چگونه با خرید طلا، سرمایه گذاری مطمئنی داشته باشید؟

چگونه با خرید طلا، سرمایه گذاری مطمئنی داشته باشید؟

در طول زمان، سرمایه گذاری طلا به عنوان یکی از امن‌ترین روش‌های حفظ دارایی در ایران و جهان محسوب می‌شود. در ایران سرمایه گذاری در طلا به شکل‌های طلای آب‌شده، سکه، شمش، طلای شکسته و حتی به روش‌های خرید فیزیکی، خرید آنلاین از گالری طلا لیلیوم، گواهی‌های سپرده و سرمایه‌گذاری در بازارهای جهانی انجام می‌شود. در ادامه این مقاله ویژگی‌های طلای آب شده به عنوان بهترین نوع طلا برای سرمایه گذاری و دیگر انواع روش های سرمایه گذاری در طلا، مزایا و معایب هر یک را می‌خوانید.

انواع طلا برای سرمایه گذاری چیست؟

متنوع بودن اشکال و انواع طلا باعث شده است تا افراد مختلف با قدرت‌ سرمایه‌گذاری و ریسک متفاوت، بتوانند یکی از آن‌ها را انتخاب کنند. سرمایه گذاری طلا در ایران با استفاده از این انواع طلا انجام می‌شود:

البته برخی از موارد سرمایه گذاری در طلا به صورت مجازی اتفاق می‌افتد و انواع طلا به صورت فیزیکی خریداری نمی‌شوند.

بهترین نوع طلا برای سرمایه گذاری چیست؟

بهترین طلا برای سرمایه گذاری طلای آب شده است. طلای آب شده به علت نداشتن اجرت ساخت و مالیات، اختلاف قیمت پایین در خرید و فروش، قدرت نقدشوندگی بالا و قابلیت خرید با هر مبلغی یکی از بهترین نوع های طلا برای سرمایه گذاری است. پیشنهاد ما سرمایه گذاری در طلا به صورت آنلاین است.

چگونه از سرمایه گذاری در طلا سود کنیم؟

خیلی از افراد برای اینکه ارزش پولشان را حفظ کنند به فکر سرمایه گذاری در طلا هستند و حتی تلاش خود را می کنند تا از سود طلا بتوانند در بازارهای مالی دیگر و یا در املاک هم سرمایه گذاری داشته باشند،اما سوال مهم اینجاست ،که آیا سرمایه گذاری در طلا برای به دست اوردن سودطلا ،راه حل مناسبی است یا خیر؟ آیا این نوع سرمایه گذاری بهترین سرمایه گذاری هم هست؟ در این مقاله به این مسئله می پردازیم که آیا می شود روی سودطلا و سودهای مالی که در این بازار وجود دارد؛حساب کرد یا خیر؟

سرمایه گذاری در بورس طلا

یکی از بازارهای همیشه فعال و پر سود در تمام دنیا بازار طلاست. در ایران هم بازار طلا و سودطلا همیشه مورد توجه بوده اما در این چند سال اخیر که یک مقدار نوسانات بیشتر بوده و سود چشمگیری داشته، افراد بیشتری وارد این بازار شدن و این باعث شده که بازار سرمایه گذاری در طلا، تبدیل به یکی از سه بازار اول در ایران برای سرمایه گذاری بشود.

نکته‌ای که این وسط خیلی کم به آن توجه میشود این هست  که اکثر افرادی که سرمایه گذاری در طلا را برای زیاد کردن پولشان و مهار تورم انتخاب کردن، کسانی هستند که هیچ تجربه‌ای از خرید طلا نداشتند و تنها چیزی که از بازار طلا میدانستند این هست که باید بروند به یک صرافی و مثلا یک سکه بخرند.

یعنی اگر یک آماری از مردمی که رفتند روی طلا سرمایه گذاری کنند داشته باشیم، می‌بینیم که اکثر این افراد دقیقا نمیدونند که خرید طلا و کسب سودطلا چند مدل داره و هر کدام برای خودش یک ساز و کاری دارد و اکثرا فقط ترجیحشان بر این بوده که یه ربع سکه یا تمام سکه بگیرند.

خب این امر باعث می شود که سطح دانش مردم بالاتر برود تا از یک طرف ما یک بازار فعال تری داشته باشیم. و از یک طرف سود بیشتری نصیب مردم بشود. و این چیزی که من میگویم به شما لازمه‌اش این هست که هم آگاهی مردم از سرمایه گذاری در طلا بیشتر بشود و هم اینکه وقتی آگاهی بالاتر برود، فعالیت مردم هم هدفمند تر میشود طبیعتا بازار تعادل بهتری پیدا میکنه و سود بهتری نصیب سرمایه گذارها میشود

اما از همه‌ی این‌ها که بگذریم، می ماند یک سوال مهم و آن این می باشد که ما چطوری میتوانیم از بازار طلا سود بگیریم و اصولا چه جوری باید بفهمیم که کی بخریم و کی بفروشیم؟ برای این مسئله یک سری نکات پایه‌ای باید بدانید و یک سری تکنیک که کارتان را به شدت راه میندازد.  البته من در آخر این آموزش یک راهکاری را به شما یاد میدهم که میتوانید بیشتر از همه‌ی مردم، سودهای چندین برابری از طلا بگیرید.

سرمایه گذاری طلای آب شده؛ بهترین روش سرمایه گذاری طلا

طلای آب شده از دوباره قالب گرفتن طلاهای شکسته یا از رده خارج شده به دست می‌آید و معمولا برای سرمایه‌گذاری یا ساخت طلای جدید استفاده می‌شود. عیار طلای آب شده به عیار طلاهایی بستگی دارد که در زمان ذوب استفاده شده است و باتوجه‌به این که اغلب طلاها در ایران عیار ۷۵۰ به بالا دارند، در نتیجه عیار طلای آب شده نیز معمولاً بالای ۷۰۰ است. طلای آب شده را می‌توان بهترین روش سرمایه گذاری در طلا دانست؛ چراکه مزایای آن بسیار زیاد و معایب آن همگی قابل حل شدن هستند.

مزایای سرمایه گذاری طلای آب شده معایب سرمایه گذاری طلای آب شده
– بازار غیر متمرکزی دارد و همیشه خریدار و فروشنده دارد؛
– برخلاف شمش و سکه هزینه بسته‌بندی ندارد؛
– برخلاف طلای زینتی، اجرت ساخت ندارد؛
– برخلاف شمش و سکه هزینه بسته‌بندی ندارد؛
– قیمت خرید طلای آبشده کمتر از قیمت طلای دست دوم است؛
– محاسبه قیمت طلای آبشده بر اساس عیار درج شده روی آن است؛
– قدرت نقد شوندگی بسیار بالایی دارد؛
– امکان خرید طلای آب شده با مبالغ بسیار کم وجود دارد؛
– امکان فروش طلای آب‌شده به میزان دلخواه وجود دارد.
– اگر طلای آبشده را از مراجع نامعتبر بخرید، ممکن است عیار آن تقلبی یا پایین‌تر از ۷۰۰ باشد.

طلای آب شده به خاطر نقدینگی سریع و امکان خرید و فروش در هر مبلغی، بهترین روش سرمایه گذاری طلا در ایران است.

سرمایه گذاری سکه طلا

انواع سکه طلا یکی از دارایی‌هایی است که سرمایه‌گذاری روی آن در میان ایرانیان محبوب است. وزن‌های مختلف سکه‌ها، به وجود آمدن حباب‌های قیمتی و نوسان‌های قیمتی، سرمایه‌گذاری در سکه را برای مردم جذاب می‌کند. البته البته در بازار انواع مختلفی از سکه وجود دارد.

مزایای سرمایه گذاری در سکه معایب سرمایه گذاری در سکه
– سکه در بلند‌مدت یک سپر دفاعی مناسب در برابر تورم است؛
– نرخ رشد قیمت سکه در بلند مدت، مثبت است؛
– سکه برخلاف طلای زینتی اجرت ساخت ندارد.
– خطر سرقت سکه بسیار زیاد است؛
– سکه کاربرد‌های زینتی ندارد؛
– در خرید سکه در برخی از بازه‌های زمانی محدودیت وجود دارد؛
– با دارایی کم و محدود نمی‌توان سکه بهار آزادی یا نیم خرید؛
– حباب سکه در بازار ایران بسیار زیاد است.

سرمایه گذاری طلای دست دوم

طلای دست دوم به طلایی گفته می‌شود که برای بار دوم توسط طلافروش از کاربر طلا خریداری شده و وارد ویترین طلافروشی می‌شود. البته خرید طلای دست دوم برای سرمایه گذاری نیاز به دانش خاصی دارد؛ چراکه در مواردی افراد طلای قلابی را به جای طلای دست دوم به شما می‌فروشند. در نوشته‌ای دیگر طلای آب شده و طلای دست دوم را مقایسه کرده‌ایم.

مزایای خرید طلای دست دوم برای سرمایه گذاری معایب خرید طلای دست دوم برای سرمایه گذاری
– طلای دست دوم اجرت ساخت ندارد؛
– شما می‌توانید بدون محدودیت، هر مقدار طلای دست دوم را خریداری نمایید.
خطر سرقت یا گم شدن برای طلای دست دوم وجود دارد؛
ممکن است طلای دست دوم تقلبی خریداری کنید که عیاری پایین دارد؛
ممکن است فروشنده قیمت طلای دست دوم را به دلخواه خود حساب کند؛
عیار طلای دست دوم همیشه پایین‌تر از ۱۸ محسوب می‌شود.

چرا طلا می‌خریم؟

اولین چیزی که هر کسی برای سود گرفتن در بازار باید بداند این هست که ما چرا وارد یک سرمایه گذاری میشویم. در واقع وقتی ما به این چرایی پاسخ میدهیم، ماهیت بازار را بدست میاریم و وقتی ماهیت بازار دستمان باشد، سود گرفتن از بازار هم به مراتب آسان تر می باشد.

برای خرید طلا ما چند تا دلیل اصلی داریم:

ارزشی بیشتر از پول ملی دارد

هر چند که باید بگم متاسفانه، اما این مطلبی هست که دیگر همه ما با آن روبرو هستیم و میدانیم که ارزش خرید طلا یا هر سرمایه گذاری دیگری حتی خودرو، بیشتر از ارزش پول ملی کشور ماست و اگر ما طلا داشته باشیم به نوعی قوانین مدیریت ریسک در سرمایه و دارایی هامون را رعایت کردیم و به وسیله‌ی سرمایه گذاری در طلا و کسب سودطلا، حداقل امر اینه که توانستیم از کم شدن ارز پول خودمان در برابر بازار محافظت کنیم.

تو این دهه اخیر، این مسئله به خوبی مشاهده شده که طلا و بورس نسبت به بازارهای موازی، همیشه سود دهی بیشتری داشتند و توانستند نرخ ارزش دارایی را به قدر بیشتری با رشد مواجه کنند و این باعث شده که ما بتوانیم با هر میزان سرمایه گذاری در طلا، حداقل امر از ریسک کاهش ارزش پول ملی جلوگیری کنیم.

پشتوانه‌ای امن

اگر تنها ذره‌ای از اقتصاد سر رشته داشته باشید، این را میدانید که مفهوم ارز  در تمام دنیا به چیزی به نام طلا گره خورده و پشتوانه‌ی پول هر کشور به میزان طلا و یا سرمایه‌های مشابه و هم رده بستگی داره. پس این مسئله، این نوید رو به ما میدهد که اگر روزی قیمت طلا کاهش پیدا کرد، هم زمان با اون ارزش پول هم کاهش پیدا کرده و هر زمان که ارزش طلا بالا رفت، قدرت پول هم بالا رفته.

اما اگر یک برآیند کلی روی نمودار تاریخ طلا داشته باشیم می‌بینیم که همیشه روند تاریخی قیمت طلا صعودی بوده و این نشان میدهد که سرمایه گذاری در طلا هم یک سرمایه گذاری امن می باشد و هم یک پشتوانه‌ی امن در بلند مدت. چون طلا همیشه با اقتصاد جهان همبستگی دارد و یکی از عوامل تعیین کننده در اقتصاد جهان محسوب میشود پس می توان به روی کسب سودطلا حساب ویژه باز کرد.

همه جا اعتبار دارد

یکی دیگر از دلایلی که طلا را تبدیل به یک سرمایه گذاری مناسب میکند و ما می توانیم روی سودطلا حساب باز کنیم ، این هست که همه جای دنیا اعتبار دارد. در واقع طلا یک سرمایه گذاری جهانی محسوب میشود و شما اگر در ایران طلا بخرید و بخواهید در یک کشور دیگر آن را  بفروش برسانید، میتوانید به راحتی این کار را انجام بدهید.

البته یک سری نکاتی هم در این مورد وجود دارد که حالا نمی‌خواهیم وارد ریز ماجرا بشویم. اما این را بدانید که بخشی از طلاهایی که شما به شکل سکه میخرید، یک بخشش مزد بانکی هست که طبیعتا در هر کشور دیگه این مزد بانکی از طلای شما کم میشود و تنها به ارزش گرم طلا، از شما طلا را خریداری می‌کنند.

نقد شوندگی بالا

آخرین نکته‌ای که در باب چرایی سرمایه گذاری در طلا و سودطلا باید بدانید این هست که طلا نقد شوندگی بسیار بالایی دارد. این هم یکی از نکاتی هست که مردم به آن کم توجه میکنند و اصلا از این بحث ضریب نقد شوندگی به کلی چیزی نمیدونند.

خروج از نسخه موبایل