۹۷ درصد ثبت نام ها برای خرید ارز اربعین غیر حضوری است

اربعین | ارز اربعین

۹۷ درصد ثبت نام ها برای خرید ارز اربعین غیر حضوری است

رئیس کل بانک مرکزی در نخستین جلسه ستاد اربعین گفت: ۹۷ درصد ثبت نام ارز اربعین به صورت غیر حضوری انجام شده است.

به گزارش سرخط نیوز، محمدرضا فرزین – رئیس‌کل بانک مرکزی – در نخستین جلسه ستاد اربعین به ریاست رئیس‌جمهور گفت: به‌منظور تسریع در خدمت‌رسانی به زوار اربعین حسینی، عرضه ارز اربعین بصورت دینار در بیش از ۳۰۰۰ شعبه و باجه منتخب هفت بانک عامل در مناطق شهری و روستایی کشور در دستور کار است.

وی افزود: تا امروز ۹۷ درصد ثبت‌نام‌ها برای خرید ارز اربعین بصورت غیرحضوری انجام شده است و منابع لازم ارز دینار برای متقاضیان در ایام اربعین در دسترس است و عرضه آن از روز یکشنبه، هفتم مرداد آغاز شده و تا پایان روز سوم شهریور ۱۴۰۳ ادامه دارد.

رئیس‌کل بانک مرکزی ادامه داد: خدمت دیگر امسال بانک مرکزی برای زوار اربعین حسینی، افزایش ۵ برابر سقف برداشت از خودپردازهای مستقر در مبادی مرزی تردد زوار اربعین است. 

فرزین خاطر نشان کرد: بانک مرکزی در این راستا، به منظور ارائه خدمات مطلوب‌تر به زائران اربعین حسینی، برداشت نقدی روزانه از خودپردازها ثابت و سیار به صورت درون بانکی و شتابی مسیر تردد زائران و پایانه‌های مرزی در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان و کلیه نقاط مرزی با کشور عراق، از ۱۶ مرداد ماه تا ۱۶ شهریورماه سال جاری را از ۲۰۰ هزار تومان تا سقف یک میلیون تومان افزایش داده است.

انتهای پیام