حوادث

۱۲ هزار نفر از خدمات جمعیت هلال احمر در زلزله کاشمر بهره‌مند شدند

مدیر جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: ۱۲ هزار نفر از خدمات جمعیت هلال احمر در زلزله کاشمر بهره‌مند شدند.

به گزارش سرخط نیوز، سید علی منیری مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی، با بیان اینکه ۳۶۱ بسته تغذیه اضطراری ۷۲ ساعته بین یک هزار و ۸۰۵ نفر از آسیب دیدگان زلزله کاشمر، توزیع شد، گفت: در این حادثه در مجموع ۲۴۵ هزار و ۳۷۹ نفر شامل ۵۴ هزار و ۵۲۸ خانوار از خدمات جمعیت هلال احمر بهره مند شدند.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع ۷۴۸ دستگاه چادر اسکان اضطراری تیپ ۲، ۱۱۳ دستگاه چادر مسافرتی اردوگاه‌های پیش ببینی شده برپا شد و ۹۵۰ تخته موکت بین حادثه دیدگان توزیع شد.

مدیر جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه در این حادثه ۱۵۰ نفر از هم استانی‌های ما مجروح شدند، عنوان کرد: از این تعداد ۱۱۶ نفر به صورت سرپایی و ۳۴ نفر در بیمارستان‌های سطح شهرستان کاشمر بستری شدند.

وی گفت: جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از همان ساعات ابتدایی حادثه با استعداد ۴۳ تیم امداد و نجات در قالب ۱۷۳ نفر با استعداد وارد عمل شد و عملیات امدادی رسانی را به موقع و در سریعترین زمان ممکن آغاز کرد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به استقرار تیم های سحر جمعیت هلال احمر کاشمر در مناطق زلزله زده نیز افزود: در مجموع ۱۸ ایستگاه خدمات بشر دوستانه در قالب ۷ تیم سحر به ۳۷۰۰ آسیب دیده خدمات روانشناختی و مشاوره روانشناسی ارائه کردند.

وی با اشاره به فعالیت ۵۵ تیم عملیاتی شامل ۲۹۲ امدادگر، نجاتگر داوطلب و پرسنل جمعیت هلال احمر در این حادثه خاطرنشان کرد: این تیم ها از مرکز استان در قالب تیم واکنش سریع، امدادهوایی، آنست، پیشتیان ارسال اقلام، روابط عمومی، مستند ساز و از شهرستان‌های کاشمر، بردسکن، بجستان، سبزوار، تربت حیدریه، نیشابور؛ مه ولات و رشتخوار به مناطق حادثه دیده اعزام شدند.

منیری با اشاره به توانایی ناوگان امدادی جمعیت استان و حضور به موقع در مناطق آسیب دیده، افزود: در این عملیات یک فروند بالگرد امداد هوایی، ۳۹ دستگاه خودروی عملیاتی شامل آمبولانس، خودروی کمک دار سبک و سنگین، خودروی نجات، حمل نیرو و موتولانس به کارگیری شدند.

مدیر جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با قدر دانی از همراهی جمعیت های هلال احمر استان جنوبی و شمالی عنوان کرد: با توجه به نیاز سنجی صورت گرفته تعداد یک هزار ۵۴۰ بسته غذایی نیز از این استان‌ها جهت توزیع بین آسیب دیدگان پیش بینی و ارسال شد تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد.

ساعت ۱۳و ۲۴ دقیقه و ۴۶ ثانیه روز سه شنبه مورخ ۲۹ خرداد ماه سال جاری زمین لرزه‌ای به وسعت ۵ ریشتر و در عمق ۶ کیلومتری در شهرستان کاشمر واقع در جنوب‌غربی استان خراسان رضوی،زمین رخ داد.

سه منطقه شامل شهرستان کاشمر و خلیل آباد و بخش کوهسرخ حادثه زمین لرزه کاشمر درگیر بودند که به روستاهای محمدیه، کسرینه، زنده جان، سرحوضک مغان، رزق آباد، هفت خانه و حاجی آباد خساراتی وارد شد. همچنین تا این لحظه دو تیم ارزیاب با دو خودروی امدادی جهت ارزیابی روستاهای محمدیه و زنده جان عزیمت کرده و تعداد ۷ دستگاه چادر امدادی به ظرفیت اردوگاه محمدیه اضافه شده است.

انتهای پیام