روش پیدا کردن اطلاعات ملک در سند تک برگ

سند تک برگی نسبت به سند منگوله دار، اطلاعات بیشتری در مورد ملک دارد. این اطلاعات به صورت تایپی و بدون خط خوردگی در آن درج می شود. از جمله این اطلاعات می توان به مشخصات ملک، مالک، موقعیت ملک، ارزش ملک اشاره نمود. به علاوه با وجود سند تک برگی برای ملک، به دلیل وجود هولوگرام و دیگر ویژگی ها، دارای امنیت بالای است و از جعل و کلاهبرداری‌ جلوگیری می شود. آگاهی از اطلاعات ملک در هنگام انجام معاملات خرید و فروش و یا اخذ وام ضروری ست.

چه اطلاعاتی در سند تک برگ وجود دارد؟

معمولا در سند تک برگ اطلاعات زیر وجود دارد:

  1. اطلاعات هویتی مالک: نام و نام خانوادگی، کد ملی، آدرس و …
  2. آدرس دقیق محلی که ملک: شماره خیابان، نام خیابان، کد پستی و …
  3. سال ساخت ملک: سالی که ملک ساخته شده
  4. حدود اربعه ملک (جهت های شمال، جنوب، شرق و غرب)
  5. بخش و ناحیه قرار گیری ملک: بخش و ناحیه در شهری که ملک در آن قرار دارد
  6. مقدار دقیق متراژ ملک در قسمت های اختصاصی و مشاعی: طول و عرض ابعاد زمین و …
  7. نوع کاربری ملک: ملک مسکونی، ملک زراعی، ملک صنعتی، ملک تجاری، ملک اداری
  8. اطلاعات ثبتی ملک در سازمان ثبت اسناد مانند پلاک ثبتی اصلی و فرعی، مفروزی و تفکیکی
  9. موقعیت ملک در نقشه جغرافیایی (نقشه یو تی ام ملک که در شرکت های نقشه برداری معتبر مانند دفتر نقشه برداری آربن تهیه می شود، به همراه کروکی آن). لازم به ذکر است  نقشه یو تی ام ملک یک نقشه جغرافیایی است که برای تعیین موقعیت ملک استفاده می شود. در کروکی موقعیت ملک در نقشه نشان داده می شود.
  10. شماره شناسایی الکترونیکی ملک: شماره شناسایی ملک در سامانه اطلاعات ملکی
  11. وضعیت خاص: مواردی که ملک را از سایر ملک‌ ها متفاوت می کند، مانند حق اجاره، حق رهن

روش های مختلف دریافت اطلاعات ملک از سند تک برگ

برای دریافت اطلاعات ملک از سند تک برگی، می توانید به روش های زیر اقدام نمایید:

1. استفاده از کد شناسایی موجود در سند تک برگی: می توانید از بالای سند تک برگی سمت راست، کد شناسایی ملک را پیدا کنید. با استفاده از این کد، می توانید اطلاعات ملک را از سایت شهرداری مربوطه دریافت کنید.

2. استفاده از سامانه استعلام الکترونیکی ملک: برای دریافت اطلاعات ملک، می توانید از سامانه استعلام الکترونیکی ملک استفاده کنید. برای استفاده از این سامانه، می توانید به سایت سازمان ثبت قسمت سوالات متداول مراجعه کنید و با توجه به راهنمایی های موجود در آن اطلاعات ملک را به دست بیاورید.

3. هنگام تبدیل سندهای منگوله دار دفترچه ای به سند تک برگی: برای دریافت اطلاعات ملک، می توانید سندهای منگوله دار خود را به سند تک برگی تبدیل کنید. برای این کار، می توانید درخواست تبدیل سند را  به اداره ثبت اسناد بدهید و با تهیه نقشه یو تی ام ملک و دیگر مدارک مورد نیاز، سند تک برگی ملک را دریافت نمایید.

خروج از نسخه موبایل