات مشتری ها رو از دیتابیس بگیرید و پیام ها رو به صورت اتوماتیک شخصی سازی کنید.

زمان بندی ارسال پیام ها

زمان ارسال پیامک بسیار مهمه. اگه پیام ها رو در زمان نادرست بفرستید نه تنها به هدف نمی رسید بلکه ممکنه مشتری ها رو ناراحت هم کنید. یادمه یه بار یه کمپین بزرگ راه انداختم و پیامک ها رو درست ساعت ۸ صبح روز تعطیل ارسال کردم. نتیجه اش؟ یه عالمه لغو اشتراک! 😅 پس سعی کنید پیام ها رو در ساعت هایی ارسال کنید که مشتری ها هوشیار و آماده باشن.

استفاده از پیام های تراکنشی

یکی دیگه از قابلیت های عالی پنل پیامکی پیام های تراکنشی است. این پیام ها برای اطلاع رسانی های فوری مثل تأیید پرداخت ارسال فاکتور یا تحویل محصول استفاده می شن. مشتری ها این نوع پیامک ها رو خیلی دوست دارن چون حس می کنن که شما همیشه به فکرشون هستید. مثلاً وقتی خریدی انجام می دن یه پیام تایید فوری دریافت می کنن که حس اعتماد رو تقویت می کنه.

  کاربرد                                                  نوع پیامک

 اطلاع رسانی تخفیف ها و پیشنهادات             پیامک های تبلیغاتی
 تأیید پرداخت پیگیری سفارش ارسال فاکتور     پیامک های تراکنشی
 یادآوری رویدادها تمدید اشتراک                   پیامک های یادآوری

مشکلات رایج و راه حل ها

پیامک ها به دست مشتری نمی رسن!

این یکی از مشکلاتی بود که اوایل باهاش خیلی درگیر بودم. اگه پیامک های شما به دست مشتری نمی رسه ممکنه مشکل از فیلترهای پیامکی باشه که برخی اپراتورها اعمال می کنن. یکی از راه حل هایی که پیدا کردم این بود که از شماره های خدماتی استفاده کنم که فیلترهای کمتری دارن.

هزینه های بالا؟

گاهی اوقات متوجه می شید که هزینه پیامک ها بیشتر از انتظارتونه. یکی از دلایلش می تونه ارسال پیامک های طولانی باشه. پیام های بیشتر از ۱۶۰ کاراکتر به عنوان چند پیام محسوب می شن. پیشنهاد می کنم همیشه پیام ها رو کوتاه و جذاب بنویسید.

یکپارچه سازی با CRM

یکی از بهترین تجربه های من در استفاده از پنل پیامکی یکپارچه سازی با سیستم CRM بود. این کار باعث می شه اطلاعات مشتری ها به صورت خودکار بروزرسانی بشه و بتونید پیام های دقیق تر و بهتری ارسال کنید. به علاوه با این کار می تونید تاریخچه ای از پیام هایی که برای هر مشتری ارسال شده داشته باشید و بر اساس اون ها کمپین های بعدی تون رو بهتر تنظیم کنید.

قوانین و مقررات پیامکی

باید حواستون باشه که ارسال پیامک های تبلیغاتی بدون رضایت مشتری ها غیرقانونیه. همیشه قبل از ارسال پیامک تبلیغاتی از مشتری ها اجازه بگیرید. یه بار بخاطر رعایت نکردن این موضوع مجبور شدم هزینه زیادی رو بابت شکایات پرداخت کنم. پس بهتره همیشه اشتراک مشتری ها رو با دقت مدیریت کنید.

نتیجه گیری

پنل پیامکی یکی از ابزارهای بسیار موثر برای ارتباط با مشتریانه اما برای اینکه بهترین نتیجه رو بگیرید باید به نکات مختلفی توجه کنید. شخصی سازی پیام ها انتخاب زمان مناسب مدیریت هزینه ها و رعایت قوانین از جمله مواردی هستن که باید رعایت کنید.

برای دریافت قیمت ارسال پیامک تبلیغاتی با آذرخش، وارد وبسایت پنل پیامکی آذرخش شوید.

پرسش و پاسخ

سوال ۱ : آیا استفاده از پنل پیامکی به صرفه است؟
بله در صورتی که از اون به درستی استفاده کنید. پیام های کوتاه و هدفمند همیشه به صرفه تر هستن و می تونن نرخ بازگشت سرمایه خوبی داشته باشن.
سوال ۲ : چگونه پیام های تبلیغاتی رو بدون مزاحمت برای مشتری ها ارسال کنم؟
بهتره همیشه از مشتری ها اجازه بگیرید و زمان مناسبی رو برای ارسال پیام انتخاب کنید. ارسال پیامک در ساعت های نامناسب می تونه باعث لغو اشتراک بشه.
سوال ۳ : چطور پیامک های شخصی سازی شده بفرستم؟
بیشتر پنل های پیامکی امکان استفاده از متغیرها رو دارن. می تونید نام مشتری یا اطلاعات خاص دیگه رو به صورت اتوماتیک در پیام ها وارد کنید تا مشتری احساس ویژه ای داشته باشه.

جدول نمونه پیام های تراکنشی

  نمونه پیام                                                                               نوع پیامک
 پرداخت شما با موفقیت انجام شد. شماره تراکنش : [شماره تراکنش]         تأیید پرداخت
 فاکتور شما ارسال شد. برای مشاهده جزئیات به پنل خود مراجعه کنید.     ارسال فاکتور
 سفارش شما ارسال شد و به زودی به دستتان خواهد رسید.                   پیگیری سفارش

در آخر خوشحال می شم نظرات و تجربیات خودتون رو درباره استفاده از پنل پیامکی با ما در میان بگذارید. شما چه تجربه هایی در این زمینه داشتید؟