کاربرد plc در صنعت نفت

کاربرد plc در صنعت نفت و گاز چیست؟ کاربرد PLC در صنعت نفت و گاز چیست؟ به اتوماسیون صنعتی زیمنس، فروشگاه و تامین کننده مورد اعتماد زیمنس plc خود بپیوندید. چرا از PLC ها در صنعت نفت و گاز استفاده می شود؟ PLC در صنعت جهانی به عنوان جایگزین بسیار مناسبی برای سیستم رله بانکی مورد استفاده قرار گرفته است.

Overview plc

نگاهی گذرا به کنترل‌کننده‌های PLC PLC برای خودکارسازی فرآیندهای صنعتی، مانند خطوط مونتاژ در کارخانه‌های تولید، کارخانه‌های فرآوری سنگ معدن، یا کارخانه‌های تصفیه فاضلاب استفاده می‌شوند. PLC ها کنترل کننده های کوچک قابل برنامه ریزی هستند که به طور قابل اعتماد در محیط های سخت صنعتی مانند دماهای شدید، شرایط مرطوب، محیط های خشک یا گرد و غبار کار می کنند.

PLC برای محیط های صنعتی ناهموار بسیار مناسب است. به عبارت دیگر، یک plc را می توان به عنوان یک کامپیوتر دیجیتال منعطف در نظر گرفت که قادر به کنترل و مدیریت فرآیندهای الکترومکانیکی یک محیط صنعتی است. plc در صنعت نفت و گاز

PLC ها بسیار شبیه کامپیوترهای شخصی هستند. هر دو دارای منبع تغذیه CPU (واحد پردازش مرکزی)، ورودی و خروجی (I/O)، حافظه و نرم افزار عامل هستند. مهمترین تفاوت بین PLC و رایانه شخصی این است که یک PLC می تواند عملکردهای جداگانه و پیوسته ای را انجام دهد که یک رایانه نمی تواند.

کاربرد PLC در صنایع مختلف

PLC در تولید شیشه، تولید کاغذ، تولید سیمان و غیره کاربرد دارد. استفاده می شود.

PLC در صنایع مکانیکی مانند صنایع نفت، گاز و نفت به خوبی دیده می شود.

انواع PLC را می توان در نیروگاه های حرارتی و بویلرهای بخار یافت.

مدارهای فرمان و کنترل انواع ماشین های پیشرفته توسط PLC انجام می شود. plc در صنعت نفت و گاز

تمامی ماشین ها و دستگاه های الکتریکی با کمک PLC کنترل می شوند.

مدیریت و کنترل سیستم خط تولید توسط PLC انجام می شود.

بررسی نقش و کاربرد plc در صنعت نفت و گاز

در حال حاضر با توجه به افزایش تقاضا برای نفت و گاز از سوی مراکز و جامعه مختلف، تولیدکنندگان به دنبال راه های جدید و مقرون به صرفه برای جذب منابع انرژی، مدیریت عوامل مالی، قیمت گذاری پویا و هزینه های تولید هستند. این موضوع آنقدر مهم است که موفق ترین تولیدکنندگان آنهایی هستند که فناوری های جدید را اتخاذ می کنند.

به همین دلیل بسیاری از تولیدکنندگان در این زمینه از کنترلرهای منطقی یا PLC برای کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری بهره می برند.

PLC ها به دلیل ماژولار بودن، مقیاس پذیری، مدیریت انواع مختلف ارتباطات، پشتیبانی از برنامه های مختلف و غیره برای استفاده در صنایع نفت و گاز بسیار مفید هستند. PLC ها به طور سنتی برای محیط های خشن ساخته نمی شدند، اما پلت فرم های چاه مدرن امروزی دارای ساختمان ها و نیرو یا ژنراتورهایی هستند که از نظر محیطی کنترل می شوند و محیط های ایده آل برای PLC ها هستند.

در صنعت حمل و نقل نفت و گاز، استفاده از سیستم PLC در عملیات کل خط برای کنترل پارامترهای فرآیند اهمیت یافته است. این اهمیت ارتباط مستقیمی با ایمنی و پایداری خطوط لوله دارد.

خروج از نسخه موبایل