عمومی

گنج قناعت از هر دارایی بالاتر است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان شامگاه جمعه در مراسم عزاداری شام شهادت امام جواد علیه السلام در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: نسخه دادن به مرضی که بنا ندارد به آن عمل کند، فایده ای ندارد و انسان نیز تا وقتی به دستورات الهی عمل نکند نمی تواند عاقبت بخیر شود.

استاد حوزه علمیه گفت: کسی که در زندگی خود پشت به قرآن کرده، جز خسارت چیزی نصیبش نمی شود و این فرد متجاوز است و از حدود الهی عبور کرده است.

وی با بیان اینکه در روایات داریم انسان باید به صبر، ایستادگی، استقامت و به خودنگه داشتن تکیه کند افزود: در مسیر صبر کردن، انسان باید به خدا، ائمه معصومین علیهم السلام و قرآن تکیه کند که در این صورت در ادامه زندگی کم نمی آورد.

حجت الاسلام انصاریان اضافه کرد: اما اگر انسان در زندگی صبر نداشته باشد، همه آنچه که دارد از دست می دهد.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد بودند که صبر نداشتند و خود را به شیطان و گناه باختند و همه کارهای خوب خود را از دست دادند.

این سخنران مشهور با بیان اینکه همه مردم از عاقبت خود می ترسند، اما برخی افراد از این ترس دارند که قبل از مرگ دچار فساد و تباهی شوند افزود: انسان باید دعا کند که همین امروز دچار بی دینی نشود، چرا که همین امروز آخرت انسان ساخته می شود و اعمال حسنه عاقبت بخیری می آورد اما اگر انسان، آدم رهایی باشد و جذب هر فسادی شود در این صورت عاقبت به شر می شود.

حجت الاسلام انصاریان تصریح کرد: اگر دنیای انسان آلوده باشد، این امر موجب ویرانی آخرت او می شود.

وی گفت: در زندگی انسان حوادث سختی پیش می آید که اگر صبر نداشته باشد، برای حل مشکل به گناه پناه می آورد در حالی که بی دینی مشکل را بدتر می کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: انسان اگر خلا و کمبودی در زندگی مادی دارد و نمی تواند به ثروت قابل توجهی دست یابد، این موضوع را باید به حکمت و مصلحت خداوند نسبت دهد چرا که خداوند می داند اگر برخی انسانها به ثروت زیادی برسند، از مسیر منحرف می شود.

وی ادامه داد: فردی در مسیر حضرت موسی علیه السلام قرار گرفت به او گفت که در مناجات با پروردگار از خداوند بخواهد که وضع او را خوب کند و حضرت نیز از خداوند خواست تا نسبت به وی تفضل کند که پس از چند روز حضرت موسی علیه السلام آن فرد را دید که ثروتی به دست آورده، مشروب خورده بود و موجب قتل فردی شده بود.

وی با بیان اینکه گنج قناعت، از هر دارایی بالاتر است عنوان کرد: در روایتی از امام جواد علیه السلام آمده که انسان باید تمام خواسته های نامشروع و نامعقول را دور بریزد، چرا که این آرزوها انسان را فریب می دهد.

این سخنران مذهبی اضافه کرد: امام جواد علیه السلام تاکید کرد که انسان باید با هوای نفس مخالفت کند و انسان از دید خداوند پنهان نیست چه در حال نماز شب باشد و چه جلسه گناه.

وی افزود: اگر انسان یقین کند که خدا او را در همه احوال می بیند در این صورت زندگی اش را مطابق دستورات الهی پیش می برد.