اجتماعی

گزارش شهرداری به شورای شهر در مورد نحوه جابجایی درختان در پایتخت

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران از شهرداری خواست که گزارشی از روند سبزینگی درختان جابجا شده به شورای شهر ارائه کند.

مهدی عباسی در گفت‌وگو با سرخط نیوز، در مورد وضعیت درختان جابجا شده در طرح‌های عمرانی شهرداری تهران گفت: بر اساس شرایط رشد درختان، جابجایی درختان باید حتما تا قبل از ۱۵ اسفند باشد و اگر تا این تاریخ درختان جابجا نشوند نباید این اتفاق رخ دهد چراکه به درختان آسیب جدی وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه از شهرداری تهران خواسته‌ایم که در اجرای پروژه‌های شهری بگونه‌ای عمل کند که کمترین جابجایی درخت رخ دهد، افزود: البته در کمیسیون ماده ۷ در هنگام صدور مجوز جابجایی درخت، به محیط بُن درختان، تعداد و ارزش پروژه ‌توجه می‌شود و اگر در تضاد با هم باشند، قطعاً اجازه جابجایی درخت برای اجرای پروژه را نمی‌دهیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران شهرداری تهران با اشاره به آمارهای مختلفی که در مورد جابجایی درخت بیان می‌شود، اظهار کرد: کمیسیون شهرسازی شورای شهر از مدیرعامل سازمان بوستان‌ها خواسته بود که با انتخاب تیمی بر روند جابجایی درخت و کاشت مجدد آن نظارت کافی داشته باشند.

عباسی با تأکید بر اینکه آمار روشنی از میزان سبزینگی جابجایی درختان در تهران نداریم، ادامه داد: از شهرداری تهران و سازمان بوستان‌ها خواستیم که گزارشی از روند جابجایی درختان به کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران ارائه دهند.

انتهای پیام