برترین های کسب و کارعمومی

چکش حفاری چیست؟

امروزه تجهیزات حفاری بسیار متنوعی وجود دارد که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. یکی از این ابزار و تجهیزات چکش dth است. در این مقاله هدف از چکش مته dth چیست؟

دریل چکشی DTH چیست؟

dth نشان دهنده یک سوراخ است و چکش dth ابزاری است که می تواند سنگ ها و خاک را به خوبی سوراخ کرده و در آنها سوراخ ایجاد کند. این چکش به انتهای رشته متصل می شود. این چکش خوب با سرعت بالای گیاه سنگ سخت را می شکند و آن را به قطعات کوچک و پودر (که با آب مخلوط می شود) تبدیل می کند. چکش dth یکی از سریع ترین روش ها برای سوراخ کردن سنگ سخت است. Steniuk Frez بلژیکی و Ingersoll Rand آمریکایی این سیستم چکشی را در اواسط دهه 1950 اختراع کردند.

به همین دلیل است که چکش DTH پایین سوراخ با سوراخ کردن به سمت پایین سوراخ هایی با قطر بزرگ ایجاد می کند. ریشه این نام از مکانیسم ضربه ای چکش می آید که سوراخ های خوبی ایجاد می کند.

عمل

عملکرد این ابزار قرار دادن یک چکش (یک سیستم شگفت انگیز) در بالای مته است. لوله مته نیروی مورد نیاز برای پمپاژ سیال (آب، هوا یا سایر سیالات) را به چکش و مته منتقل می کند که چکش را فعال می کند و شروع به حفاری می کند. با عمیق شدن سوراخ، لوله های مته در امتداد خط مته متصل می شوند.

چکش حفاری کاملاً سیال است دو قسمت متحرک وجود دارد: یک شیر کنترل سیال و یک پیستون که مستقیماً به مته متصل است. بدنه چکش مته را تا حدودی صاف و ثابت نگه می دارد و به خوبی آن را هدایت می کند

انواع مته چکشی dth

ما همچنین بر اساس نوع مایع موجود، سه نوع چکش DTH داریم:

1. چکش بادی:

از این قطعات صنعتی برای حفاری سنگ های سخت استفاده می شود، اما سوراخ های کم عمق ایجاد می کنند. جریان هوا توسط کمپرسور هوا تامین می شود و با فشار دادن پیستون، چکش می چرخد ​​تا خاک را سوراخ کند.

2. چکش آبی:

این چکش در ابتدا توسط یک شرکت سوئدی ساخته شد. جریان آب مرتبط، بین 55 تا 744 لیتر در دقیقه (بسته به اندازه چکش)، چکش را تغذیه می کند. این نوع چکش بهتر از چکش بادی کار می کند و می تواند سوراخ های عمیق تری ایجاد کند.

3. چکش حفاری گل:

مزیت و فایده این نوع چکش این است که می توان از آن برای ایجاد سوراخ عمیق و خوبی در هسته سنگ استفاده کرد. با کمک این چکش زمان حفاری کاهش می یابد و ایمنی حفاری نیز بهبود می یابد.

برنامه حفاری martilyo dth

اما این چکش برای چیست و برای چیست؟ در زیر به این موارد استفاده می شود:

معدن:

یکی از کاربردهای اصلی این چکش استخراج مواد معدنی است. برای استخراج مواد معدنی به خوبی، باید بتوانیم سنگ ها و سنگ ها را حفاری کنیم. البته برای سوراخ کردن سنگ سخت به چکشی مانند چکش dth نیاز دارید که بتواند با قدرت سنگ را به قطعات کوچک بشکند و آنها را سوراخ کند. با این چکش می توان کار استخراج مواد معدنی را به سرعت انجام داد و این یکی از کاربردهای این چکش ضربه ای است.

چاه آب:

یکی دیگر از کاربردهای این چکش حفر چاه آب است. این چکش به خوبی می تواند تا عمق مورد نظر حفاری کند و مردم را به آب برساند. این یکی دیگر از کاربردهای چکش است که می تواند در صنایع کشاورزی و دامپروری و سایر موقعیت ها حائز اهمیت باشد.

کاربرد در صنعت فاضلاب؛

از جمله کاربردهای دیگر این چکش در صنعت فاضلاب و حفاری مورد نیاز این صنعت می باشد.

پنالتی:

یکی دیگر از کاربردهای مهم چکش dth کاربرد آن در صنعت ساختمان است. از این چکش برای سازه های ساختمانی، پی ریزی و کارهای دیگر استفاده می شود. امروزه از این چکش در صنعت ساختمان سازی بسیار استفاده می شود.

صنعت نفت و گاز:

در صنعت نفت و گاز، حفاری ایمن و مقاوم بسیار مهم است و به همین دلیل مطمئناً می توان از چکش DTH استفاده کرد. با این چکش می توانید سنگ های سخت را سوراخ کرده و از زمین خارج کنید تا گاز و نفت به دست آید.

این چکش در صنایع دیگری مانند راه آهن، کشتی سازی، صنعت برق و موارد دیگر کاربرد دارد. به طور خلاصه، هر جا که نیاز به حفاری باشد، این چکش می تواند مفید واقع شود. برای واردات کالا از چین با ما تماس بگیرید.