بین الملل

کاهش ۶۷ درصدی کمبود‌های دارویی در ۱۴۰۲

پیکان‌پور مطرح کرد؛

کاهش ۶۷ درصدی کمبود‌های دارویی در ۱۴۰۲

مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، از کاهش ۶۷ درصدی کمبود‌های دارویی در سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ محمد پیکان‌پور گفت: کمبود‌های دارویی کشور در سال ۱۴۰۲ با کاهش ۶۷ درصدی، از ۴۲۰ قلم در آنلاین ۱۴۰۱ و میانگین ۳۴۲ قلم در ماه‌های شهریور تا آبان ۱۴۰۱ به میانگین ماهانه ۱۱۲ قلم رسید.

وی افزود: طی سال ۱۴۰۲ تمامی ظرفیت‌های تولید به کار گرفته شده و با بازخوانی کامل برنامه‌های تولید شرکت‌ها، همزمان با اعطا مجوز مکفی برای تأمین نیاز ۱۸ ماه آینده کشور، روند تأمین دارو به طوری جدی تسهیل شد.

پیکان‌پور ادامه داد: جلسات تعاملی با سندیکا‌ها و انجمن‌های مربوطه برگزار شد و با آسیب شناسی فرآیندها، تسریع جدی در روند فعالیت‌های جاری شرکت‌ها در سازمان صورت پذیرفت.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، با بیان اینکه در سال گذشته مدت زمان انتظار بازدید GMP شرکت‌های تولیدکننده مواد اولیه از بیش از ۴ ماه به کمتر از ۱.۵ ماه کاهش یافت، گفت: همچنین میزان صدور و تمدید پروانه‌های دارویی در سال ۱۴۰۲ به ۲۱۳ درصد رشد نسبت به سال ۱۴۰۱ رسید.

تیم تحریریه بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای امور خاورمیانه. با توانایی درک عمیق از تاریخ و جغرافیا، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره تحولات سیاسی، اقتصادی و امنیتی در منطقه خاورمیانه ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و استراتژیک، به شما دیدی کامل از رویدادهای خاورمیانه می‌دهم.