عوامل موثر بر قیمت لوله مسی در بازار آهن

لوله مسی چیست؟

لوله مسی نوعی لوله است که از فلز مس ساخته شده و به دلیل رسانایی عالی، مقاومت در برابر خوردگی و چکش خواری، معمولاً در کاربردهای مختلف استفاده می شود. لوله های مسی به طور گسترده در سیستم های لوله کشی، گرمایش، سرمایش و تبرید استفاده می شوند.

خواص لوله مسی

در این بخش قصد داریم تا شما را با خواص فیزیکی و شیمیایی لوله‌های مسی و عوامل موثر بر قیمت لوله مسی بیشتر آشنا کنیم. لوله‌های مسی مقاومت خوبی در برابر اکسیژن محلول در آب دارند و در رطوبت استحکام بیشتری از خود نشان می‌دهند، اما این بدان معنی نیست که لوله‌های مسی در برابر انواع خوردگی و مواد شیمیایی مقاومت دارند‌.

معمولا در لوله‌های مسی ماده‌ای به نان ضدیخ گلیکول اضافه می‌کنند تا از خوردگی محافظت کند، اما با این وجود نیز اگر در دماهای بالای این ضدیخ تغییرات شیمیایی انجام شود، موجب خوردگی لوله‌های مسی می‌شود. از طرف دیگر نیز اگر لوله‌های مسی در برابر تابش شدید خورشید قرار بگیرند، باز هم خوردگی رخ می‌دهد. بنابراین از این نوع لوله‌ها نباید در مناطقی که گرمای بسیار زیاد دارد یا تابش مستقیم خورشید بر لوله وجود دارد، استفاده شود.

در واقع می‌توان گفت که هرچقدر سولفید هیدروژن چگالی بالاتری داشته باشد، احتمال آسیب دیدگی لوله‌های مسی نیز بیشتر می‌شود. اندازه دانه، سختی، ازدیاد طول نسبی و استحکام کششی از جمله خواص فیزیکی لوله‌های مسی محسوب می‌شود. به طور کلی خواص لوله‌ها در قیمت انواع لوله تاثیر مستقیم دارد، بنابراین هزینه‌ بیشتر می‌تواند کیفیت بهتری را برای شما به ارمغان آورد.

کاربردهای لوله مسی

همانطور که گفته شد لوله‌های مسی کاربردهای زیادی در صنعت دارند و در انواع ساختمان‌های تجاری و مسکونی و حتی منازل قدیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین از لوله‌های مسی در سیستم‌های تهویه مطبوع مثل کولرگازی، اسپیلت، سیستم‌های حرارتی و برودتی و صنایع تاسیساتی مثل مبدل‌های حرارتی، انواع یخچال‌ها و سردخانه، انواع آبسرد کن و آبگرمکن، صنایع خودروسازی مثل خودروهای برقی، رادیاتور و یاتاقان خودرو، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی مثل سیستم‌های سوخت‌رسانی، انواع مبدل‌های پالایشگاه و تجهیزات پزشکی و الکتریکی نیز استفاده می‌شود. تمام کاربردهای لوله‌ مسی را می‌توان به چند دسته‌بندی کلی تقسیم کرد و از این طریق با کاربردهای آن بیشتر آشنا شد:

در آخر توجه شما را به ذکر چند نکته درمورد این دسته‌بندی‌ها جلب می‌کنیم:

استانداردهای لوله‌های مسی

لوله‌های مسی نیز همانند سایر قطعاتی که در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد، نیازمند تعریف استانداردهایی است که صحت و سلامت آن را ارزیابی کنند و به مصرف‌کننده این اطمینان را بدهند که لوله‌ای که قرار است از آن استفاده کنند، با مشکلی مواجه نخواهد شد. برای لوله‌های مسی نیز استاندارد جهانی وجود دارد و برای هرکدام از کاربردهای آن استاندارد جداگانه‌ای تهیه شده است. هر کاربرد دارای استانداردهای گوناگونی است که از جهات مختلف سلامت قطعه مورد نظر را تایید کردند.

عوامل موثر بر قیمت لوله مسی در بازار

قیمت لوله‌های مسی تحت تأثیر عوامل متعددی قرار می‌گیرد. در زیر، برخی از عوامل موثر بر قیمت لوله‌های مسی ذکر شده‌اند:

در نتیجه، تحلیل دقیق ترکیبی از این عوامل موجب تشکیل قیمت نهایی لوله‌های مسی می‌شود.

خروج از نسخه موبایل