برترین های کسب و کارعمومی

چگونه قهوه ماسالا درست کنیم

چای ماسالا یا ماسالا چای یک نوشیدنی گرم، خوش طعم و اصیل هندی است. به طور سنتی از پودر چای سیاه، ادویه جات، زنجبیل، شیر و شکر تهیه می شود. شما ممکن است این چای را در هر گوشه و کنار کشور و همچنین در اکثر خانواده ها پیدا کنید. این چای در دنیای غرب نیز جای دارد. اما روش تهیه ماسالا با شیر به چه صورتی است؟

شریدنس، خرید انواع قهوه و بهترین تولید کننده کپسول قهوه با بهترین قیمت و کیفیت

کارخانه قهوه شریدنس بهترین و معتبرترین فروشگاه فروش انواع قهوه است فعالیت خود را به عنوان تامین کننده و تولید کننده انواع قهوه و کپسول قهوه ایرانی و… آغاز کرده است. با توجه به تخصص و تجربه تیم قهوه شریدنس، تامین سفارشات در سراسر ایران به صورت تخصصی و با عرضه سریع و مقرون به صرفه محصولات برای مصرف کنندگان در سریع ترین زمان ممکن انجام می شود.

کارخانه قهوه شریدنس با تجربه طولانی، کسب نماد اعتماد الکترونیکی و همچنین رضایت مندی کامل مشتریان را تضمین می کند. ضمانت محصولات ما شامل اصالت، بسته بندی زیبا، کیفیت بالا و قیمت مناسب می باشد. شما مشتریان گرامی می‌توانید برای خرید انواع قهوه، خریده کپسول قهوه با ترکیب های مناسب و متنوع همچنین با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت در کوتاه ترین زمان ممکن خریداری نمایید. هدف ما کسب رضایت شما مشتریان گرامی می باشد

MASALA CHAI چیست؟

چای ماسالا یک نوشیدنی سنتی هندی است که با ادویه جات گرم از جمله زنجبیل تهیه می شود و یک طبع کاملا گرم دارد. اصطلاح ماسالا به ادویه جات و چای به زبان هندی اشاره دارد.این چای از ترکیب شیر و ادویه جات تند هندی تهیه می شود. با ترکیب کردن چای سیاه، ادویه جات گرم و زنجبیل دم کرده می توان یک چای ماسالا فوق العاده داشته باشیم. این یکی از رایج ترین نوشیدنی های گرم روزانه است که توسط جمعیت زیادی در هند مصرف می شود. در کشور هند این نوشیدنی را می توان در رستوران های درجه یک، غرفه های چای و فروشندگان خیابانی خریداری و میل کرد

ترکیبی که از ادویه جات برای تهیه چای ماسالا استفاده می‌شود، می‌تواند از یک دستور به دستور دیگر متفاوت باشد. میخک، هل، دارچین، رازیانه و زنجبیل از جمله این ادویه‌ها هستند. خوبی دستورالعمل تهیه چای ماسالا این است که شما می‌توانید با ادویه جات مورد نظرتان بازی کنید، مقدار اولیه آن ها را کم و زیاد کنید و یا هر زمانی که خواستید، مقداری به آن ها اضافه نمایید تا به ترکیب دلخواه خود برسید، ترکیبی که دل چسب ترین طعم را به شما هدیه می دهد. شما حتی می توانید با اضافه کردن برخی ادویه جات غیرمعمول، دستورالعمل اصلی را تغییر دهید

چای ماسالا چه خواصی دارد؟

پیش از پرداختن به نحوه آماده‌سازی این نوشیدنی جذاب بهتر است ابتدا با خواص آن آشنایی پیدا کرد تا افراد از کاربردهای بی‌نظیر چای ماسالا اطلاع پیدا کرده و برای یک‌بار هم که شده از چشیدن این چایی شگفت‌انگیز غرق در لذت شوند. از جمله مهم‌ترین خواص آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود معده و گوارش
  • تنظیم فشار خون
  • جلوگیری از سرطان
  • کمک به کاهش وزن
  • تنظیم قند خون
  • تنظیم کلسترول
  • مفید برای قلب و عروق
  • افزایش میل جنسی
  • نشاط‌آور
  • آرامش‌بخش
  • کمک به هضم غذا
  • تسکین دردهای قاعدگی
  • انرژی‌زا
  • تقویت کننده سیستم ایمنی
  • درمان سرماخوردگی
  • ضد التهاب
  • بهبود عملکرد حافظه و… .

طرز تهیه چای ماسالا

طرز تهیه چای ماسالا مخصوصا در یک روز بارانی به این صورت است که اگر می خواهید چای بسیار غلیظی داشته باشید، توصیه می کنم مواد را در شیر به تنهایی دم کنید و یا از نسبت آب و شیر 1 : 2 استفاده کنید.

ترکیبات چای ماسالا

پودر چای سیاه: از پودر چای سیاه هندی برای دستیابی به طعم قوی برای طعم این چای استفاده می شود.

ادویه جات مخصوص: در این دستور از انیسون ستاره ای، هل، میخک، دارچین و دانه فلفل سیاه استفاده شده است.

زنجبیل: طعم گرم و خوبی به چای می دهد.

شیر: شیر بهترین طعم را به این چای سنتی می دهد.

شکر قهوه ای: در صورت تمایل می توانید از شکر و یا شیرین کننده های مورد علاقه خود استفاده کنید.

روش تهیه چای ماسالا

برای تهیه چای ماسالا می توانید از ترکیبات مورد نظر و علاقه خود استفاده کنیدف بعضی ها با اضافه کردن و کم کردن یک ادویه نیز می توانند این چای را به خوبی تهیه و میل کنند. حتی می توان آن را شیرین و یا بدون ترکیبات شیرین کننده میل کرد، پس دست شما در تهیه این چای کاملا باز است و می توانید ترکیبات دلخواه خود را داشته باشید.

ادویه هایی که برای تهیه این چای فوق العاده به کار برده می شود، معمولا شامل: زنجبیل تازه، هل، دارچین، میخک، دانه های فلفل سیاه، انیسون ستاره ای و … است که همه ان ها ادویه هایی گرم و خوش طعم هستند. تمام ادویه ها را کمی خرد کرده و استفاده کنید.

طرز تهیه

ماسالا یا پودر ادویه: ادویه جات موردنظر خود را یا مخلوط کن به صورت پودر و یا به صورت درشت خرد کرده و کنار بگذارید.

پودر چای: به ظرف موردنظرتان که روی حرارت متوسط قرار دارد​​، 1 فنجان آب و 2 قاشق چایخوری پودر چای سیاه اضافه کنید. آن را به مدت 3 تا 5 دقیقه کنار بگذارید تا دم بکشد.

ادویه و زنجبیل: بعد از دم آوری چای نوبت به اضافه کردن پودر ادویه خرد شده و زنجبیل است.

شیر: بعد از اضافه کردن ادویه جات 2 فنجان شیر، و در صورت تمایل کمی شکر قهوه ای را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. بگذارید مخلوط چای پف کند.

نکاتی بعد از دم آوری چای

بعد از اینکه چای با ترکیبات موردنظرتان آماده شدف آن را از روی حرارت بردارید و در حدود یک دقیقه کنار بگذارید تا مواد و ادویه جات داخل آن کمی ته نشین شود، سپس مخلوط چای را با یک صافی تمیز فیلتر کنید و داخل فنجان بریزید. همچنین می توانید قبل از سرو چای را کف دار کنید.

در صورت اضافه نکردن شکر، می توانید به آن شکر قهوه ای یا سفید اضافه کنید چون یک طعم سنتی به چای ماسالا می دهد، اما می توانید با عسل، شکر نارگیل و سایر شیرین کننده های دیگر آن را میل کنید.

نکات مهم برای تهیه چای ماسالا

چای ماسالا یکی از نوشیدنی‌های گرم و پرخاصیتی است که از ترکیب ادویه‌های گرم و متفاوت تهیه می‌شود. باید گفت که بافت این نوشیدنی بسیار دلچسب و گرم بوده و خواص بسیار زیادی را در خود جای داده است.درواقع چای ماسالا علاوه بر طعم لذیذ خود خاصیت‌های بی‌نظیری برای درمان انواع بیماری‌های گوارشی، درمان سرماخوردگی، کمک به کاهش وزن و… دارد.

روش‌های متعددی برای دم‌آوری این نوشیدنی وجود دارد که یکی از بهترین روش‌های آن استفاده از دستگاه اسپرسوساز است؛ از این جهت افراد زیادی به دنبال آموزش طرز تهیه چای ماسالا با دستگاه اسپرسو هستند تا در سریع‎ترین زمان ممکن با بهره بردن از این دستگاه و یا نازل بخار آن، نوشیدنی خود را آماده کنند. همچنین روش‌های دیگری از جمله بهره بردن از فرنچ پرس و قابلمه نیز برای تهیه چای ماسالا کاربرد دارند.