ورزشی

کلهر:پرسپولیس با اوسمار نمره قبولی گرفته اما راحت گل می‌خورد/استقلال از بلانکو خوب بازی می‌گیرد

بیرانوند بعد از جام ملت‌ها تمرکز ندارد

کلهر:پرسپولیس با اوسمار نمره قبولی گرفته اما راحت گل می‌خورد استقلال از بلانکو خوب بازی می‌گیرد

بازیکن سابق سرخابی‌ها گفت: سازمان دفاعی پرسپولیس دچار ایراد است ولی عملکرد عالی خط تهاجمی این تیم باعث شد چنین ضعفی برطرف شود.

محمود کلهر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص برتری پر گل پرسپولیس مقابل فولاد خوزستان اظهار کرد: اوسمار به عنوان سرمربی توانسته پرسپولیس را متحول کند و این تیم در دیداری که دو مرتبه از حریف خود عقب افتاد در نهایت به پیروزی پر گلی رسید. پرسپولیس برنامه‌های متنوعی برای رسیدن به دروازه فولاد داشت و بازیکنان کناری این تیم به دفعات توانستند از کناره‌ها به دروازه فولاد نزدیک شوند. دانیال اسماعیلی فر و عبدالکریم حسن از راست و چپ نفوذ‌های خوبی داشتند. البته عبدالکریم در برگشت کمی مشکل دارد ولی در مجموع توانستند فولاد را اذیت کنند. گل دوم فولاد هم روی اشتباه عبدالکریم حسن به دست آمد و فراموش نکنیم در نیمه دوم جبران کرد، اما گل سالم او آفساید اعلام شد.

بیرانوند هر چه زودتر به شرایط ایده‌آل بازگردد

وی ادامه داد: پرسپولیس در چهار بازی اخیر با سرمربیگری اوسمار نمره قبولی گرفته و بازی به بازی بهتر شده، اگر این روند ادامه یابد برای قهرمانی خواهد رفت. یکی از ایراد‌های پرسپولیس به راحتی گل خوردن است و این ضعف باید برطرف شود. سازمان دفاعی پرسپولیس دچار ایراد است ولی عملکرد عالی خط تهاجمی این تیم باعث شد چنین ضعفی برطرف شود. من تعجب می‌کنم بازیکن با تجربه‌ای مثل بیرانوند دچار اشتباهات عجیبی می‌شود. او بعد از جام ملت‌ها دچار اشتباهات فاحشی می‌شود و تمرکز لازم را ندارد. بازیکن توانمندی، چون علیرضا بیرانوند باید هر چه زودتر به شرایط ایده‌آل بازگردد، چون یکی از ارکان اساسی تیم است. او نیاز به آمادگی ذهنی روحی دارد و زودتر برگردد، مخصوصاً برای بازی دربی که نیاز است تا بسیار خوب باشد. جالب اینکه پیام نیازمند هم درون دروازه سپاهان روز خوبی نداشت و عجیب بود دو دروازه‌بان تیم ملی ما عملکرد همیشگی را نداشتند.  

استقلال از بلانکو خیلی خوب بازی می‌گیرد

بازیکن سابق سرخابی درباره برتری استقلال مقابل استقلال خوزستان عنوان کرد: استقلال باز هم بازی با برنامه‌ای داشت و هدفمند بازی کرد. در نهایت هم توانست برنده شود. در دقایق پایانی استقلال خوزستان تلاش زیادی کرد تا نتیجه را جبران کند، اما سازمان دفاعی استقلال مانع از گلزنی حریف همنام خوزستانی شد. تیم‌های بزرگ باید برنده شوند حتی زمانی که خوب بازی نمی‌کنند. استقلال از گوستاوو بلانکو در خط حمله خیلی خوب بازی می‌گیرد. از زمانی که ماشاریپوف اضافه شده بازی‌های بهتری از این تیم می‌بینیم. بازیکنان کلیدی استقلال خیلی به پیروزی‌های این تیم کمک کرده‌اند.  

پرسپولیس برنامه‌های تهاجمی گسترده‌ای دارد

کلهر افزود: پرسپولیس در زمان سرمربیگری یحیی گل‌محمدی و حالا با هدایت اوسمار چشم نواز بازی می‌کند. اضافه شدن بازیکنانی مانند اوستون اورونوف، عبدالکریم حسن و عیسی آل کثیر این تیم را نسبت به نیم فصل اول متحول کرده است. بازیکنان جدید با کمک نفرات قبلی سطح تیم را بالا برده است. مهدی ترابی با آزادی عملی که پیدا کرده بسیار نقش مثبتی در تیم دارد. این موارد به اوسمار کمک کرده تا نتایج خوبی بگیرد. وقتی نتیجه خوبی پرسپولیس می‌گیرد ضعف خط دفاعی این تیم پوشش داده می‌شود. فراموش نکنیم این تیم برنامه‌های تهاجمی گسترده‌ای دارد و می‌تواند برابر تمامی حریفان لیگ برتری نتیجه بگیرد.

گروه تحریریه مطالب ورزشی

با استفاده از روحیه‌ی خوش‌سبک و پویا، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی مطالبی جذاب و خواندنی در مورد رویدادها و تمام جنبه‌های هیجان‌انگیز ورزش می‌پردازم. همراه با من باشید و دنیای ورزش را با انرژی و اشتیاق بشناسید.