5 تفاوت لیزر با ژل و بدون ژل

2 نوع اصلی دستگاه های لیزر موهای زائد بدن

دستگاه های لیزر موهای زائد مشهد با تاباندن انرژی با طول موجی مشخص و تبدیل آن به گرما و برخورد آن به پوست، سبب می شوند تا رنگدانه های مو کم رنگ و کم جان شوند و بعد از مدتی کاملا نابود شوند. در صنعت زیبایی انواع دستگاه لیزر وجود دارد که هر کدام به نوعی عمل می کنند. دستگاه های لیزر معمولا در 2 نوع کلی تماسی و غیر تماسی تقسیم بندی می شوند.

لیزر | مشهد

در نام گذاری دیگر به دستگاه های لیزر تماسی رولی و به دستگاه های لیزر غیر تماسی شاتی گفته می شود. دستگاه های رولی لیزر روی بدن کشیده می شود و برای این کار باید ژل استفاده شود تا هندپیس دستگاه به راحتی روی بدن بتواند حرکت کند. برعکس دستگاه های شاتی چون با فاصله از بدن قرار می گیرد و روی هندپیس سیستم خنک کننده دارد، نیازی به استفاده از ژل ندارد.

لیزر با ژل بهتر است یا بدون ژل؟

تفاوت اصلی دستگاه ها در طول موج آن ها است. در دستگاه لیزر با ژل طول موج بلندتری دارد؛ بنابراین عمق نفوذ به پوست بیشتر و برای موهای زائد تیره تر مناسب است. این در حالی است که  دستگاه لیزر بدون ژل طول موج کمتری دارد، اما سطح وسیع تری از بدن را هر بار تحت اشعه قرار می دهد.

به همین دلیل اثربخشی لیزر بدون ژل مانند دستگاه لیزر سایناشور بهتر و بیشتر است. در کلینیک پوست و مو مشهد با نام سلامت ایده آل واقع در خیابان سجاد با مطالعه و بررسی های انجام شده قوی ترین دستگاه موجود را تهیه کرده و برای عزیزان مراجعه کننده این امکان ر ا فراهم کرده است تا با هر نوع پوستی بتوانند از این دستگاه قوی بهره مند شوند؛ چراکه به لطف قدرت بالای آن هم برای پوست ها تیره و هم روشن به خوبی جواب می دهد.

تفاوت لیزر با ژل و بدون ژل

در ادامه با 5 تفاوت اصلی لیزر با ژل و بدون ژل آشنا می شوید:

  1. تعداد جلسات

در دستگاه لیزر با ژل معمولا جلسات 6 تا 8 جلسه و حتی بیشتر است، اما در دستگاه لیزر بدون ژل 4 تا 6 جلسه برای اثربخشی کافی است. البته بسته به ضخامت مو، روشن یا تیره بودن پوست و مراقبت های قبل و بعد از لیزر تعداد جلسات می تواند بیشتر هم شود.

  1. طول موج و اثر بخشی

طول موج دستگاه بدون ژل کمتر، اما اثربخشی آن بیشتر است و برای نواحی وسیع بدن کاربرد بیشتری دارد. برعکس در دستگاه لیزر با ژل طول موج بیشتر است، اما اثربخشی کمتر است . در واقع قدرت نفوذ در لایه های پوستی بیشتر است، اما سطح مساحت کمتری از بدن را زیر نور خود قرار می دهد.

  1. نوع هندپیس

در دستگاه های تماسی هندپیس ها با یک سلفون پوشانده می شود و امکان عوض شدن آن ها برای هر فردی وجود ندارد. برعکس سری لیزرهای غیر تماسی یک بار مصرف و قابل تعویض هستند. به همین جهت از لحاظ بهداشتی تمیزتر و بهتر است؛ چراکه هندپیس برای هرفرد حالت شخصی دارد.

  1. سیستم خنک کننده

معمولا دستگاه های لیزر بدون ژل، سیستم خنک کنندگی متصل به دستگاه دارند که سبب می شود قسمتی از بدن که لیزر می شود، حالت خنک و بی حسی داشته باشد تا مراجعه کننده سوزش اندک ناشی از لیزر را حس نکند. به همین دلیل است که در این نوع از دستگاه ها به استفاده از ژل نیازی نیست.  

  1. نیاز به استحمام

زمانی که از دستگاه لیزر با ژل استفاده می کنید، باتوجه به اینکه ژل روی نواحی لیزر شده قرار می گیرد، حس ناخوشایندی را به افراد می دهد که نیاز به حمام بلافاصله بعد از لیزر را بیشتر می کند. این در حالی است که انجام لیزر بدون ژل شما را از رفتن به حمام بعد از لیزر بی نیاز می کند. ضمن اینکه بهتر هم همین است که بعد از لیزر به دلیل حساسیت یا قرمزی پوست رفتن به حمام را به چند ساعت بعد موکول کنید.

انجام لیزر موهای زائد مشهد در کلینیک سلامت ایده آل

بسیاری از مراکز درمانی و زیبایی، لیزر موهای زائد را با دستگاه های مختلف انجام می دهند. اگرچه همه این مراکز این اقدام زیبایی را انجام می دهند، اما مهم نتیجه بخشی از این روش است که شما بعد از 6 یا 8 جلسه شاهد اثریخشی باشید. این شما هستید که به عنوان مراجعه کننده با تحقیق و پرسش درست یک دستگاه لیزر مطمئن و یک مرکز مجهز را انتخاب کنید.

دستگاه لیزر بدون ژل مانند سایناشور با قدرت و سرعت بالای خود در تعداد جلسات کم می تواند نتیجه دهد و به این ترتیب در وقت و هزینه شما صرفه جویی کند. در واقع دستگاه لیزر سایناشور با داشتن سری های شخصی برای هر فرد رعایت بهداشت را به حداکثر ممکن می رساند. علاوه بر این با دارا بودن سیستم خنک کنندگی بالا سوختگی، تورم و قرمزی بعد از لیزر موهای زائد را تا حد زیادی کاهش می دهد.

برای اطلاع از قیمت لیزر مشهد می‌توانید همه روه با شماره 09386069075 تماس بگیرید.