چگونه تدریس خصوصی زبان را شروع کنیم؟

در سال های اخیر با علاقه و انگیزه افراد برای یادگیری یک زبان، تدریس خصوصی پاسخگوی افرادی است که به دلایل مختلف می خواهند یک زبان جدید یاد بگیرند. با راه اندازی مدارس و موسسات مختلف، تقاضا برای دوره های زبان افزایش یافته است. در عین حال، علاقه‌مندان به تدریس خصوصی زبان‌های خارجی و کسب درآمد از این راه نیز رایج شده‌اند. کلاس ها معمولا به صورت آنلاین و حضوری است. انتخاب محیط مدرسه با زبان آموز.

پذیرش دانشجو | تدریس زبان انگلیسی

آیا برای آموزش زبان خصوصی داشتن مدرک دیپلم لازم است؟

جواب کوتاه، نه است. بسیاری از مدرسین زبان شناخته شده از صلاحیت تدریس خاصی برخوردار نیستند و به دلیل مهارت های خود دانش آموزان را جذب می کنند. این مشکل به این معنی نیست که اصلاً برای گرفتن مدرک اقدام نکنید، زیرا بسیاری از مدارس برای استخدام به عنوان معلم از شما باید مدرک زبان (TTC، TOEFL، IELTS و …) داشته باشید. چیزی که بیشتر از مدرک در آموزش زبان قابل مشاهده است، توانایی شما در آموزش و درک بخش های مختلف یک زبان مانند واژگان، گوش دادن، نوشتن، صحبت کردن و غیره است. البته باید توجه داشت که دانش بدون تدریس خوب دلیل نمی شود که بتوان گرامر را به خوبی توضیح داد و درس خصوصی را هدایت کرد. بنابراین باید نسبت به توانایی ها و دانش خود واقع بین باشید و سعی کنید نقاط ضعف خود را تقویت کنید.
پذیرش دانشجو | تدریس زبان انگلیسی
پذیرش دانشجو

اگر واقعاً قصد یادگیری زبان ها را به صورت خصوصی دارید، باید بتوانید دانش آموزانی پیدا کنید. اگر این اولین تجربه شماست، پیدا کردن یک کارآموز ممکن است در ابتدا دشوار به نظر برسد، اما نباید دلسرد شوید. بسیاری از سایت ها برای تدریس خصوصی تبلیغ می کنند و شما می توانید با ارسال درخواست خود دانشجو استخدام کنید.

راه هایی برای جذب دانش آموزان

با این حال، اگر دانش و مهارت خوبی داشته باشید، معلم نمی شوید باید تمرین کنید و شاگرد جذب کنید انجام این کار در ابتدا چالش برانگیز است در ادامه به مواردی برای جذب دانشجو می پردازیم

1. یک وب سایت ایجاد کنید و خود را معرفی کنید

دانش‌آموزان عموماً می‌خواهند درباره معلم خود بیشتر بدانند. داشتن یک وب سایت می تواند راهی عالی برای معرفی خود باشد. در صورت داشتن مدرک زبان می توانید آن را به همراه قیمت دروس و اطلاعات دانش آموزان در سایت قرار دهید. اگر نمی دانید چگونه یک وب سایت ایجاد کنید، نگران نباشید. وب سایت های زیادی وجود دارند که به شما در ساخت وب سایت کمک می کنند و حتی قالب های آموزشی عالی دارند.

2. با مخاطبین شروع کنید

اگر می خواهید همکلاسی پیدا کنید، ابتدا باید در مورد او به دیگران بگویید. پس بهتر است از دوستان و خانواده شروع کنید و بپرسید که آیا آنها یا دوستانشان به دنبال معلم زبان هستند؟ داشتن شهرت تدریس خوب بسیار مهم است و اگر شهرت و الگوی تدریس شما از طریق دانش آموزانی که نتایج خوبی کسب کرده اند پخش شود، نتایج عالی خواهد بود.

3. در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید

فعال بودن در شبکه های اجتماعی یکی از راه های سریع و جذاب برای یافتن دانش آموزان بیشتر است. از آنجایی که اکثر کاربران شبکه‌های اجتماعی را جوانان تشکیل می‌دهند، می‌توانید محتوای آموزشی را ویرایش کنید تا تماشای آن برای مخاطبانتان جذاب و سرگرم‌کننده باشد.

4. یک وبلاگ یا کانال یوتیوب راه اندازی کنید

راه دیگر برای جذب دانشجو، راه اندازی کانال یا وبلاگ یوتیوب مرتبط با یادگیری زبان است. هنگامی که مردم به دنبال پاسخ سوالات خود هستند، ممکن است از سایت یا وبلاگ شما بازدید کنند. در نتیجه می توانید مخاطب جذب کنید و به مشتریان آموزش دهید.

نکات کلی برای بهبود دروس خصوصی

1. حوزه تدریس خود را مشخص کنید. برای جذب دانشجو باید بدانید که می خواهید روی چه بخشی از دوره تمرکز کنید. تجربه تدریس می تواند شما را از سایر معلمان فعال در این زمینه متمایز کند. به عنوان مثال، شما فقط می توانید یک مکالمه مقدماتی یا پیشرفته یا فقط داشته باشید.

2. برای تدریس برنامه ریزی کنید. اگر از کتاب یا روش خاصی استفاده می کنید، باید سعی کنید مطالب را با توجه به مدت زمان جلسه تقسیم بندی کنید و با برنامه ریزی پیش بروید.

3. اشتباهات دانش آموز خود را شناسایی کنید. مقداری از زمان خود را برای پرسیدن، پاسخ دادن و اشکال زدایی سؤالات اختصاص دهید.

4. با دانش آموزان خود رابطه نزدیک برقرار کنید. بسیاری از دانش آموزان نمی توانند وقتی کلاس خیلی جدی است تمرکز کنند و بنابراین چیزی یاد نمی گیرند.

5. از شبکه های اجتماعی و فیلم و سریال یا آهنگ برای آموزش استفاده کنید. دانش آموزان تمایل دارند هر دلیلی برای فرار از بار مطالعه پیدا کنند. از آنجایی که استفاده از فیلم و سریال در آموزش بسیار کاربردی و موثر است، می توانید قسمت هایی از فیلم و آهنگ را آموزش دهید.

6. در روش های تدریس خود متنوع باشید. تمرکز دانش آموزان با یکدیگر متفاوت است. اگر فقط از یک روش تدریس استفاده کنید، ذهن دانش آموز خسته می شود و برای تمرکز تلاش می کند. و این دلیل بر اخراج دانش آموز از کلاس می شود. نتیجه این است که آنها نمی خواهند در کلاس شرکت کنند.

7. درس را برنامه ریزی کنید. طرح درس مفصل می تواند در تدریس موثر باشد.

8. اشتباهات را تصحیح کنید. بسیاری از دانش آموزان برای حل مشکلات یا آماده شدن برای امتحانات در کلاس های خصوصی شرکت می کنند. بنابراین باید از آنها خواست تا مشکلات خود را مطرح کرده و به آنها کمک کنند.

9. از دانش آموز خود بخواهید صحبت کند. یکی از جنبه های مهم یادگیری زبان صحبت کردن است. در ابتدا، معمولاً برای دانش آموزان دشوار است که خودشان صحبت کنند. از آنها بخواهید جملات را تکرار کنند یا مطالب را برای شما توضیح دهند تا مطمئن شوید که هر قسمت را درک می کنند. حتی می توانید از آنها بخواهید که برخی از مطالب درس را برای شما خلاصه کنند.

10. اگر دوره آنلاین دارید، به یاد داشته باشید که از تصاویر و فیلم ها در کلاس استفاده کنید و مطالب را برای درک بهتر مرور کنید.