برترین های کسب و کارعمومی

چگونه حافظه ایکس باکس ۳۶۰ را پاک کنیم

چرا کنسول بازی ما کند شده است ؟

کنسول های بازی جدید مانند ایکس باکس سری ایکس و سری اس ، پلی استیشن 4 و … به کامپیوتر بسیار شبیه هستند. این کنسول ها از حافظه ی کش استفاده نموده که موجب دسترسی بهتر به حافظه می گردد. اگر به تازگی به  و اس و یا ایکس باکس وان اقدام نموده اید ، باید با چگونگی پاک کردن حافظه کش این دستگاه ها آشنایی داشته باشید. بسیاری از مشکلات این دستگاه ها مانند کند شدن دستگاه و هنگ کردن و … به پر شدن حافظه کش مربوط می شود. حال ما برای رفع این مشکلات یک راهکار ساده داریم و آن هم پاک نمودن حافظه کش می باشد. این کار اصلاً سخت نبوده و به راحتی قابل انجام است. حال نحوه انجام این کار را و همچنین  خرید battlefield 2042  و  هر یک از کنسول های ایکس باکس اس و ایکس و وان را بررسی می کنیم.

از کجا بفهمیم ایکس باکس 360 چند گیگ است | برگرداندن بازی پاک شده در ایکس باکس 360 | برگرداندن بازی پاک شده در ایکس باکس سری اس

پاک کردن کش در ایکس باکس سری ایکس و سری اس چگونه است ؟ در سیستم رایانه برای پاک نمودن حافظه ی کش چندین راه دارید. در کنسول های بازی ایکس باکس سری ایکس و اس هم اینگونه است. حال ما به بررسی دو راه پرداخته و هر یک از آنها را توضیح می دهیم. ماهیت یکی از این راه ها ، سخت افزاری است و راه دیگر به صورت نرم افزاری است. پاک نمودن کش با خاموش و روشن نمودن کنسول

شاید ابتدایی ترین و راحت ترین راه پاک نمودن کش ، این روش باشد. دستگاه ایکس باکس خود را خاموش نموده و کابل برق آن را از پریز برق جدا کنید. حال کمی صبر کنید و پس از مدتی مجدداً کنسول را روشن نمایید. در وضعیتی که کنسول به صورت کاملاً خاموش است ، دکمه پاور را چندین بار بزنید. بعد از وصل شدن دوباره کنسول به پریز برق و روشن شدن آن ، حافظه ی کش پاک می شود. بدین ترتیب با پاک نمودن کش ، سرعت و عملکرد کنسول بهبود پیدا می کند.

پاک کردن کش در ایکس باکس به صورت نرم افزاری اگر موفق به پاک نمودن حافظه ی کش از طریق سخت افزاری نشدید ، باید از طریق نرم افزاری آن را پاک کنید. با این روش می توانید با استفاده از منوی ایکس باکس این کار را انجام دهید. برای این کار باید چندین مرحله ی زیر را بپیمایید. ابتدا دکمه ی ایکس باکس روی کنترلر را زده و به بخش تنظیمات وارد شوید. پاک نمودن حافظه ی کش در ایکس باکس وان چگونه است ؟

روش اول : ابتدا کنسول ایکس باکس خود را خاموش نمایید. آداپتور آن را از پریز برق خارج کنید. در همین حالت انگشت خود را بر روی لوگوی ایکس باکس گذاشته و اندکی صبر کنید و انگشت خود را برندارید. پس از گذشت اندک زمانی می توانید کابل برق کنسول را به برق زده تا دستگاه روشن شود. روش دوم : اگر با وضعیتی مواجه شدید که کنسول هنگ کرده و به بخش اجرای بازی وارد نمی شود ، بهتر است بدین صورت عمل کنید. کنسول را ریست نموده و بازی ها را مجدداً نصب نمایید. البته با این کار تمامی اطلاعات و محتویات دستگاه پاک شده و باید از نو برای نصب و دانلود تمامی اطلاعات و بازی ها اقدام کنید. بهترین روش برای افزایش سرعت دانلود ایکس باکس سری ایکس و سری اس

پس از پاک کردن کش در ایکس باکس ، تا حدودی مشکل کندی دستگاه شما رفع می شود. یکی دیگر از مشکلاتی که در ارتباط با سرعت این دستگاه ها وجود دارد ، سرعت در حین دانلود است. برای بهبود سرعت دانلود می توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید : سرویس اینترنت پر سرعتی خریداری کنید. اگر اینترنت کنسول شما از طریق وای فای تأمین می شود ، دستگاه را در نزدیکترین محل به وای فای قرار دهید. توقف دانلود و ادامه دادن دانلود می تواند موجب افزایش یافتن سرعت دانلود شود. تنظیم کنسول ایکس باکس بر روی گزینه Rest Mode موجب افزایش سرعت دانلود می گردد. اگر امکان اختصاص هزینه بیشتری را دارید ، اینترنت پر سرعت تری را خریداری کنید تا مشکل کندی سرعت دانلود را به صورت اساسی رفع کنید. تغییر DNS بر روی کنسول های ایکس باکس با پاک کردن کش در ایکس باکس و تغییر DNS ، می توانید سرعت دانلود را در این کنسول ها به طور قابل ملاحضه ای افزایش دهید. برای این کار به صورت زیر عمل کنید.

کلام آخر

کندی سرعت در کنسول های بازی به شکل های متفاوتی ظاهر می شود. کندی در زمان دانلود بازی ها ، کندی در زمان کار با برنامه ها و انتقال از یک بازی به بازی دیگر و … از جمله این مشکلات هستند. پادلایل متعددی برای پاک‌کردن پروفایل Xbox 360 یا Xbox 1 وجود دارد. اینکه قبل از فروش یا بخشیدن کنسول‌های بازی پروفایل دستگاه را پاک کنید ایده بسیار خوبیست، بدین ترتیب شخص دیگری نمی‌تواند به حساب کاربری شما دسترسی یابد. در برخی از موارد حذف و بازیابی پروفایل به حل مشکلات کنسول که در نتیجه داده‌های ناقص یا خراب حاصل می‌شود، کمک می‌کند. اگرچه می‌توان هم پروفایل Xbox 360 و هم پروفایل Xbox 1 را پاک نمود، اما فرایند پاک‌کردن اطلاعات در هر دو کنسول یکسان نیست.

نحوه پاک‌کردن پروفایل Xbox 360 و Xbox 1

کنسول‌های Xbox 360 به طرزی منحصربه فردی پروفایل یوزر را مدیریت می‌کند. پروفایل به دستگاهی که اطلاعات در آن ذخیره است مرتبط می‌باشد، اما اجباری نیست که پروفایل بر روی هارد داخلی ذخیره شود. این امر ناشی از این واقعیت است که Xbox 360 از اساس هم با هارد درایو و هم بدون آن قابل استفاده است، بنابراین کنسول‌های فاقد هارد درایو از قابلیت ذخیره اطلاعات بر روی ابزاری خارجی، همچون فلش برخوردار است. هنگامی که Xbox 360 خود را روشن می‌کنید، پروفایل یا روی هارد درایو داخلی، یا روی یکی از کارت‌های حافظه یا حتی روی فلش ذخیره می‌شود. برای پاک‌کردن پروفایل باید بدانید که این داده‌ها دقیقاً کجا ذخیره شده‌اند.

نخستین گام دسترسی به سیستم تنظیمات Xbox می‌باشد. بدین منظور دکمه Guide (راهنما) در مرکز دسته را فشار دهید تا راهنمای Xbox باز شود. در ایکس باکس 360، پروفایل بر روی هارد درایو یا حافظه فلش ذخیره می‌شود. همینجا صفحه‌ایی ظاهر می‌شود که می‌توانید تمام اطلاعات ذخیره در پروفایل دستگاه را مشاهده نمائید. نکته: زیرا پروفایل ممکن است روی هارد درایو، کارت حافظه خارجی یا فلش ذخیره شده باشد. پاک‌کردن پروفایل دائمی می‌باشد، بنابراین آخرین شانس شما برای تصمیم‌گیری است. دو گزینه پیش روی شماست، و انتخاب گزینه صحیح از اهمیت ویژه‌ایی برخوردار است:

  • اگر می‌خواهید تمام بازی‌ها و مواردی که به پروفایل شما مرتبط است را برای همیشه پاک کنید، گزینه Delete Profile(پاک‌کردن پروفایل) را انتخاب و دکمهA را فشار دهید.
  • اگر فکر می‌کنید شاید بعدها خواستید پروفایلتان را بازیابی نمائید، گزینه Delete Profile Only (فقط پاک‌کردن پروفایل) را انتخاب و دکمه A را فشار دهید.

مهم:

اگر به اینترنت و پسورد پروفایل دسترسی داشته باشید می‌توانید پروفایل پاک شده را بازیابی کنید، اما بازی‌های ذخیره که پاک کرده‌اید به هیچ وجه قابل بازیابی نیستند. پس از آنکه نوع پاک‌کردن پروفایل را انتخاب و اجرا کردید، باید اندکی صبر کنید تا Xbox پروفایل را پاک کند. هنگامی که فرایند به اتمام رسید، صفحه‌ایی حاوی اطلاعات باقی مانده از پروفایل در دستگاه باز می‌شود. اگر فقط پاک‌کردن پروفایل را انتخاب نموده باشید، صفحه‌ایی خواهید دید که هیچ اطلاعاتی از پروفایل در آن وجود ندارد. نحوه پاک‌کردن پروفایل ایکس باکس وان، ایکس باکس وان اس و …

برخلاف Xbox360 شما نمی‌توانید پروفایل Xbox1 را روی ابزاری خارجی اعم از فلش ذخیره نمائید، بنابراین برای پاک‌کردن پروفایل لازم نیست محل ذخیره اطلاعات روی کنسول را جستجو کنید. نکته: اگر می‌خواهید از شر کنسول بازی خود رها شده و همه اطلاعات آن را یکجا پاک کنید. می‌توانید به جای اینکه فقط پروفایل را پاک کنید، دستگاه Xbox1 خود را reset کنید. نخستین گام دسترسی به منوی سیستم تنظیمات Xbox1 است. بدین منظور دکمه Guide (راهنما) روی دسته را فشار دهید. اگر فقط یک پروفایل به شما متصل باشد، به طور اتوماتیک انتخاب خواهد شد. این امر فرایند پاک‌کردن پروفایل از روی را به اتمام می‌رساند.

هشدار: هنگامی که پروفایل پاک می‌شود، اطلاعات مرتبط با Kinect و مراحل بازی‌هایی ذخیره شده برای همیشه از بین می‌رود. با این وجود، اگر اطلاعات مربوط به مراحل بازی در cloud ذخیره شده باشد، می‌توانید بعدها به آن دسترسی یابید. برای بازیابی پروفایل، فقط کافیست به اینترنت و پسورد پروفایل خود دسترسی داشته باشید. امیدواریم از نوشته روش حذف پروفایل‌ ایکس باکس رضایت داشته باشید.  کردن کش در ایکس باکس سری ایکس و اس و ایکس باکس وان از برخی جهات مشکل کندی سرعت را رفع می کند. برای مشکل کندی در دانلود بازی ها چندین راهکار ارائه نمودیم که برخی از آنها به صرف هزینه نیازی ندارد. امیدواریم با این دو تکنیک بتوانید از کار کردن با کنسول خود بدون کندی سرعت ، لذت ببرید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.