برترین های کسب و کارعمومی

درب اتوماتیک کشویی بهتر است یا درب اتوماتیک تلسکوپی؟

درب اتوماتیک انواع مختلفی دارد که با توجه به کارایی و عرض ورودی که دارد میتوان از مدل مناسب آن استفاده کرد.اغلب افراد مایل به استفاده از دربهایی هستند که به صورت افقی باز و بسته می شوند چرا که فضای کمی را اشغال می کند . دو مدل رایج از درب های افقی باز شو ، درب اتوماتیک کشویی و درب اتوماتیک تلسکوپی می باشد که درون ریل به صورت افقی باز و سپس بسته می شوند.

برخی از افراد تفاوت این دو مدل را نمیدانند و هر دو را به اسم درب اتوماتیک کشویی می شناسند ، البته درب تلسکوپی ، خود نوعی از درب کشویی می باشد ولی تفاوت هایی این دو مدل درب دارند که در ادامه به آن می پردازیم.اگر شما نیز مایل هستید تا بدانید خرید درب اتوماتیک کشویی بهتر است یا درب اتوماتیک تلسکوپی بهتر است با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

قابل ذکر است که درتیس در کنار بزرگانی همچون آرتا در و همتا در توانسته اند نقش مهمی را در این حوزه به خود اختصاص دهند. این شرکت ها با بهره گیری از تکنولوژی های پیشرفته و دانش فنی کارشناسان متخصص، توانسته اند محصولاتی با کیفیت بالا و طراحی مدرن تولید کنند.

تفاوت بین درب اتوماتیک کشویی و درب اتوماتیک تلسکوپی

درب های اتوماتیک کشویی معمولاً دارای دو لنگه متحرک هستند که در مسیرهای موازی و در خلاف جهت یکدیگر حرکت می کنند. هر لنگه پس از باز شدن، در پشت یک قسمت ثابت جمع می شود. این درب ها در راستای افقی و روی ریل های مخصوص جابجا می شوند.از درب های اتوماتیک کشویی میتوان در هر مکانی استفاده کرد به همین دلیل این درب های ریلی اتومات جزو رایج ترین درب های برقی هستند.

از طرف دیگر، درب های اتوماتیک تلسکوپی نیز در یک راستای افقی و روی ریل حرکت می کنند، اما لنگه های متحرک آنها به جای حرکت در خلاف جهت یکدیگر، در یک جهت و به صورت موازی جابجا می شوند. این ویژگی باعث می شود که درب های تلسکوپی در فضای کمتر بازشوی بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهد.

شرکت درتیس با داشتن کادری مجرب و متخصص در زمینه طراحی، نصب و راه اندازی انواع درب های اتوماتیک، توانسته است در پروژه های متعددی در مقیاس های مختلف ساختمانی از جمله مجتمع های مسکونی، اداری، تجاری، آموزشی و درمانی موفق عمل کند و رزومه قابل توجهی را در این حوزه کسب نماید.شما میتوانید برای دیدن نمونه کارهای اجراشده از درب اتوماتیک کشویی و تلسکوپی به گالری درتیس مراجعه نمائید.

در ادامه به صورت دقیق تری به جزئیات درب های برقی کشویی  و تلسکوپی می پردازیم:

درب اتوماتیک اسلایدینگ ( کشویی )

درب های اتوماتیک کشویی، مجموعه ای متشکل از لت های شیشه ای هستند که به وسیله اتصالات ویژه به ریل نصب شده روی سقف یا کف متصل می گردند. این لت ها توسط سیستم مکانیکی شامل تسمه یا زنجیر که از انرژی الکتروموتور تغذیه می شود، به حرکت در می آیند. کنترل این حرکت توسط برد الکترونیکی مخصوص انجام می پذیرد که دستورات لازم را براساس سیگنال های دریافتی از سنسورها صادر می کند.

ویژگی بارز این نوع درب ها، اشغال فضای کمتر در مقایسه با سایر انواع درب های اتوماتیک است. طراحی آنها می تواند به دو صورت فریم دار (دارای چارچوب فلزی) یا فریم لس (بدون چارچوب) باشد. درب اتوماتیک کشویی معمولاً از یک فریم، شیشه و یک دستگاه اپراتور متشکل از سنسورها، برد کنترل و موتور تشکیل شده است. سنسورها با تشخیص حضور افراد در محدوده تعیین شده، سیگنالی را به برد کنترلی ارسال می کنند. برد پس از دریافت این سیگنال، دستور باز شدن درب را به موتور صادر می نماید. پس از عبور افراد و سپری شدن مدت زمان تنظیم شده، برد کنترلی فرمان بسته شدن درب را صادر می کند

از درب های کشویی معمولا در ساختمان های مسکونی ، اداری ، تجاری ، بانک ، بیمارستان ، فروشگاه استفاده می شود ، اجرای درب های اسلایدینگ به نسبت سایر دربها ارحت تراست و این مدل درب قیمت مقرون به صرفه تری خواهد داشت

انواع درب اتوماتیک اسلایدینگ .

درب های اتوماتیک کشویی در انواع مختلفی از نظر تعداد لنگه ها عرضه می شوند که انتخاب هر کدام بستگی به ابعاد ورودی و نیازهای خاص پروژه دارد. از جمله مدل های متداول این نوع درب ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1) چهارلنگه: در این مدل، دو لنگه ثابت در کناره ها قرار دارند و دو لنگه متحرک در میانه جای می گیرند. هنگام باز شدن، لنگه های متحرک به پشت لنگه های ثابت می روند. این مدل به صورت وسط بازشو می باشد.

2) دولنگه: در این حالت، هر دو لنگه قابلیت حرکت دارند و در هنگام باز شدن، هر کدام به یک سمت و پشت دیواره یا محفظه ای جمع می شوند. گزینه دیگر آن است که یک لنگه ثابت و لنگه دیگر متحرک باشد.

3) سه لنگه: اینجا می توان دو حالت داشت؛ یا دو لنگه ثابت و یک لنگه متحرک، یا یک لنگه ثابت و دو لنگه متحرک.

4) تک لنگه: تنها یک لنگه شیشه ای وجود دارد که به یک سمت باز شده و پشت محفظه یا دیوار قرار می گیرد.

لازم به ذکر است که در تمامی این موارد، لنگه های متحرک توسط سیستم مکانیکی-الکترونیکی درب به حرکت درمی آیند و در جای خود جمع می شوند. انتخاب هر کدام بستگی به ابعاد ورودی، میزان رفت و آمد دارد.

درب اتوماتیک تلسکوپی

درب های اتوماتیک تلسکوپی، نوعی خاص از درب های کشویی هستند که برای فضاهایی با نیاز به حداکثر گشودگی ورودی بسیار مناسب می باشند. در این نوع درب ها، لنگه ها یا لت های شیشه ای به جای حرکت در جهات مخالف، همگی به سمت یک جهت حرکت می کنند.

فرآیند حرکت این لت ها به گونه ای است که هر لنگه روی لنگه جلویی خود می لغزد و به صورت همگام جابجا می شوند. در این حین، سرعت حرکت هر لنگه نسبت به لنگه جلویی آن، نصف می باشد. به این ترتیب در وضعیت کاملا باز، تمامی لت ها در یک سمت و پشت یک لنگه ثابت جمع می گردند.

این ویژگی خاص باعث می شود درب های تلسکوپی در فضای کمتری نسبت به انواع کشویی معمولی قابل نصب و راه اندازی باشند. از آنجا که تمامی لنگه ها در یک جهت حرکت می کنند، نیاز به فضای جانبی کمتری برای باز شدن کامل درب خواهند داشت.

لازم به ذکر است که درب های تلسکوپی معمولا از تعداد لنگه یا لت بیشتری نسبت به درب های کشویی معمول برخوردارند تا بتوانند گشودگی و عرض ورودی مورد نیاز را فراهم آورند.

انواع درب اتوماتیک تلسکوپی

درب های اتوماتیک تلسکوپی بسته به ابعاد و عرض ورودی مورد نظر، در مدل های متنوعی ارائه می شوند. از جمله طرح های رایج این نوع درب ها می توان موارد زیر را برشمرد:

1) دو لنگه متحرک: در این مدل، هر دو لنگه شیشه ای قابلیت حرکت دارند و همگام به یک سمت، چه راست یا چپ، جابجا می شوند.

2) چهار لنگه متحرک: چهار لنگه متحرک وجود دارد که دو لنگه به سمت راست و دو لنگه دیگر همزمان به سمت چپ حرکت می کنند. در هر دو سمت باید فضای کافی برای جمع شدن لنگه ها وجود داشته باشد.

3) سه لنگه: دو لنگه متحرک و یک لنگه ثابت. لنگه های متحرک به یک سمت حرکت کرده و پشت لنگه ثابت جمع می شوند. این حالت را نیمه تلسکوپی نیز می نامند.

4) شش لنگه: چهار لنگه متحرک و دو لنگه ثابت. لنگه های متحرک دوتایی به یک سمت جابجا می شوند و پشت لنگه های ثابت قرار می گیرند. این را درب تلسکوپی کامل می خوانند.

لازم به ذکر است که در تمامی این موارد، حرکت لنگه ها به صورت همگام و با سرعت های متفاوت نسبت به هم انجام می پذیرد تا بتوانند به درستی روی یکدیگر بلغزند. انتخاب هر طرح بستگی به ابعاد ورودی، میزان گشودگی مورد نیاز و سایر الزامات پروژه دارد.

کلام آخر

در این مقاله در مورد درب اتوماتیک کشویی و تلسکوپی و جزئیات آنها با هم صحبت کردیم و به این نتیجه رسیدیم که در صورتی که عرض بازشوی شما کمتر است می توانید از درب اتوماتیک تلسکوپی استفاده کنید که بازشوی بیشتری را در اختیار شما می گذارد. درب های تلسکوپی با توجه به شیوه ی بازشویی که دارند 75 درصد از عرض ورودی را به بازشو تبدیل می کنند.

شرکت درتیس از پیشگامان تولید و عرضه انواع درب های اتوماتیک در کشور محسوب می گردد. این مجموعه توانمند، با بهره گیری از دانش فنی روز و به کارگیری متخصصان ، خدمات برجسته ای را در زمینه طراحی، ساخت و نصب انواع درب های کشویی، تلسکوپی، گردان، کروی و لولایی ارائه می نماید. کیفیت برتر محصولات، رعایت دقیق استانداردهای ایمنی و نیز توجه ویژه به جزئیات در فرآیند نصب و تنظیمات، گارانتی محصولات از نکات بارز شرکت درتیس به شمار می رود که آن را در جایگاه یک برند معتبر و شناخته شده قرار داده است.

منبع : https://hircanasaze.ir/blog/تفاوت-درب-اتوماتیک-کشویی-و-تلسکوپی